Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با اینکه از سال گذشته وضعیت تداوم بارش‌ها و وضعیت ذخایر آب سد‌ها در کشور و به خصوص استان اصفهان بهبود یافته، اما هنوز هم مناطقی در این استان هستند که مردم آن  به خاطر نبود امکانات مهمی همچون سیستم شبکه پایدار منابع آبی ازکمبود آب شرب با کیفیت رنج می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در همین زمینه ، شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با در نظر گرفتن وضعیت بحرانی کمبود آب در بسیاری از روستا‌های استان هرساله اقدام به اجرای طرح آبرسانی سیار و همچنین تلاش برای ایجاد شبکه‌های پایدار آبرسانی در این مناطق می‌کند.

بیشتر بخوانید ۳۰۰ روستا در اصفهان با تانکر آبرسانی می‌شود     آبرسانی ۳۱۹ روستای استان اصفهان   سیدعباس شریعتمدار رئیس گروه بهره برداری از ایستگاه‌های تصفیه خانه شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان اظهار داشت: خوشبختانه با حمایت‌های لازم و عزم جدی برای حل مشکلات کمبود آب شرب برخی از روستا‌های استان اصفهان توانستیم طرح اجرای مرحله آبرسانی سیار به بیش از ۳۱۹ روستای استان را در سال جدید اجرایی کنیم.

او افزود:  بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح آبرسانی سیار به روستا‌های استان اصفهان  هزینه شده است.

رئیس گروه بهره برداری از ایستگاه‌های تصفیه خانه شرکت آب  و فاضلاب استان اصفهان تاکید کرد: ۹۹ درصد روستا‌ها به دلیل کیفیت نداشتن آب شرب، خشک شدن منابع آبی و همچنین کمبود مایه حیات در فصل گرم تابستان با وجود جمعیت بالا در اجرای طرح آبرسانی سیار قرار می‌گیرند.

شریعتمدار گفت: طرح اجرای آبرسانی سیار به این روستا‌ها با ۳۲ دستگاه تانکر حمل آب آشامیدنی ، با ۳۲ نفر نیروی استخدامی شرکت آبفای استان اصفهان صورت می‌گیرد.

او اضافه کرد: تانکر‌های حمل آب آشامیدنی طرح آبرسانی سیار به روستا‌های استان اصفهان از بهترین کیفیت آب سالم برخوردارند.     اتصال۳۰روستا به شبکه پایدار آبرسانی
رئیس گروه بهره برداری از ایستگاه‌های تصفیه خانه شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان درباره آخرین وضعیت از احداث و بهره برداری از طرح مجتمع‌های آبرسانی به روستا‌های استان اصفهان یادآور شد: طرح اجرایی احداث مجتمع‌های آبرسانی به روستا‌های استان اصفهان با هدف راه اندازی و متصل کردن منابع آبی برخی روستا‌های استان به شبکه پایدارآبرسانی از سال گذشته کلید خورده است.

شریعتمدار ادامه داد: هم اکنون این طرح در شهرستان‌هایی همچون نطنز، چادگان، اردستان و نائین در حال اجراست و پیش بینی می‌شود تا پایان امسال  افتتاح و به بهره برداری برسد.

همچنین در همین باره ناصر اکبری معاون بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان اظهارداشت: طرح احداث مجتمع‌های آبرسانی به روستا‌های دچار بحران کم آبی می‌تواند علاوه بر حل بحران آب شرب این روستا‌ها توسعه وآبادانی حوزه‌های کشاورزی و دامپروری  این مناطق را رقم بزند.

اکبری ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۳۰ روستا با احداث مجتمع‌های آبرسانی به شبکه پایدار آبرسانی استان اصفهان متصل شدند.

 
نقش آبرسانی سیار در بهبود سطح کیفیت  آب آشامیدنی روستا‌ها
رئیس گروه بهره برداری از ایستگاه‌های تصفیه خانه شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: مسئله طرح آبرسانی سیار به خاطر تامین آب آشامیدنی روستا‌ها در زمانی که هیچ گونه شبکه آبرسانی در روستاها وجود نداشته باشد با استفاده از روش سیار محقق می‌شود.

