Web Analytics Made Easy - Statcounter

دهه اول مرداد ماه سال ۹۹ در حالی به اتمام رسید که متقاضیان کنکور دکتری اولین آزمون در روزهای کرونایی را تجربه کردند.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مهدیه حسینی نسب؛ * با شروع موج دوم کرونا بحث تعویق و یا برگزاری کنکور در مقاطع مختلف با انتقادات، مخالفتها و موافقان زیادی همراه شد. در نهایت طبق اعلام نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم بر این شد تا آزمون در مقاطع مختلف با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در این راستا، آزمون دکتری سال ۹۹  روز گذشته در سراسر کشور برگزار شد.
با وجودی که شرکت در کنکور در هر مقطعی اهمیت ویژه‌ای برای متقاضیان دارد، اما برای برخی از دانشجویان تبریزی استرس بیشتر شد. تاریخ برگزاری کنکور دکترای سال ۹۹ با آزمون استخدام پالایشگاه تبریز دچار تلاقی شد. به گفته مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سهند تبریز هر دو آزمون در یک زمان و یک تاریخ برگزار شد و با وجود درخواست داوطلبین برای تغییر ساعت، با مخالفت مسئول جذب نیروی پالایشگاه روبرو شد.     در این روزهای داغ تابستانی دانشگاهها هم در حال برگزاری ترم تابستانه یا کلاس‌های عملی به صورت حضوری و غیر حضوری هستند. 
بیشتر بخوانید: تداخل آزمون استخدامی پالایشگاه تبریز و دکتری فرصت شغلی را از دانشجویان می‌گیرد جزئیات ترم تابستانه دانشگاه صنعتی سیرجان اعلام شد ترم تابستانی در دانشگاه علوم کشاورزی گرگان از ۱۲ مرداد آغاز می‌شود آخرین فرصت تخلیه خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه یاسوج اعلام شد کلاس‌های غیر حضوری تابستانه دانشگاه آزاد قزوین تا ۳۱ مرداد ادامه دارد
در میان خبر‌های برگزاری کنکور و همزمانی آن با گسترش ویروس کرونا، اخباری از اعتراضات کارگری و پیگیری های مسئله محور دانشجویان فعال هم به چشم می‌خورد. در همین راستا کارگران شرکت هپکو در اعتراض به نبود کار و بلاتکلیفی خود دست به اعتصاب زدند. عبدلی، رئیس شورای اسلامی کار هپکو می‌گوید: مدیرعامل شرکت گفته کار ندارم و کار نیست، قرار بود کار انجام شود که حالا براساس گفته مدیرعامل کاری وجود ندارد. در این شرایط کارکنان شرکت هم گفتند دست از کار می‌کشند.   البته این هفته سالروز بمباران هپکو در سال ۶۵ بود. به همین مناسبت یکی از کارگران هپکو در حساب توییتری خود با انتشار دو تصویر از سالن تولیدات این شرکت در مرداد سال ۶۵ و مرداد امسال نوشت: «پنجم مرداد سال ۶۵ یادآور یکی از تلخ روز‌های تاریخ جنگ در اراک، بمباران وحشیانه کارخانجات بزرگ من جمله هپکو. حالا دو عکس زیر را با هم مقایسه کنید، خسارت کدام بیشتر بود؟ جنگ یا مدیران نالایق؟

البته پس از واکنش‌های بسیاری که از سوی کارگران شرکت هپکو صورت گرفت، خداداد غریب پور، رئیس هیات عامل ایمیدرو خبر از انعقاد ۵ تفاهم نامه همکاری بین شرکت‌های بزرگ معدنی و هپکو با راهبری ایمیدرو در آینده خبر داد. براساس اظهارات غریب پور، تأمین دستگاه‌های مورد نیاز شرکت‌های معدن و صنایع معدنی که شرکت هپکو قادر به ساخت آن است و همچنین تأمین قطعات یدکی و تجهیزات مختلف ناوگان معدنی و خطوط تولید در این تفاهم نامه‌ها درنظر گرفته شده است.
بیشتر بخوانید: کارگران هپکو امروز، چهارم مرداد در اعتراض به بلاتکلیفی اعتصاب کردند جنگ به هپکو خسارت بیشتری زده یا مدیران نالایق؟ + تصاویر واگذاری هپکو به تأمین اجتماعی و نقش ایمیدرو در این شرکت!     آنچه مشخص است که مشکلات کارگران هپکو و شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه و شرکت کنتور سازی قزوین همچنان ادامه دارد.کارگران هر سه شرکت بزرگ این هفته نیز با اعتراض و تجمع خواستار رسیدگی به مشکلات خود شدند.   یکی از کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در خصوص بی توجهى نماینده شوش به مطالبات کارگران این شرکت می‌گوید؛ بیش از ٣ ماه است که کارگران هفت تپه حقوقى دریافت نکردند و بیش از چهل روز است که اعتراضات کارگرى ما مقابل فرماندارى شوش برگزار مى شود، اما تاکنون هیچ مقام مسئولى از جمله نماینده مردم شوش پاسخگوى مطالبات ما نبوده است.

