Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد راستینه هفشجانی روز پنجشنبه در چهارمین نشست از سلسله نشست‌های گفتمان برتر فرهنگی چهارمحال وبختیاری با موضوع اصول و شیوه‌های مطالبه‌گری در نظام اسلامی با اشاره به اینکه طرح شفافیت آراء در این دوره مجلس مورد توجه قرار دارد، افزود: اجرای این طرح را از خودم شروع کردم، هرچند این شفافیت در همین مدت کوتاه نمایندگی هزینه‌هایی برایم ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر حذف لایه‌های پنهان فساد در جامعه تاکید کرد و گفت: این امر کمک بزرگی برای دستگاه قضا خواهد بود.

راستینه، با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی با گفتمان مطالبه‌گری حقیقت‌جو و حقیقت‌خواه شکل گرفت، اظهار داشت: انقلاب اسلامی با یک گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری حقیقت‌جو و حقیقت‌خواه شکل گرفته است و حضرت امام مبنای تفکر اسلامی را به میدان عمل و در صحنه واقعی به حرکت‌های اجتماعی تبدیل کردند.

وی بر تبیین خواستگاه مطالبه‌گری در جامعه تاکید کرد و گفت: در مطالبه‌گری به دنبال جریان‌سازی سیاسی، خواسته‌های حزبی،  گروهی و تفکر باطل نباشیم.

نماینده مردم شهرستانهای شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مطالبه‌گری در جامعه باید به یک گفت و گو و مدل اجتماعی مبتنی بر مقتضیات زمان تبدیل شود. 

راستینه اظهار داشت: شناخت اندیشه ولی امر در جامعه ضروری است تا مبتنی بر اندیشه ولی عمل شود و اگر مطالبه‌گری مبتنی بر شناخت درست نباشد به انحراف کشیده می‌شود.

وی بر مطالبه‌گری حقیقی و مورد نیاز جامعه تاکید کرد و گفت: مطالبه‌گری باید در جامعه به سمت اولویت‌های اساسی جامعه برده شود و ساختاری باشد و در جامعه امید ایجادکند.

وی به مطالبه‌گری ساختاری در نظام اشاره کرد و افزود: مطالبه مردم از نمایندگان باید وضع آیین‌نامه قانون تسهیل ازدواج باشد که این قانون ۱۴ سال پیش تصویب شده است اما هنوز آیین نامه اجرایی این قانون نوشته نشده است.

به گفته وی، باید از نمایندگان مجلس این مساله مطالبه‌گری شود که در مجلس قانونی وضع شود که آیین‌نامه آن نوشته و اجرایی‌شود.

وی به مشکلات اقتصادی، اجتماعی و  فرهنگی کشور اشاره کرد و گفت: اقتصاد کشور ما وابسته به دلار است و در مجلس باید قانونی تصویب شود که دولت مکلف شود دلار را از محوریت فعالیت اقتصادی حذف کند.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه عزم مجلس یازدهم اصلاح ساختار جدید است، گفت: مجلس به کار کارشناسی برای اصلاح ساختار نیاز دارد.

مطالبه‌گری باید ذیل ولایت فقیه تعریف شود

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با توجه به اینکه مطالبه‌گری که نسبت به ولایت ولی الهی تعریف نشود، گفت: از نگاه اسلامی این مطالبه‌گری دچار انحراف است.

حجت‌الاسلام مهدی طاهری افزود: اگر اصول و مبانی اساسی مطالبه‌گری به دقت تحلیل نشود، برخی از افراد که در حال مطالبه‌گری هستند نیز دچار انحراف می‌شوند.

وی، با تاکید بر اینکه مطالبه‌گری یک ویژگی است، گفت: باید مبنای مطالبه جریان‌ها و انسان‌ها در جامعه بررسی و تبیین شود.

طاهری تاکید کرد: هرگونه مطالبه‌گری باید ذیل ولایت فقیه تعریف شود و در مطالبه‌گری باید دنبال شاخصی باشیم که مطالبه‌گری صحیح را از غیر صحیح تشخیص دهیم.

