Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان روز پنجشنبه در تماس تلفنی «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر باوی، با تبریک عید سعید قربان به دولت و ملت قطر ابراز امیدواری کرد که این عید برای همه مسلمانان جهان مبارک بوده و همگان بتوانند از برکات این عید بزرگ استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور روابط ایران و قطر به عنوان دو همسایه قدیمی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران ایران هیچ مانع و محدودیتی برای توسعه روابط و همکاری‌ها با قطر به عنوان کشور دوست و برادر ندارد.

بیشتر بخوانید

تاکید ایران و ترکمنستان برای توسعه همکاری‌های اقتصادی

روحانی اظهار امیدواری کرد تا با تلاش مسئولان دو کشور در کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و قطر، شاهد توسعه و تحرک در همکاری‌ها و مناسبات اقتصادی فی مابین بوده و در آینده نزدیک با بهبود شرایط اجلاس حضوری مسوولان دو کشور برگزار شود.

رئیس جمهور با اشاره به ضرورت توسعه روابط ایران و قطر با توجه به شرایط حساس منطقه، خاطرنشان کرد: امنیت و ثبات منطقه تنها در چارچوب همکاری‌های منطقه‌ای قابل دسترس است و مطمئنا با گسترش همکاری‌ها می‌توانیم شرایط بهتری را برای منطقه به ارمغان بیاوریم.

«شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» نیز در این گفتگوی تلفنی با تبریک متقابل عید سعید قربان به دولت ملت ایران ابراز امیدواری کرد این عید برای ملت‌های مسلمان جهان همراه با خیر و برکت باشد.

امیر قطر با اشاره به ضرورت توسعه روابط و همکاری‌های اقتصادی ایران و قطر، تصریح کرد: توسعه مناسبات و همکاری‌ها با ایران همواره برای قطر اهمیت داشته و امیدوارم با عبور از سختی‌ها و مشکلات در راستای توسعه بیش از پیش و همه جانبه روابط دو کشور گام‌های بلندی برداشته شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رئیس جمهور حسن روحانی ایران و قطر همکاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۶۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاری های دفاعی و نظامی ایران و هند 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ امیر سرتیپ آشتیانی در دیدار با دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اشتراکات تمدنی، تاریخی و فرهنگی بر ضرورت رایزنی در خصوص موضوعات دو جانبه، منطقه ای و بین المللی میان دو کشور تاکید کرد. 

وزیر دفاع ایران با اشاره به واقع شدن دو کشور در یک منطقه راهبردی اظهار داشت: ظرفیت های متعدد همکاری تهران و دهلی نو می تواند در برقراری صلح و امنیت در منطقه حساس غرب آسیا و شبه قاره هند به کار گرفته شود.

وزیر دفاع ایران با توجه به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در خصوص تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد. 

امیر سرتیپ آشتیانی با اشاره به اهمیت همکاری های دفاعی و نظامی دو کشور در برقراری ثبات و امنیت در منطقه آمادگی خود را جهت توسعه همکاری های دفاعی و نظامی میان دو کشور با طرف هندی در حوزه های مختلف اعلام نمود.

دبیر کل وزارت دفاع هند نیز در این دیدار ضمن ابراز همدردی و تسلیت شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه بر ضرورت برقراری امنیت و وآرامش منطقه تاکید نمود.

وی با اشاره به حوزه تمدنی مشترک دو کشور بر ضرورت توسعه همکاری های اقتصادی و زیر ساختی به ویژه مشارکت دهلی نو در پروژه بندر چابهار تاکید کرد. 

دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اهمیت همکاری های دفاعی دو کشور بر ضرورت توسعه هرچه بیشتر مناسبات فیمابین در حوزه های دریایی، شرکت در رزمایش دریایی،  تحقیقات دفاعی، آموزشی و  تبادل دانشجو تاکید نمود.  

دیگر خبرها

  • پیام امیرعبداللهیان به مناسبت «روز ملی خلیج فارس»
  • توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود
  • مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است
  • توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • به اندازه یک استخر هم از اقیانوس فرصت‌ها در آفریقا استفاده نکرده‌ایم
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • توسعه همکاری های دفاعی و نظامی ایران و هند 
  • اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند
  • ایران و هند همکاری‌های دفاعی و نظامی را گسترش می‌دهند