Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها، خراسان شمالی در هفته گذشته شاهد اخبار ریز و درشتی بود که هر کدام در جای خود می‌توانست آغازی باشد تا مسئولان به برخی از کم کاری‌های خود آگاه شوند. از سوی دیگر گروه‌های سودجو و شبهه ساز سعی داشتند با وارونه جلوه دادن برخی اتفاقات فضا را برای سو استفاده کردن آماده کنند.

در این گزارش به مهم‌ترین اخبار و حوادث پیش آمده در خراسان شمالی طی هفته گذشته اشاره می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید پرشورترین رویداد را بتوان برگزاری دعای عرفه در بسیاری از نقاط استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دانست. مراسمی که توانست پس از مدت‌ها بار دیگر فرصتی را فراهم آورد تا مردم با خدای خود راز و نیازی داشته باشند و قلبشان را به سوی آرامش سوق دهند.

‌عرفه پایان دلتنگی از روضه / راز و نیاز با طعم کرونا در بجنورد

از دیگر اتفاقات این چند روز می‌توان به تصمیم معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان شمالی در خصوص تعطیلی میادین عرضه دام در آستانه عید قربان اشاره کرد. تصمیمی که با انتقاد شهروندان رو به رو شد و از همان ابتدا خبرگزاری مهر برای رفع این مسئله از طریق اطلاع رسانی منصفانه به مسئولان وارد میدان شد.

در نهایت صبح روز گذشته این مسئول دستور بازگشایی میادین عرضه دام را صادر کرد تا دامداران از یک ضرر شدید حفظ شوند.

‌میادین عرضه دام خراسان‌شمالی بازگشایی شد

افزایش بی سابقه تعداد مبتلایان به کرونا در استان دیگر خبری بود که به شدت مردم را دل نگران کرد. با اعلام مسئولان، خراسان شمالی در وضعیت قرمز شیوع کرونا است. در حالی که در فروردین و اردیبهشت ماه حداکثر تعداد فوتی‌ها در یک روز به ۲ یا ۳ نفر می‌رسید، اما اکنون تعداد فوتی‌ها در استان حتی ۲ رقمی نیز شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی همچنین نسبت به عدم استفاده از ماسک در خراسان شمالی هشدار جدی داد.

‌افزایش میانگین موارد مرگ ومیر ناشی از کرونا در خراسان شمالی

در همین راستا معاون وزیر بهداشت برای بررسی شرایط خراسان شمالی و اتخاذ تصمیم‌های جدید به استان سفر کرد و در جلسه ستاد مبارزه با کرونا خراسان شمالی حضور یافت.

ایرج حریرچی به ارائه آماری از کل کشور نیز پرداخت و احتمال دست یافتن به واکسن طی یک سال آینده را ضعیف توصیف کرد.

‌یک پنجم فوتی‌های کشور مربوط به کرونا است / عرضه واکسن آنفلوانزا

اما در هفته گذشته پای خراسان شمالی به شبکه‌های ضد انقلاب نیز باز شد. مسیح علینژاد که پرچم دار قبح زدایی و گسترش بی حیایی در جامعه را بر دست دارد با انتشار فیلمی در صفحات مجازی خود مدعی شد که پلیس خراسان شمالی با یک بچه به دلیل بی حجابی برخورد کرده است که پیگیری‌های خبرگزاری مهر نشان داد این سخنان حقیقت ندارد.

از سوی دیگر در فضای مجازی استان نه تنها با این فرد وابسته به سرویس‌های بیگانه همراهی نشد، بلکه با هشتگ هایی مانند «پلیس باغیرت» از رفتار نیروی انتظامی خراسان شمالی تقدیر شد.

‌حنای بی‌رنگ مسیح برای بجنوردی‌ها / داستان تکراری فیلم‌های تقطیع شده

ناراحتی و اعلام اعتراض کلزاکاران خراسان شمالی از بی تدبیری‌های مسئولان دیگر موضوعی بود که خبرگزاری مهر آن را بررسی کرد.

کشاورزان کلزاکار استان به دلیل عدم برداشت به موقع محصولشان که نتیجه بی تدبیری برخی مسئولان بود، با ضرر فراوانی مواجه شدند.

پشیمانی کلزاکاران خراسان شمالی / دانه‌هایی که بر زمین ریخت کد خبر 4987314

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا کشت کلزا روز عرفه عید سعید قربان ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا قزوین گرگان عید سعید قربان شهرکرد اقامه نماز جمعه ستاد مقابله با کرونا ازدواج بیرجند ماه محرم آتش سوزی خراسان شمالی خراسان شمالی خبرگزاری مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۹۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ رویداد بزرگ فرهنگی توسط سپاه خراسان شمالی اجرا شد

معاون فرهنگی و هنری سپاه خراسان‌ شمالی گفت: پیرامون بیانات رهبر انقلاب نسبت به نقل روایت‌های انقلاب اسلامی، رویدادمحوری در سال گذشته مورد توجه سپاه استان قرار گرفت و پنج رویداد بزرگ در سطح استانی و ملی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌شمالی، باقر حمیدی امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در همایش تجلیل از منتخبین و فعالین فرهنگی بسیج خراسان‌شمالی اظهار کرد: پیرامون فرمایشات مقام معظم رهبری نسبت به نقل روایت‌های انقلاب اسلامی، رویدادمحوری در سال گذشته مورد توجه سپاه استان قرار گرفت و پنج رویداد بزرگ در سطح استانی و ملی برگزار شد.

وی افزود: رزمایش «انوار هدایت» اولین رویدادی بود که برگزار شد؛ ۱۱ هزار اثر در این رویداد به مرکز ارسال شد و خراسان‌شمالی رتبه نخست این رزمایش را کسب کرد.

معاون فرهنگی هنری سپاه خراسان شمالی ادامه داد: رویداد فتح قله‌ها در استان با ارسال هفت هزار اثر برگزار شد که از ۱۱۷ اثر برگزیده تقدیر شد.

حمیدی خاطرنشان کرد: رویداد «امید ملت» از دیگر برنامه‌های سپاه در زمینه روایتگری بود که ۱۸ هزار اثر از خراسان شمالی ارسال شد و استان رتبه دوم را در این رویداد کسب کرد.

وی گفت: رویداد «شهید قدس» با ۶۰ هزار اثر و کسب رتبه نخست کشوری، همچنین رویداد «ایران قوی» با ثبت ۲۱۴ اثر و کسب رتبه نخست کشوری از دیگر رویدادهای برگزار شده در سال ۱۴۰۲ بود.

کد خبر 747239

دیگر خبرها

  • همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند
  • تاکید بر رفع آسیب‌های جامعه از سوی مسئولان
  • حضور خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • تلاطم رودخانه علی سالار در بشرویه + فیلم
  • گشایش نمایشگاه هفته مشاغل در بجنورد
  • روند کاهشی نرخ بیکاری خراسان شمالی در دولت سیزدهم
  • نرخ بیکاری خراسان شمالی روند کاهشی دارد
  • دختر موتورسوار اهل خراسان شمالی به مسابقات جهانی اعزام می‌شود
  • شدت بارش‌ها همچنان ادامه دارند
  • ۵ رویداد بزرگ فرهنگی توسط سپاه خراسان شمالی اجرا شد