Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@09:20:25 GMT

تشدید نظارت و بازرسی شهر پردیس در موج دوم کرونا

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۰۶۰۳۱

تشدید نظارت و بازرسی شهر پردیس در موج دوم کرونا

به گزارش ایرنا، عبدالعظیم رضایی روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری جلسه اضطراری کمیته مدیریت و مقابله با کرونا به خبرنگاران گفت: شهرستان پردیس در ابتدای شیوع بیماری کرونا شرایط خوبی داشت و به دلیل اعلام وضعیت سفید کرونا، اولین شهرستانی بود که در آن نماز جمعه با رعایت موارد بهداشتی برگزار شد.

وی با تاکید بر اهمیت سلامت شهروندان، خاطر نشان کرد: بر اساس تصمیم استانی برگزاری نماز جمعه از هفته گذشته تعطیل اعلام شده و با توجه به تغییر وضعیت کرونا در شهرستان از سفید به زرد باید با تامل بیشتر و رعایت جوانب احتیاط، تصمیم‌گیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شهرستان پردیس گفت: اگر شهروندی به دلیل بی‌برنامگی و تصمیم نادرست مسئولان جان خود را از دست بدهد ما در قبال سلامت او مسولیت شرعی و قانونی داریم و کسی که با تصمیم یا رفتار خود باعث شیوع بیماری و گرفتاری شهروندان بشود، باید پاسخگو باشد.

رضایی با بیان اینکه بیماری کرونا مشکلات اقتصادی زیادی را به مردم تحمیل کرده، اظهار داشت: تعطیلی مقطعی روزبازارها به منزله زنگ خطری برای مردم به منظور مراقبت در مقابل بیماری و احتیاط بیش از پیش است و بازگشایی روز بازارها با رعایت مواردبهداشتی در راستای کمک به وضعیت معیشتی شهروندان است.

وی ادامه داد: تشدید و تعدیل محدودیت‌های مقطعی برای حفظ آرامش مردم و جریان داشتن فعالیت‎های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برای جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر  اجرا می‌شود.

فرماندار شهرستان پردیس با تاکید بر رعایت موارد بهداشتی در برگزاری نماز عید قربان، خاطر نشان کرد: ضدعفونی محل برگزاری نماز، رعایت پروتکل‌های بهداشتی ،رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، توزیع نکردن نذری، رعایت حضور حداقل افراد در فضای باز و حضور حداقل ۵۰ نفر در فضای سرپوشیده برخی از شرایط برگزاری نماز عید قربان در روز جمعه، دهم مرداد ماه است.

رضایی با تاکید بر تداوم مراقبت‌های بهداشتی در ایام محرم و صفر، عنوان کرد: همه ما به ائمه اطهار (ع) ارادت داریم و اعمال محدودیت برای برگزاری مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان(ع) بی‌توجهی به این خاندان بلندمرتبه نیست و بنا بر منویات مقام معظم رهبری در این موارد مصلحت بر اجرای دستور کارشناسان و متخصصان بهداشتی است.

وی ادامه داد: سهل‌انگاری در مورد رعایت موارد بهداشتی در زمان راه‌اندازی هیات‌های مذهبی خطر افزایش ابتلا به بیماری، قرمز شدن وضعیت شیوع کووید ۱۹ را در شهرستان به همراه دارد.

فرماندار شهرستان پردیس گفت: بر اساس آمار ارائه شده توسط «حسین آرمودیان» رئیس اداره بازرسی فرمانداری درباره وضعیت اصناف در دوران کرونا، تاکنون ۲۰ واحد صنفی در گشت‌های مشترک بازرسی پلمب شده است و در حال حاضر چهار پمپ بنزین فعال در سطح شهرستان شرایط بهداشتی مناسبی ندارد و در حمل و نقل عمومی سبک و سنگین فاصله اجتماعی رعایت نمی‌شود.

رضایی با تاکید بر تشدید نظارت‌ها، اظهار داشت: ضرورت دارد که مراکز پرتراکم جمعیتی نظیر ادارات، واحدهای تجاری، فروشگاه‌های بزرگ، فروشندگان سیار بر اساس دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا اعمال قانون شود.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

برچسب‌ها کرونا فاصله اجتماعی عبدالعظیم رضایی پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا فاصله اجتماعی عبدالعظیم رضایی کرونا فاصله اجتماعی عبدالعظیم رضایی شهرستان پردیس برگزاری نماز رعایت موارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۶۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی سلوکانه صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران از توقف فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری خبر داد.

وی گفت: این اقدام در راستای اجرای وظیفه حاکمیتی و نظارت بهداشت وفق ضوابط سازمان دامپزشکی کشور ازجمله اجرای ضوابط شیوه نامه نظارت بهداشتی با توجه به بازدید سر زده توسط کارشناسان اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان تهران انجام شده است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان تهران با تاکید به تمامی کشتارگاه‌های طیور استان تهران درخصوص رعایت شرایط بهداشتی کشتارگاه و اجرای ضوابط قرنطینه ای بهداشتی مطابق دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های سازمان دامپزشکی کشور، التزام به دستور العملهای بهداشتی و حمایت از تولید بهداشتی بمنظور صیانت از حقوق عامه را ضروری دانست.

بر اساس این گزارش دامپزشکی استان تهران بنا به وظیفه ذاتی خود در صورت مشاهده هرگونه تخلف و تهدید علیه بهداشت عمومی با واحد های متخلف برخورد قانونی خواهد کرد.

کد خبر 6093874

دیگر خبرها

  • کشف بیش از دو هزار کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در فروردین ماه
  • کشف ۲۵۷۶ قلم کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در مشهد
  • تاکید سازمان بازرسی بر تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • تاکید بر تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • با قرارگاه نور جواب دشمن را می‌دهیم | ثواب این مسئله بیش از ۸ سال جنگ است | افراد باندی با مامورها رفتار نامناسب می‌کنند | تشدید اقدامات در حوزه حجاب
  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد
  • پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد
  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • پلمب ۸ واحد مشاور املاک غیرمجاز در پردیس و بومهن + فیلم
  • بازرسی از کارگاه های پرخطر تشدید می‌شود