شریعتمدار ادامه داد: در واقع استفاده از روش آبرسانی سیار می‌تواند نقش موثری در بهبود سطح کیفیت آب آشامیدنی شبکه آبرسانی در روستا‌های مختلف استان اصفهان ایفا کند.

او اضافه کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد صد‌ها روستای استان اصفهان به خاطر نبود شبکه استاندارد آب شرب و استفاده روستاییان از آب چاه‌ها و یا رودخانه‌ها  با خطر بیماری‌های پوستی مواجه شده اند.   یک هزار و ۳۱۰ روستای استان تحت پوشش طرح آبرسانی سیار
معاون بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان یادآور شد: در حال حاضر یک هزار و ۳۱۰ روستای استان اصفهان تحت پوشش طرح آبرسانی سیار قرار دارند که از این میزان  تعدادی زیر مجموعه شرکت آبفای اصفهان و تعدادی دیگر هم زیر نظر دهیاری‌های آن مناطق هستند.

او ادامه داد:طرح  آبرسانی سیار به روستا‌های استان اصفهان به صورت سالانه تا پایان امسال  ادامه خواهد داشت.

 
نائین دریافت کننده بیشترین میزان آب در طرح آبرسانی سیار
سعید توکلی مدیر بهره برداری و توسعه تاسیسات تصفیه خانه شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان  اظهارداشت: اجرای طرح آبرسانی سیار در سال جدید در ۲۳ منطقه استان اصفهان که شامل شهرستان‌هایی همچون سمیرم، چادگان، نائین، اردستان و کوهپایه می‌شوند اجرایی شده و ادامه دارد.

او ادامه داد: از این تعداد، شهرستان نائین بیشترین میزان آبرسانی سیار را همه ساله به خود اختصاص می‌دهد.

مدیر بهره برداری و توسعه تاسیسات تصفیه خانه شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت:شهرستان نائین دارای  شرایط آب و هوایی گرم و خشک است و به همین منظور همه ساله روستا‌های این منطقه در اولویت اصلی شرکت آبفای استان برای اجرای طرح آبرسانی سیار قرار می‌گیرند.

توکلی یادآور شد:پس از شهرستان نائین به ترتیب شهرستان‌های اردستان و کوهپایه بیشترین میزان آبرسانی سیار را به خود اختصاص داده اند.

به گفته مقامات شرکت آبفای استان اصفهان تا پایان امسال  تمامی روستا‌های استان اصفهان تحت پوشش طرح آبرسانی سیار قرار می‌گیرند و این امر نوید مهمی در حل مشکلات روستا‌ها در مسئله تامین آب شرب در استان اصفهان است. 

گزارش از عیسی صادقی   انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طرح آبرسانی آب شرب تصفیه فاضلاب تصفیه آب تصفیه خانه شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان روستا های استان اصفهان مجتمع های آبرسانی بهره برداری و توسعه آبرسانی سیار روستای استان شبکه پایدار آب آشامیدنی شرکت آبفای آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۸۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۸۵۰ طرح عمرانی تا پایان سال در اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در آستانه روز شورا‌ها گفت: امسال ۱۱۷۰ طرح عمرانی وخدماتی در این کلانشهر با بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان تصویب شده که تا پایان سال ۸۵۰ طرح آن به بهره برداری می‌رسد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


محمد نورصالحی افزود: خط دو قطار شهری اصفهان، تکمیل بخش شرقی رینگ چهار ترافیکی از پل راهداران در اتوبان دستجردی تا پل آفتاب در جاده فرودگاه، ساخت پارکینگ طبقاتی از مهمترین این طرح هاست.

دیگر خبرها

  • احداث و بهره‌برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان
  • رفع مشکل آب شرب روستا‌های تمتان و قلعه اسماعیل آقا در ارومیه
  • دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن
  • بهره برداری از طرح آبرسانی سد کوثر به شهرستان بهمئی تا آبان ماه
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • آبرسانی سیار به ۲۵۷ روستای استان گلستان
  • پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود
  • ۱۵ روستا در فریدن و نائین از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند
  • بهره برداری از ۸۵۰ طرح عمرانی تا پایان سال در اصفهان
  • افزایش ۵۰۰۰ مترمکعبی مخازن آب روستاهای کردستان