Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از ایران، مرکز آمار ایران روز گذشته چند گزارش درباره وضعیت قیمت‌ها، نرخ تورم و تغییرات قدرت خرید دهک‌های مختلف جامعه و همین‌طور تورم تولیدکنندگان دو بخش اقتصادی منتشر کرد.

بر این اساس «در تیرماه ۱۳۹۹؛ تورم نقطه‌ای به ۲۶.۹ درصد رسید. تورم نقطه‌ای برای بخش خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات ۲۱ درصد و برای بخش کالاهای غیر خوراکی و خدمات ۲۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ درصد بود. بر اساس اعداد مربوط به تورم در میان دهک‌های مختلف هزینه‌ای، فاصله تورمی دهک‌ها در این ماه به ٤.٧ درصد رسید که نسبت به ماه قبل (٤.٢ درصد) ٠.۵ واحد درصد افزایش داشته است.

وقتی آمارها را به تفکیک استان‌ها بررسی می‌کنیم، بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان هرمزگان (٣٢ درصد) و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی (٢١.٤ درصد) است.

براساس گزارش مرکز آمار در تیر ‌ماه ١٣٩٩ عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (١٠٠=١٣٩٥) به ٢٢٧.٩ رسید که نسبت به ماه قبل ٦.٤ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان اردبیل با ٨.٢ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان ایلام با ٣.٩ درصد افزایش است. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ٢٦.٩ درصد است.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به تیر ماه ١٣٩٩ برای خانوارهای کشور به عدد ٢٦.٤ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه (سالانه) مربوط به استان هرمزگان (٣١.٤ درصد) و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی (٢٢.٥ درصد) است.

افزایش ٦.٥ درصدی تورم شهرنشینان

در تیر ماه ١٣٩٩ عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (١٠٠=١٣٩٥) به ٢٢٦.٧ رسید که نسبت به ماه قبل ٦.٥ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان اردبیل با ٨.٥ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان یزد با ٣.٨ درصد افزایش است. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ٢٧.٠ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان هرمزگان (٣٢.٨ درصد) و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی (٢١.٠ درصد) است.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به تیر ماه ١٣٩٩ برای خانوارهای شهری به عدد ٢٦.٤ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان هرمزگان (٣١.٠ درصد) و کمترین آن مربوط به استان فارس (٢٢.٩ درصد) است.

رشد ٥.٩ درصدی تورم خانوارهای روستایی

در تیر ماه ١٣٩٩ عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی (١٠٠=١٣٩٥) عدد ٢٣٤.٩ را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل ٥.٩ درصد افزایش داشته است. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان همدان با ٨.٧ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان ایلام با ٢.٩ درصد افزایش است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای روستایی ٢٥.٩ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان همدان (٣٢.٠ درصد) و کمترین آن مربوط به استان خوزستان (١٩.٣ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به تیر ماه ١٣٩٩ برای خانوارهای روستایی به عدد ٢٦.٤ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان هرمزگان (٣٢.٣ درصد) و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی (٢١.٢ درصد) است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: وام حمایتی مستاجران کمیسیون ماده 100 توسیلیزومب روز عرفه دعای عرفه تورم مرکز آمار ایران استانها وام حمایتی مستاجران کمیسیون ماده 100 توسیلیزومب روز عرفه دعای عرفه مربوط به استان هرمزگان نرخ تورم دوازده ماهه خانوارهای روستایی نسبت به ماه قبل تورم نقطه به نقطه بیشترین نرخ تورم نرخ تورم ماهانه برای خانوارهای خانوارهای شهری خانوارهای کشور تیر ماه ١٣٩٩ درصد افزایش درصد رسید شاخص کل ٠ درصد ٢ درصد ٩ درصد ٥ درصد ٤ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۵۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش تورم نقطه به نقطه فروردین ماه در آذربایجان شرقی

ذوقی با بیان اینکه تورم نقطه به نقطه درصد تغییر شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل را نشان می‌دهد گفت: تورم نقطه به نقطه فروردین ماه ۱۴۰۲ در استان آذربایجان شرقی که به ۶۳.۹ درصد رسید در فروردین ماه ۱۴۰۳ به کمتر از ۳۰ درصد کاهش یافت.

 ذوقی اظهار کرد: نتایج حاصل از گزارش شاخص قیمت مصرف کننده حاکی از آن است که خانوار‌های آذربایجان شرقی سال جدید را با کاهش تورم آغاز کردند.

وی افزود: براساس این شاخص خانوار‌های استان در فرودین ماه ۱۴۰۳ به طور میانگین حدود ۲۹.۹ درصد بیشتر از فروردین ماه ۱۴۰۲ برای خرید یک «مجموعه کالا‌ها و خدمات یکسان» هزینه کردند.

ذوقی با بیان اینکه تورم ماهانه خانوار‌های استان نشان دهنده درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه قبل است گفت: در فروردین ماه ۱۴۰۳ تورم ماهانه خانوار‌های استان برابر ۲.۹ درصد بود که در مقام مقایسه با اسفند ماه سال گذشته ۰.۹ درصد افزایش داشت که به نظر می‌رسد به دلیل مصادف شدن با تعطیلات عید نوروز و تغییر در سطح ارائه خدمات و کالا‌ها باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟
  • تورم نقطه به نقطه تولید در فروردین ۲۳.۸ و سالانه ۳۱.۲ درصد شد
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟ 
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارند؟ 
  • کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند
  • کدام دهک بیشترین تورم را تجربه کرد؟
  • بیشترین و کمترین سرقت‌ها در کدام شهرهای استان کرمان رخ می‌دهد؟
  • اعلام آمار مرگ و میر‌های سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟
  • شروع سال جدید با کاهش نرخ تورم در استان آذربایجان شرقی
  • کاهش تورم نقطه به نقطه فروردین ماه در آذربایجان شرقی