Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه‌ استان‌ها- معاون شهردار قم گفت: بر روی قسمتی از بوستان فدک که مالکیت آن‌ها قطعی بوده و مستنداتی دارند، آماده توافق برای تملک هستیم. - اخبار استانها -

سید امیر سامع در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به آخرین وضعیت بوستان فدک اظهار داشت: تلاش شهرداری قم، جلوگیری از تخریب و قلع‌وقمع بوستان فدک و تملک آن است، هرچند با مشکلاتی مواجه و درصدد رفع آن هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بوستان فدک قبل از سال 70 با مجوزهایی به شهرداری واگذار شد و شهرداری در توسعه آن حضور پیدا کرد، تصریح کرد: درختانی در این عرصه موجود بود و بعدازآن درختانی کاشته و به‌مرور گل‌های زیبا و درختان نارونی که نمونه‌اش در شهر کم بوده افزوده شد و در طول 20 سال گذشته هزینه‌های زیادی برای توسعه و نگهداری آن انجام‌گرفته است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با تأکید بر اینکه مباحثی درباره مالکیت این بوستان وجود داشته و بر مبنای ادعای مالکین شکایتی انجام شد و از دادگاه رأی گرفتند، ابراز کرد: این موضوع در حالی بوده که بخشی از مستندات مدعیان مخدوش بوده و شهرداری نسبت به این مستندات اعتراض کرده است.

واکنش‌ها به حواشی قلع‌وقمع بوستان فدک قم؛ معاون شهردار: آماده توافق با مدعیان پرونده هستیمسرنوشتی مبهم در انتظار بوستان فدک قم/ درختانی 20 ساله که در انتظار رأفت انسانی هستندسخنگوی شورای شهر قم: مخالف قلع‌وقمع درختان بوستان فدک هستیم

وی عنوان کرد: بر اساس رأی دادگاه، مدعیان می‌توانند بوستان را قلع‌وقمع کنند، از طرفی شهرداری قم اعتراضی نسبت به مستندات دارد که خوشبختانه دستگاه قضائی اعتراض شهرداری را پذیرفت و دادگاه تشکیل شد و از مالکان خواسته‌ایم صبر کنند تا بوستان تعیین تکلیف شود.

سامع ادامه داد: بر روی قسمتی که مالکیت آن‌ها قطعی بوده و مستنداتی دارند، آماده توافق برای تملک هستیم و جلساتی نیز با مالکان برگزارشده است، اما در بخش دوم تقاضا کرده‌ایم مالکان صبر کنند تا رأی قطعی شود، اگر بوستان تخریب و بعد مشخص شد که مالکیتی در این بخش نداشته‌اند، عملاً هزینه‌های زیادی را به شهروندان و بیت‌المال تحمیل کرده‌ایم و دوباره باید اقدامات اساسی مانند سنگ‌فرش و روشنایی ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه مالکان می‌گویند در روند قلع‌وقمع بوستان، کاری به درختان ندارند درحالی‌که اگر یک بوستان تخریب و شبکه معابر، روشنایی و شبکه آب از بین برود، درختان بسیار زود آفت‌زده و خشک و باغ تبدیل به ویرانه‌ای می‌شود، یادآور شد: به همین دلیل خواستار صبوری از طرف مالکان بوده‌ایم و دستگاه قضائی و نیروی انتظامی کمک کرده‌اند تا بوستان آسیبی نبیند و امیدواریم موضوع ختم به خیر شود و آنچه عادلانه است اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/457/س