وی می‌گوید: در طول این مدت، بار‌ها سعی کردیم با محمد کعب عمیر، نماینده مردم شوش در مجلس دیدار کنیم و صدای کارگران را به گوش ایشان برسانیم و مطالباتمان را با او در میان بگذاریم، اما تاکنون این فرصت به درستی در اختیار ما قرار نگرفته است.

با توجه به در خواست کارگران از نماینده مردم شوش، وی می‌گوید در نشست «کمیسیون کارگری کشور» صورت وضعیتی تنظیم کردیم تا امید اسدبیگی که مدیرعامل شرکت هفت تپه است را ملزم به بروز کردن حقوق‌ها کند و قرار بر این شد که ۱۰ مرداد، تمامی حقوق‌ها بروزرسانی شوند.

اما وعده وعید‌های نماینده مردم شوش در مجلس هم نتوانست جلوی چهل و پنجمین روز از اعتراض این کارگران را مقابل فرمانداری استان را بگیرد. در این تجمع کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، سینه زنی کردند و خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.  
پرداخت حقوق‌های معوق، خلع ید اسدبیگی‌ها و بازداشت امید اسدبیگی، لغو فوری قرارداد واگذاری شرکت و جلوگیری از هرگونه خصوصی سازی دیگر، پرداخت مزایای عرفی برابر به تمامی پرسنل، محاکمه و اشد مجازات غارتگران بیت المال، قطع همکاری و بیرون رفتن تمامی مدیران بازنشسته از شرکت، خواسته کارگران شرکت هفت تپه است.
اما در میان اخبار تلخ اعتراضات، خبر خوش عملیات انتقال آب به دور‌ترین روستای غیزانیه باعث خوشحالی شد .
یکی از فعالان دانشجویی استان خوزستان در توئیتی نوشت: با بودجه یک نهاد انقلابی (بنیاد مستضعفان) و اجرای یک نهاد انقلابی دیگر (سپاه) امروز عملیات احداث خط انتقال آب به دورترین روستا‌های بخش غیزانیه کلنگ خورد.   غیزانیه دارای ۸۵ روستا است و بیش از ۲۸ هزار نفر جمعیت دارد و بعد از سال‌ها، اکنون عملیات آبرسانی به این بخش در سه فاز در حال انجام است.
البته مشکل بی آبی فقط مختص استان خوزستان نیست، طبق بررسی‌های انجام شده دشتیاری، منطقه‌ای در جنوب بلوچستان است که با بی توجهی‌های مکرر مسئولین دست و پنجه نرم می‌کند. هرچند که وجود چشمه‌ها در دل کوه و دشت‌های اطراف روستا مزیت به حساب می‌آید، اما ساکنین تعداد زیادی از روستا‌های استان مجبور به ساخت هوتک‌هایی برای جمع آوری آب باران هستند. هوتک‌هایی که نه آب آن‌ها بهداشتی است و عاری از بیماری و نه همیشه عامل نجات. چنان که در برخی موارد جان کودکان این دیار را هم گرفته. چندی پیش خبر فوت پسر بچه ۹ ساله‌ای که بعد از نجات دوستانش در داخل یکی از هوتک‌های سیستان و بلوچستان غرق شد، بازتاب رسانه‌ای پیدا کرد.  
امیرحسین عظیمی، فعال رسانه‌ای بلوچ در خصوص کم آبی‌های روستا‌های جنوب استان سیستان و بلوچستان به خبرنگار دانشجو می‌گوید: هوتک‌ها پدیده‌ای زاییده از خشکسالی‌ها و نبود آبرسانی منظم است. هوتک‌هایی دست ساز که محل دپوی آب از باران است و مردم برای رفع حاجت مجبور به استفاده از آن هستند. آب‌هایی که تائیدیه بهداشت و استاندارد ندارد و مخل سلامتی مردم می‌شود.
