Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@02:24:54 GMT

ویژه برنامه «کاروان نور» برگزار شد

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۰۵۷۴۱

ویژه برنامه «کاروان نور» برگزار شد

ویژه برنامه کاروان نور در ایام دهه اول ذی الحجه و در آستانه روز عرفه و عید قربان برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری شبستان، در ایام دهه اول ذی الحجه و در آستانه روز عرفه و عید قربان، ویژه برنامه "کاروان نور"  ٨ مرداد از ساعت ١٨:٣۰ تا ٢٠:١۵ در محل شورای عالی قرآن برگزار شد.

در این برنامه که باحضور استادان و قاریان ممتاز: حمیدرضا مستفید، کریم منصوری، حمیدرضا احمدی وفا و محمدتقی میرزاجانی، همچنین ارتباط تصویری با محمود لطفی نیا و عبدالواحد سعیدی زاده(پدر شهید منا محمدسعید سعیدی زاده) همراه بود، ضمن گرامیداشت ایام حج، بخشی از خاطرات حضور کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع در سال های گذشته مرور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تکریم و بزرگداشت جایگاه شهدای قرآنی منا در سال ١٣٩۴ از جمله: حسن دانش، محسن حاجی حسنی کارگر، محمدسعید سعیدی زاده، امین باوی و فؤاد مشعلی، از بخش های دیگر این برنامه بود.

در این جلسه صمیمی، کریم منصوری آیات ١٢۴ تا ١٢٨ سوره بقره و احمدی وفا آیات ٢۶ تا ٣٢ سوره حج را به زیبایی تلاوت کردند. پیش از تلاوت ایشان هم، حمیدرضا مستفید نکاتی از مفاهیم و معارف این آیات را بیان کرد. 
در ادامه جلسه، ابتهال با موضوع بخشی از دعای امام حسین(ع) در روز عرفه توسط محمود لطفی نیا اجرا شد. 


حاضران، با مرورخاطراتی از سفر معنوی حج در سال های قبل، به بیان تأثیرات و توفیقات فراوان این مأموریت تبلیغی پرداختند و اذعان کردند: اعزام کاروان قرآنی طی چهار دهه گذشته، یکی از اقدامات شایسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین الملل است. 

بنا براین گزارش، عبدالواحد سعیدی زاده که به نمایندگی از طرف خانواده های شهدای قرآنی منا سخن می گفت، در صحبت های خود با استناد به آیات و روایات، شکرگزاری دائم به درگاه پروردگار را از وظایف یک انسان برشمرد و آن را توفیق الهی دانست. وی افزود: ما به عنوان خانواده های شهدای فاجعه منا، چیزی جز سپاسگزاری به درگاه خداوند متعال نداریم که فرزندان ما را برگزید و در حالی که آنان را در سرزمین وحی پاک کرد، به سوی خود بالا برد. 
پخش کلیپ از شهدای قرآنی منا، ابتهالی زیبا از شیخ نقشبندی با موضوع حج، مرور عکس هایی از سفرهای حج اساتید و قاریان و پخش فرازهایی از دعای قرآنی رهبر معظم انقلاب، از دیگر بخش های ویژه برنامه کاروان نور بود.

 

پایان پیام/49

منبع: شبستان

کلیدواژه: کاروان نور شورای عالی قرآن حج تمتع ویژه برنامه کاروان نور سعیدی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۵۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر جشن تکلیف ۲ هزار دختر افغانی + جزئیات

دریافت 7 MB

به گزارش همشهری آنلاین مسئولان برگزاری جشن تکلیف ۲ هزار دختر افغانستانی در نخستین بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم بیان کردند که برگزاری این جشن یک خاطره شیرین تربیتی و معنوی است.

این برگزارکنندگان افزودند به همین خاطر در نمایشگاهی که با شعار تربیت قرآنی گشایش یافته است، این مراسم معنوی برگزار شده است.

این مسئولان همچنین ابراز امیدواری کردند که در سال‌های آینده نیز با تعداد بیشتری بتوانند در چنین فضاهای معنوی جشن تکلیف برگزار کنند.

نخستین بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان، عصر چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) با حضور فرهنگیان، اساتید حوزه و دانشگاه و شماری از مقامات کابل و برخی کشورهای اسلامی در کابل گشایش یافت.

این نمایشگاه با شعار «جامعه افغانی، تربیت قرآنی» برای یک هفته در ۲۵ غرفه درحال برگزاری است.

کد خبر 849434 منبع: ایرنا برچسب‌ها دختران خبر مهم مدرسه و مدارس افغانستان

دیگر خبرها

  • مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد
  • اعزام کاروان دختران حاج قاسم از اصفهان به کرمان
  • تصاویر جشن تکلیف ۲ هزار دختر افغانی + جزئیات
  • پاسخ به شبهه قرآنی تحلیلگر اسرائیلی در توجیه غصب سرزمین فلسطین
  • اعزام کاروان دختران حاج قاسم از اصفهان به کرمان+ فیلم
  • جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن
  • بررسی برنامه‌سازی قرآنی در صدا و سیما از منظر هنری و علوم انسانی
  • اجرای برنامه همخوانی قرآن در بنا‌های تاریخی قزوین
  • همایش کاروان‌های حج تمتع در قم برگزار شد
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی قرآن در کرمانشاه