Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، نماینده آلمان در سازمان ملل روز پنجشنبه اعلام کرد آمریکا نباید مانع آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل برای معرفی نماینده جدید این سازمان در امور لیبی شود که جایگزین غسان سلامه نماینده پیشین خواهد شد.

غسان سلامه که مسئول تلاش برای میانجی‌گیری صلح بود به دنبال آنکه آخرین تلاش هایش برای برقراری صلح در این کشور جنگ‌زده به شکست انجامید به دلیل فشار و استرسی که به او وارد شده بود از سمت خود کناره گیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیپلمات‌ها اعلام کردند آمریکا می‌خواهد این نقش میان دو نفر که یکی ماموریت پشتیبانی سازمان ملل را در لیبی (UNSMIL) اداره می‌کند و دیگری بر میانجی‌گری برای برقراری صلح در لیبی متمرکز است، تقسیم شود.

کریستوف هاسگن، نماینده دائم آلمان در سازمان ملل در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد شرکای آمریکایی ما سوالاتی را در ارتباط با ساختار UNSMIL مطرح کرده اند. معتقدیم که می‌توان در این زمینه گفت‌وگو کرد و آمریکا نباید مانع دبیرکل سازمان ملل برای معرفی جانشین غسان سلامه شود.

دیپلمات‌ها اعلام کردند شورای امنیت سازمان ملل از دیرباز از طریق اجماع به چنین انتصاب‌هایی چراغ سبز نشان داده است، اما برخی از اعضای پانزده نفره این شورا موافق پیشنهاد آمریکا برای تقسیم این نقش نیستند.

به گفته دیپلمات‌ها، آنتونیو گوترش هانا سروا تته وزیر امور خارجه پیشین غنا و نماینده کنونی سازمان ملل در اتحادیه آفریقا را برای جانشینی سلامه پیشنهاد و واشنگتن اعلام کرده است پس از آنکه گوترش یک میانجی‌گر ویژه را تعیین کند از نامزد پیشنهادی او حمایت خواهد کرد.

آمریکا هله تورنینگ اشمیت نخست وزیر پیشین دانمارک را به عنوان نماینده ویژه پیشنهاد کرده است، اما دیپلمات‌ها اعلام کردند او این پیشنهاد را نپذیرفته است و واشنگتن اکنون به دنبال فرد دیگری است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بحران لیبی سازمان ملل نماینده سازمان ملل در امور لیبی دیپلمات ها سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۹۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیپلمات ایرانی: فراموش نکنیم جنگ آمریکا علیه ویتنام را جنبش دانشجویی متوقف کرد

یک دیپلمات ارشد ایرانی گفت: نباید اجازه داد جریان صهیونیستی مسلط بر رسانه‌های بین المللی بتواند همگام با پلیس و امنیتی‌ها جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین را سرکوب کند.

به گزارش ایسنا، «سید رسول موسوی» مدیر کل آسیای جنوبی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در صفحه اجتماعی ایکس نوشت: جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین و غزه در آمریکا و فرانسه و دیگر کشورهای غربی را باید جدی گرفت. فراموش نکنیم که جنگ آمریکا علیه ویتنام را جنبش دانشجویی متوقف کرد. نباید اجازه داد جریان صهیونیستی مسلط بر رسانه های بین المللی بتواند همگام با پلیس و امنیتی ها این جنبش را سرکوب کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خطر فراموشی در کمین زندگی عشایری
  • روزنامه‌ای آلمانی دلیل امتناع اوکراین از صلح با روسیه را فاش کرد
  • مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور در زاهدان معرفی شدند
  • دیپلمات ایرانی: فراموش نکنیم جنگ آمریکا علیه ویتنام را جنبش دانشجویی متوقف کرد
  •  دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
  • استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه
  • نمایش جدید آمریکا درباره غزه: تعیین نماینده ویژه!
  • جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای معرفی سه «هکر ایرانی»
  • روایت رهبر انقلاب از توصیه‌‌ها به ایشان برای پذیرش خواسته‌های آمریکا
  • انتقاد نماینده بلژیکی از رویکرد اتحادیه اروپا در قبل نسل کشی غزه