در این راستا، طبق آخرین برآورد‌ها، حدود ۳۰۰۰ روستا در سطح استان فاقد شبکه آبرسانی هستند. حدود ۱۳۰۰ روستا به وسیله تانکر آبرسانی می‌شوند و حدود ۱۷۰۰ روستا از همین آبرسانی‌های گاه و بی گاه تانکر‌ها نیز بی بهره اند. اداره آب و فاضلاب با بهانه‌هایی مثل صعب العبوری دسترسی به روستا و عدم وجود جاده مناسب از فرستادن تانکر آب به این مناطق خودداری می‌کند.
به گفته مسئولین شرکت آبفای این استان تا پایان سال ۹۹، تعداد ۲۰۰ روستا به سیستم آبرسانی لوله کشی متصل خواهند شد. با این حال برای تجهیز تمامی روستا‌ها به لوله کشی شهری نیاز به تخصیص اعتبار ۲۰۰۰ میلیارد تومانی است.
اما اراضی کشاورزی مردم در جوار سد‌های ایالو و مراش که زیرآب رفته موضوع دیگری بود که در این هفته به آن پرداخته شد.
ماجرا از زمانی آغاز شد که مسئولان تصمیم گرفتند در ۱۲۵ کیلومتری جنوب غرب زنجان و روی رود قزل اوزن سدی احداث کنند. این رود از ارتفاعات چهل چشمه در کردستان سرچشمه می‌گیرد و پس از عبور از منطقه گروس در کردستان و منطقه افشار در زنجان، وارد جلگه خمسه شده و رودخانه‌های زنجان رود و ابهرچای را ضمیمه خود می‌کند و به مسیر ادامه می‌دهد و در نهایت به رودخانه شاهرود قزوین می‌رسد و سپید رود را تشکیل می‌دهند.
بیشتر بخوانید: خواسته کارگران هفت تپه از نماینده شوش در مجلس  تمامی حقوق‌ کارگران هفت تپه تا ۱۰ مرداد به‌روزرسانی می‌شوند سینه‌زنی کارگران شرکت هفت تپه در چهل‌وپنجمین روز اعتراضات + فیلم ۱۰۰ نفر از کارگران کنتورسازی مقابل استانداری قزوین تجمع کردند عملیات احداث خط انتقال آب به دورترین روستا‌های غیزانیه کلنگ خورد عملیات آبرسانی غیزانیه به کجا رسید؟ حدود ۱۷۰۰ روستا در سیستان و بلوچستان از آب محروم هستند   ۳۰۰۰ روستا سیستان و بلوچستان با تانکر آبرسانی می‌شوند! وعده‌های بی‌سرانجام مسئولان به مردم ماهنشان    اخیرا ماجرایی در مورد وقف جنگل‌های هیرکانی در مازندان منتشر شد که بازتاب فراوانی داشت ماجرای موقوفه اعلام شدن ۵۶۰۰ هکتار از جنگل‌های هیرکانی مازندران با حکم دادگاه و خارج شدن این جنگل‌ها از حوزه منابع طبیعی زمزمه اخیر فعالین فضای مجازی و رسانه‌ها شده است.  
جنگل‌های هیرکانی وصل کننده آستارا به استان گلستان است و بیش از نیمی از جنگل‌های هیرکانی دنیا در همین قسمت از کشورمان واقع شده و به ثبت جهانی رسیده است. سعی داریم هفته پیش رو این موضوع را بیشتر مورد واکاوی قرار دهیم.   اما بیمارستان امام خمینی در استان البرز مدت‌ها است که دچار مشکل شده است. در این راستا، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی البرز در نامه‌ای به شهبازی، استاندار این استان در خصوص واگذاری پر مساله بیمارستان امام خمینی (ره) کرج و اعتراضات کارکنان آن، اعلام کرد: پاسخ مناسب به اعتراضات کارکنان این بیمارستان، اخراج و بازداشت نیست.
در نامه جنبش دانشجویی استان البرز نیز، دانشجویان بسیجی آمادگی خود کمک برای حل این مسئله اعلام کردند.
ماجرای مطالبات کارکنان این بیمارستان به این صورت بود که نیمه‌های مهر سال گذشته بیمارستان امام خمینی (ره) کرج به بخش خصوصی واگذار شد. سهامدار جدید هم با وعده‌های بسیاری درباره پرداخت حقوق کارکنان و بازگشایی بیمارستان داد، اما به نظر می‌رسد مشکلات آن تمامی ندارد.

