Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-05@21:38:12 GMT

«لانه جاسوسی» چین را تعطیل کردیم!

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۰۹۶۶۲

ساعت 24-وزیر خارجه آمریکا با اتخاذ موضعی خصمانه علیه پکن، علاوه بر آنکه حزب کمونیست چین را «تهدید اصلی عصر ما» قلمداد کرد، کنسولگری این کشور در شهر هیوستن تگزاس را «لانه جاسوسی» خواند!

راشاتودی گزارش داد که در کشمکش دیپلماتیک روزهای اخیر میان واشنگتن- پکن، «مایک پمپئو» روز پنج شنبه در جریان یک نشست مجلس سنای آمریکا موضعی به شدت خصمانه علیه چین اتخاذ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در نشست مزبور حزب کمونیست چین را «تهدید اصلی عصر ما» و کنسولگری چین در شهر هیوستن ایالت تگزاس را که به دستور مقامات واشنگتن تعطیل شده، یک «لانه جاسوسی» خواند.

مایک پمپئو همچنین موفقیت آمریکا در تشکیل ائتلافی برای مقابله با نفوذ چین در عرصه جهانی را ستود و مدعی شد که «دیپلماسی قدرتمند آمریکا باعث بیداری بین المللی نسبت به تهدید حزب کمونیست چین شده است». وی همچنین با اذعان به اینکه چین از حمایت فراوانی در جامعه بین الملل برخوردار است، نسبت به شمار کشورهایی که از سیاستهای پکن پشتیبانی می کنند، ابزار تعجب و در عین حال نگرانی کرد.

این دیپلمات بلندپایه آمریکایی همچنین کوشید که تعطیلی کنسولگری چین در هیوستن تگزاس را- که اقدامی تنش زا در روابط میان دو کشور و عامل اقدام متقابل پکن بود- با ادعای اینکه این مکان دیپلماتیک یک «لانه جاسوسی» بود، توجیه کند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین به صراحت اعلام کرد که واشنگتن از حزب کمونیست چین می خواهد «به همان شیوه ای در عرصه جهانی مشارکت داشته باشد که آمریکا از سایر کشورها می خواهد!» وی در ادامه اظهارات قلدرمآبانه خود به پکن هشدار داد که در صورت عدم پیروی از یک چنین سیاستی، واشنگتن «در اطمینان یافتن از اینکه نه تنها آمریکا بلکه سایر کشورهای جهان به شیوه ای عمل خواهند کرد که همواره حافظ مردم آمریکا باشد، بسیار سرسختانه عمل خواهد کرد».

به رغم سیاستهای زورگویانه آمریکا، چین احتمالاً به هیچکدام از تقاضاهای مذکور واشنگتن وقعی نخواهد گذاشت. پیش از این نیز، «لیو شیائومینگ» سفیر چین در لندن دولت آمریکا را متهم کرد که برای یافتن قربانی جدید برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، به دنبال راه اندازی یک جنگ سرد جدید است.

منبع: مهر

منبع: ساعت24

کلیدواژه: حزب کمونیست چین لانه جاسوسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۹۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخم‌گذاری پرنده کشیم بزرگ در تالاب بین‌المللی انزلی + فیلم

معاون‌ محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان از آشیانه سازی و تخم گذاری پرنده کشیم بزرگ در تالاب بین المللی انزلی خبر داد - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، تورج صادقی اظهار داشت: صدها قطعه پرنده آبزی و کنار آبزی بومی و مهاجر در تالاب بین‌المللی انزلی آشیانه سازی و تخم‌گذاری کردند.

وی اضافه کرد: برخی از پرندگان آبزی مانند پرستوهای دریایی تیره و کشیم بزرگ در غرب تالاب انزلی که از امنیت بیشتری برخوردار است، آشیانه سازی و تخم گذاری کردند و طی روزهای آتی به همراه جوجه‌های خود از لانه خارج می‌شوند.

صادقی افزود‌: وضعیت مطلوب زیستگاهی، امنیت حاکم و تغذیه مناسب در تالاب‌ بین المللی انزلی سبب جوجه‌آوری بسیاری از پرندگان آبزی و کنارآبزی در این تالاب بین المللی شده است.

وی از مردم و گردشگران خواست در این فصل که پرندگان مشغول لانه‌سازی و تخم‌گذاری هستند از ترددهای غیرضروری در نزدیکی کلونی‌های این پرندگان خودداری کنند و در صورت مشاهده افراد متخلف مراتب را به ماموران یگان حفاظت این اداره اطلاع دهند.

کشیم بزرگ (نام علمی:  Podiceps major)  نام یک گونه از تیره کشیم است. این پرنده بودن در آب را به هر جای دیگر ترجیح می‌دهد و لانه خود را روی آب می‌سازد و هنگام فرار، به جای پرواز کردن، به زیر آب شیرجه می‌رود! کشیم بزرگ گیس‌پرهایی دارد که به سبب آن، گاه مرغابی شانه‌به‌سر نامیده می‌شود.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یمن توطئه جاسوسی آمریکا و اسرائیل را خنثی کرد
  • شکست جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • (ویدئو) اهتزاز پرچم فلسطین در دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است
  • پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل
  • تخم‌گذاری پرنده کشیم بزرگ در تالاب بین‌المللی انزلی + فیلم
  • احتمال توافق ریاض-واشنگتن بدون عادی‌سازی روابط با اسرائیل