Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@00:45:19 GMT

مرمت آب انبار تاریخی روستای هدف گردشگری هرفته مهریز

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۰۵۴۴۹

مرمت آب انبار تاریخی روستای هدف گردشگری هرفته مهریز

ایسنا/یزد رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مهریز از مرمت و بازسازی آب انبار قاجاری در روستای هدف گردشگری روستای هرفته در این شهرستان خبر داد.

«مجاهد کرباسی» در این باره گفت: عملیات مرمت آب انبار روستای هرفته در مهریز از ابتدای مرداد امسال آغاز شده و تا پایان ماه جاری به پایان می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تراشیدن اندودهای سیمانی، خالی کردن بندکشی‌های فرسوده و بند کشی مجدد، مرمت بادگیرها، خزینه آب انبار، سر درب ورودی، بازسازی پله‌های ورودی پایاب و اندود کاهگل حصار از جمله اقدامات مرمتی در این اثر تاریخی است.

کرباسی قدمت آب انبار روستای هرفته را دوره قاجاریه تخمین زد و اظهار کرد: روستای تاریخی هرفته دارای آثار تاریخی بسیاری از جمله قلعه، آب انبار، حمام و بقعه «فضل ابن عباس» است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره میراث فرهنگی شهرستان مهریز، روستای هدف گردشگری هرفته، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان مهریز در استان یزد است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری میراث فرهنگی مهريز روستای هدف گردشگری مرمت آثار تاریخی آب انبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۵۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، غلام شیرزاده با اعلام این مطلب اظهار کرد: برای حفاظت و نگهداری از این بنای تاریخی و استفاده بهینه از آن حمام بیگ‌جوان چند سال پیش به بخش خصوصی واگذار و زیر نظر کارشناسان حفظ و مرمت استان مورد مرمت قرار گرفت.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چایپاره افزود: حمام تاریخی بیگ‌جوان در مساحتی بالغ بر ۵۴۰ مترمربع در دو بخش عمومی شامل هشتی ورودی، سربینه، گرم‌خانه و خزینه و بخش اختصاصی ساخته شده است.

او با بیان اینکه مصالح به‌کار رفته در ساخت این بنا از نوع سنگ و آجر است، گفت: قدمت ساخت حمام بیگ‌جوان چایپاره به اواخر دوره قاجار برمی‌گردد که با شماره ۹۱۷۱ به ثبت ملی رسیده است.

دیگر خبرها

  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز
  • تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای توسعه بافت تاریخی بوشهر
  • چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی
  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • فرونشست دوباره زمین در شهر یزد + فیلم
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • مرمت بخش تخریب شده شهر تاریخی بلقیس؛ بزودی