R7854/P/S6,62/CT1 بیشتر بخوانید... ۱۰ درصد از فوتی‌های تصادفات قم کودک و ۴۱ درصد عابر پیاده ‌هستند احداث سایت پسماند ویژه و صنعتی قم در دستور کار قرار گیرد اهدا خون توسط خبرنگاران قمی به روایت تصویر قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... ۱۰ درصد از فوتی‌های تصادفات قم کودک و ۴۱ درصد عابر پیاده ‌هستند احداث سایت پسماند ویژه و صنعتی قم در دستور کار قرار گیرد اهدا خون توسط خبرنگاران قمی به روایت تصویر پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ چگونه از خطر ابتلا به کووید-۱۹ در امان بمانیم+ پاسخ متخصص بیماری‌های عفونی ۲ عضو کمیسیون آموزش مجلس: کنکور ۹۹ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود ۳ هشدار فرماندار زنجان به مجتمع‌های تجاری/ جریمه ۵۰۰ هزار تومانی در انتظار رانندگان متخلف ۴ همدان| تأکید جهادگر شهید حسین مهدوی‌آرا بر کمک مؤمنانه/ فقرا و یتیمان را همواره بر خود مقدم سازید ۵ دعای عرفه و نماز عید قربان در یک شهرستان استان اصفهان برگزار می‌شود ۶ ورود قرارگاه سازندگی خاتم‌‌ به اکتشافات معدنی / شتاب در استخراج معا‌دن "سرب، روی، آهن، مس، منگنز و کرومیت" ۷ کاشانی‌ها هر خانه را یک حسینیه کنند/ توصیه نسبت به عدم برگزاری مراسمات تجمعی ۸ کار هیچ سرمایه‌گذاری در ادارات بر روی زمین نمانده/ بزرگترین مشکل اردستان عدم حمایت مالی از بنگاه‌هاست مهمترین اخبار استانها عضو کمیسیون بودجه مجلس: کسری بودجه ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی دولت تا پایان سال؛ استقراض از بانک مرکزی صلاح نیست عضو کمیسیون آموزش مجلس: کنکور ۹۹ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود دعای عرفه در استان کرمان در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: با دستگاه‌هایی که مانع افزایش جمعیت شدند برخورد می‌شود مهمترین اخبار تسنیم الفیاض: کمر داعش در عراق شکسته شد/ تجاوزات اسرائیل علیه کشورهای عربی ادامه دارد/ روابط ایران و عراق در بهترین شرایط خود به‌سر می‌برد رهبر معظم انقلاب فردا با مردم سخن خواهند گفت واردات با ارز نیمایی سبب گرانی کالاهای اساسی شد طرح ۲ فوریتی مجلس برای ممنوعیت واردات کالاها از کره جنوبی گزارش| موشک ناشناخته سپاه علیه سامانه شناخته‌شده آمریکا/ سپاه زدن کدام سامانه ضدموشکی را تمرین کرد؟ درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برگزار می شود عضو کمیسیون آماده توافق شهرداری قم بوستان فدک قلع وقمع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۰۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم

به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان،مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم اظهار کرد: در چند سال اخیر مدیریت شهری و سازمان سیما، منظر در راستای استفاده از ظرفیت‌های موجود علاوه بر اینکه کاشت درختان مثمر مانند زیتون و پسته در عرصه‌های جنگلی را آغاز کرده، گونه‌های سودمند مانند گل محمدی را نیز در عرصه‌های مناسب مدنظر قرار داده است.

به گفته وی، از روز گذشته برداشت گل محمدی از چهار هکتار از عرصه ۱۱ هکتاری بوستان گل محمدی واقع در کمربندی امام علی (ع) آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود که در هر هکتار دو تن گل محمدی برداشت شود.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم ابراز کرد: سیاست ما استفاده از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه و استفاده از گونه‌های مثمر است که امیدواریم این روند در سال‌های آتی ادامه داشته باشد.

وی عنوان کرد: دو عرصه بزرگ کاشت گل محمدی در شهر قم در بوستان غدیر و بزرگراه امام علی (ع) واقع‌شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • افزایش پنج هکتاری سطح بهره‌برداری بوستان بزرگ شهر در یزد
  • ۵ هکتار به بوستان بزرگ شهر یزد اضافه شد
  • میلان از استخدام خولن لوپتگی منصرف شد
  • شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری
  • آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم
  • سیستم روشنایی بوستان ولایت قم تکمیل می‌شود
  • پیش‌بینی ۱۵ میلیارد تومان برای تملک پارکینگ در منطقه دو شهرداری قم
  • ارزیابی ایمنی بیش از ۱۰۰۰ بوستان در تهران
  • اضافه شدن ۱۰۴ بوستان طی ۸ سال در قم
  • گزارش روزنامه شهرداری تهران درباره یک شغل جدید با عنوان «یک زندگی سگی»!