به گفته وی، مطالبه‌گری حق است و در حوزه نظام اسلامی باید ذیل نظر ولایت فقیه شکل گیرد و مبتنی بر حق باشد.

وی با اشاره به اینکه مطالبه‌گری دارای اشکالاتی هم است، افزود: در مطالبه‌گری نباید در سطح ملی و یا استانی نگاه شود بلکه مطالبه گری باید به سمت تغییر ساختارها باشد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه نشست بر مطالبه‌گری صحیح و دقیق از نحوه فعالیت و مدیریت مدیران تاکید کرد و گفت: مدیران باید تحمل نقد را داشته باشند تا بتوانند جوابگوی مطالبات به حق مردم باشند.

عبدالرضا علی‌محمدی ،با اشاره به ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی گفت: بیشتر  آرمان‌های انقلاب اسلامی محقق شده و باید برای آرمان‌های که تاکنون در نظام اسلامی محقق نشده علت‌شناسی شود.

به گفته وی، انقلاب اسلامی ایران، انقلاب کارآمد به رهبری ولایت فقیه است و همه شاخصه‌های یک انقلاب صحیح اسلامی را دارد.

وی با اشاره به برخی کاستی‌ها در جامعه گفت: برخی مدیریت‌های ناکارآمد باعث شده که هنوز به  برخی اهداف نظام دست پیدا نکینم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز چهارمحال و بختیاری گفت: در قوه قضاییه به سازمانهای مردم‌نهاد توحه خاص شده که بتوان در بحث مطالبه‌گری از این سازمانها استفاده کرد.

وی به نابسامانی‌های اجتماعی، اقتصادی ،فرهنگی و خانواده‌ها در کشور اشاره کرد و گفت: برخی اهداف انقلاب ما در قانون اساسی پیش بینی شده اما مسوولان وظایف خود را انجام ندادند و باید با مطالبه‌گری از مدیران مشکلات و ضعف‌ها و کاستی‌ها را پیگیری کنیم .

برچسب‌ها چهارمحال وبختیاری مجلس یازدهم مشارکت سیاسی سازمان تبلیغات اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چهارمحال وبختیاری مجلس یازدهم مشارکت سیاسی سازمان تبلیغات اسلامی چهارمحال وبختیاری مجلس یازدهم مشارکت سیاسی سازمان تبلیغات اسلامی مطالبه گری تاکید کرد و گفت انقلاب اسلامی مطالبه گری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۶۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به پایان رسید

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از ابتدای صبح امروز به ادامه بررسی جداول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ پرداختند و جدول‌های ۸، ۱۰، ۱۲، ۱۴، ۱۶، ۲۰، ۲۱، ۲۲ و پیوست یک و سه را به تصویب رساندند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از اتمام بررسی جداول اظهار کرد: این امکان وجود دارد که در تنظیم جداول برای ایجاد تراز، جابجایی‌هایی داشته باشیم منتها این به هیچ عنوان به معنای تغییر ماهیت جداول نیست و ردیفی اضافه نمی‌شود.

وی اظهار کرد: نمایندگان به هیات رئیسه کمیسیون تلفیق اجازه بدهند تا این اقدام را در راستای ایجاد تراز و رفت و برگشت‌های شورای نگهبان انجام دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در نهایت از نمایندگان خواست به تغییرات مصوب در جداول، پیوست‌ها و ردیف‌ها رای دهند که نمایندگان با ۴۶ رای موافق، ۱۶ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر به بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ رای دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • گزارش تصویری | بازدید تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از معاونت سیما
  • تنگنای معیشتی کارگران در سال ۱۴۰۳/ جامعه کارگری مخالف ورود مجلس به موضوع تعیین مزد است
  • صیانت از آرای مردم گنبدکاووس با ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به پایان رسید
  • عدم‌همراهی بیش از ۱۰۰ نماینده در حمایت از طرح «نور»
  • ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از «طرح نور» را امضا نکردند؟
  • ابهامات مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • ابهامات بر سر مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از طرح «نور» را امضا نکردند
  • قدردانی «سردار رادان» از نمایندگان مجلس