Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@05:01:25 GMT

پیشگیری از کرونا با مصرف این ۵ ماده مغذی!

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۰۸۰۹۱

پیشگیری از کرونا با مصرف این ۵ ماده مغذی!

مریم تاج آبادی ابراهیمی رئیس انجمن پروبیوتیک و غذاهای فراسودمند ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص نقش پروبیوتیک از منظر علمی و تاثیر آن بر سیستم ایمنی بدن در مقابله با ویروس کرونا بیان کرد: کروناویروس‌ها خانواده بزرگی از ویروس‌ها هستند که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری‌های شدیدتری همچون سارس (سندرم تنفسی حاد)، مرس (سندروم تنفسی خاورمیانه) و کووید ۱۹(بیماری تنفسی حاد کرونا ویروس-۲۰۱۹) را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: این ویروس در اولین ساعات درگیری با علائمی مانند سرفه، تب، تنگی نفس ایجاد می شود، همچنین در موارد شدیدتر این بیماری سبب پنومونی و سندروم حاد تنفسی شده و عفونت تنفسی را برای افراد به ارمغان می آورد، این بیماری از طریق ترشحات آلوده تنفسی و سطوح آلوده به ویروس، به افراد جامعه منتقل می شود.

بیشتر بخوانید

درمان افسردگی با مصرف مواد غذایی حاوی پروبیوتیک ۶ گروه از علائم بیماری کرونا شناسایی شد/ معجون سحر آمیزی که استرس‌تان را کاهش می‌دهد توصیه‌های طلایی تغذیه‌ برای تقویت سیستم ایمنی بدن در پاندمی کرونا

تاج آبادی ابراهیمی خبر داد: ویروس کرونا در انواع سطوح به مدت ۷ الی ۱۲ روز قابلیت عفونت زایی خود را همچنان حفظ می کند، به طورکلی همین امر بیانگر ثبات بالای ویروس جدید کروناست که البته یکی از راه های پیشگیری از ایجاد عفونت این بیماری تقویت سیستم ایمنی بدن است؛ همچنین یکی دیگر  از وظایف سیستم ایمنی بدن محافظت در برابر میکرو ارگانیسم های مضر و بیماری زا در نظر گرفته شده است.

رئیس انجمن پروبیوتیک اظهار کرد: میکروارگانیسم های مفیدی که از آنها به عنوان پروبیوتیک وجود دارد با تقویت و تعدیل سیستم ایمنی بدن احتمال ابتلا به عفونت ها را کاهش می دهد. به طورکلی این ترکیبات هم به صورت طبیعی در محصولات تخمیری از جمله مواد لبنی قرار دارد و هم به صورت مکمل دارویی تولید می شود؛ همچنین پروبیوتیــک هــا در ســطوح متعدد اثرات مفید خود را روی سیســتم ایمنــی بدن اعمال می‌کنند، افزایش تکثیر و بهبود عملکرد سلول های ایمنی به ویژه مقابله در برابر ویروس‌ها و باکتری های بیماری زا از فواید پروبیوتیک ها در مواجهه با عوامل بیماری زا هستند.

او در ادامه از فعالیت پروبیوتیک ها در جلوگیری از عفونت ها خبرداد و گفت: پروبیوتیک ها و فیبر رژیم‌های غذایی می توانند سیستم ایمنی بدن را در برابر عفونت های ویروسی افزایش داده و به کاهش بار ویروسی ریه و افزایش بقا افراد جامعه کمک کند. به طورکلی رژیم غذایی سرشار از پروبیوتیک ها یا باکتری های مفید به تقویت سیستم ایمنی بدن از طریق ایجاد تنوع در میکروبیوم روده کمک می کند.