هفته گذشته تعدادی از کارکنان بیمارستان امام خمینی (ره) کرج در اعتراض به پرداخت نشدن معوقاتشان مقابل دادگستری البرز تجمع کردند و قصه این بیمارستان وارد مرحله جدیدی شد.

دانشجویان استان البرز به مطالبه گری از مسئولان به ویژه استاندار این استان درباره بیمارستان امام خمینی (ره) پرداختند و با هشتگ مرهم زخم باشیم، با اشاره به زحمات کادر درمان در مقابله با کرونا در البرز، سوالاتی را در این زمینه پرسیدند و به تشریح وضعیت این بیمارستان پرداختند.
بیشتر بخوانید:  پیگیری مطالبات بیمارستان امام خمینی(ره) کرج؛ این بار در توئیتر اخراج و بازداشت پاسخ مناسب به اعتراضات کارکنان بیمارستان امام خمینی(ره) کرج نیست  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کنکور سراسری دانشگاههای کشور آموزش مجازی بسیج دانشجویی هفت تپه غیزانیه جنگل های هیرکانی بیمارستان امام خمینی سیستان و بلوچستان نماینده مردم شوش جنگل های هیرکانی بیشتر بخوانید کارگران شرکت روستا ها هفت تپه هوتک ها جنگل ها سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۸۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ مسئولان به مطالبات مردم در شبکه باران

روابط عمومی صدا و سیمای گیلان اعلام کرد: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در حوزه جهاد تبیین و پاسخگو بودن مسئولان به مردم و اجرای اصل مطالبه گری رسانه ملی عوامل برنامه ساز سیمای این مرکز درصدد تهیه برنامه‌ای با عنوان «پاسخ» برآمدند.

این برنامه به دلیل ویژگی مطالبه گری که دارد شفاف و بدون تعارف دغدغه‌های مردم را پیگیری می‌کند. 

ذات و ماهیت این برنامه به دنبال طرح خواسته‌های مردم و پیگیری پاسخ آن از مدیران استان گیلان است. 

شفاف سازی، ترویج و توسعه و افزایش ظرفیت پاسخگویی مدیران اجرایی و پیگیری مشکلات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی گیلان با حضور مدیران کل، روسای سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف استان از اهداف برنامه «پاسخ» است. 

این برنامه با بخش‌های گفتگو با مهمان، گزارش مردمی، تصاویر ارسالی مردم و سوالات مردمی همراه با مشاوره اساتید دانشگاه و کارشناسان و نخبگان استان چهارشنبه هر هفته از ساعت ۲۱:۳۰ به مدت ۶۰ دقیقه به طور زنده از شبکه باران به روی آنتن می‌رود.

عوامل برنامه تلویزیونی «پاسخ» عبارتند از:

تهیه کننده: محمود رحمتی، دستیار تهیه: زهرا فقیری، کارگردان: مهرداد محزون، مجریان: مهدی لطفی، شهریار سروری

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • ۳ هزار نفر در کنکور مرحله اول خاش شرکت دارند
  • تامین مالی طرح‌های صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکار است
  • استقرار شهرداری ویژه بافت تاریخی بوشهر در حال پیگیری است
  • راه ۱۵ روستا در بم بازگشایی شد
  • انجام عمل بسته دریچه آئورت برای اولین‌بار در غرب کشور
  • آغاز نوبت اول کنکور سراسری در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز رقابت بیش از ۶۵۰ هزار داوطلب کنکور در اولین روز آزمون
  • آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • پاسخ مسئولان به مطالبات مردم در شبکه باران
  • بهره برداری از مرحله نخست طرح آبرسانی آتیشگاه تا پایان امسال