رئیس انجمن پروبیوتیک و غذاهای فراسودمند ایران یادآوری کرد: پنج منبع غذایی از جمله گوشت گاو، ماهی تن، دانه های آفتابگردان، شیر و ماست برای افرادی که با محدودیت های غذایی مختلف رو به رو هستند مفید است؛ به طورکلی استفاده از مکمل های پروبیوتیک در کنار مراقبت های بهداشتی می تواند راهکار مناسبی برای کاهش احتمال ابتلا به بیماری های ویروسی از طریق تقویت سیستم ایمنی بدن باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پروبیوتیک ویروس کرونا تقویت سیستم ایمنی بدن پروبیوتیک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۸۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالعه یک ماده مغذی، مسیری برای درمان اختلالات مغزی!

محققی از دانشگاه کوئینزلند دریچه‌های مولکولی پیدا کرده است که می‌تواند برای کمک به رساندن دارو به مغز و درمان اختلالات عصبی استفاده شود.

به گزارش دیجیاتو، دکتر «رزماری کاتر» از مؤسسه علوم زیستی مولکولی UQ تیمی را رهبری کرد که کشف کردند یک ماده مغذی ضروری به نام کولین می‌تواند توسط پروتئینی به نام FLVCR۲ به مغز منتقل شود.

دکتر کاتر گفت: «کولین یک ماده مغذی مانند ویتامین است که برای بسیاری از عملکرد‌های مهم بدن، به ویژه برای رشد مغز ضروری است.»

ما باید روزانه ۴۰۰-۵۰۰ میلی‌گرم کولین مصرف کنیم تا از بازسازی سلولی، تنظیم بیان ژن و ارسال سیگنال بین نورون‌ها حمایت کنیم.

دکتر کاتر گفت که تاکنون اطلاعات کمی درمورد چگونگی عبور کولین رژیم غذایی از لایه سلول‌های تخصصی که خون را از مغز جدا می‌کند، وجود داشت. این سد خونی در مغز از ورود مولکول‌های موجود در خون که برای مغز سمی هستند، جلوگیری می‌کند.

مغز نیاز به جذب مواد مغذی از خون دارد؛ بنابراین این سد حاوی انتقال‌دهنده‌ها است که به مواد مغذی خاصی مانند گلوکز، اسید‌های چرب امگا ۳ و کولین اجازه ورود می‌دهد.

اگرچه این سد یک خط دفاعی مهم است، اما چالشی برای طراحی دارو‌های اختلالات عصبی محسوب می‌شود.

دکتر کاتر توانست نشان دهد که کولین در حفره‌ای از FLVCR۲ می‌نشیند که از سد خونی مغزی عبور می‌کند و توسط قفسی از باقی مانده‌های پروتئین نگهداری می‌شود.

او گفت: «ما از میکروسکوپ الکترونی کرایو استفاده کردیم تا نحوه اتصال کولین به FLVCR۲ را دقیقاً ببینیم. این اطلاعات برای درک چگونگی طراحی دارو‌هایی که کولین را تقلید می‌کنند تا بتوانند توسط FLVCR۲ به محل عملیات خود در مغز منتقل شوند حیاتی است. این یافته‌ها به طراحی آینده دارو‌های بیماری‌هایی مانند آلزایمر و سکته کمک می‌کند.»

این تحقیق همچنین بر اهمیت خوردن غذا‌های غنی از کولین، مانند تخم مرغ، سبزیجات، گوشت، آجیل و لوبیا تاکید می‌کند.

دیگر خبرها

  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • بیش از ۳۵۰ میلیون نفر از علایم تنفسی آسم رنج می‌برند/ هزینه ۳۰ میلیون تومانی درمان هر بیمار در سال
  • دو ماده غذایی که انگل روده را از بین می‌برند
  • «آموزش، کنترل آسم را بهبود می‌دهد»؛ شعار راهبردی روز جهانی آسم در سال ۲۰۲۴
  • خواص توت خشک در کاهش فشارخون و بهبود عملکرد کلیه‌ها
  • مطالعه یک ماده مغذی، مسیری برای درمان اختلالات مغزی!
  • دو عامل چاقی که دور از ذهن هستند
  • استرس زیاد و کمبود خواب، وزن را افزایش می‌دهد
  • این دو ماده غذایی انگل روده را نابود می‌کنند
  • ویتامینی که چربی کبدچرب را دفع می‌کند