Web Analytics Made Easy - Statcounter

افتتاح فروشگاه ایرانی مگاسیس در ونزوئلا ، ابلاغ مصوبه تعیین فرودگاه کیش به عنوان فرودگاه بین المللی، سخنرانی رهبر معظم انقلاب در عید قربان، بیش از ۵۰۰ واحد مسکونی در اختیار هشت بانک برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، افتتاح فروشگاه ایرانی مگاسیس در ونزوئلا ، ابلاغ مصوبه تعیین فرودگاه کیش به عنوان فرودگاه بین المللی، سخنرانی رهبر معظم انقلاب در عید قربان،  بیش از ۵۰۰ واحد مسکونی در اختیار هشت بانک از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در چهارشنبه ۱۵ مردادماه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افتتاح فروشگاه ایرانی مگاسیس در ونزوئلا

چهارشنبه ۸ مردادماه اولین فروشگاه ایرانی در آمریکای لاتین، در شهر کاراکاس پایتخت ونزوئلا افتتاح شد.

در مراسم افتتاح این فروشگاه که با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، معاونان وزارت خارجه و تجارت ونزوئلا و فعالان حوزه تجارت حضور داشتند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران و مدیر عامل اتکا در این مراسم طی سخنانی با اشاره به روابط خوب دو کشور و سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه دو ملت، افتتاح این فروشگاه را اقدامی جهت مقابله با سیاست تروریسم اقتصادی آمریکا و حمایت از ملت ونزوئلا در دوره تشدید تحریم‌ها بیان کردند.

معاون وزیر خارجه ونزوئلا نیز در سخنانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت ونزوئلا تقدیر و افتتاح فروشگاه ایرانی را نشانه شکست سیاست‌های تحریمی آمریکا دانست.

گفتنی است، فروشگاه بزرگ ایرانی مگاسیس با وسعت ۶۰۰۰ متر مربع وسعت، ۲۵۰۰ قلم کالای ایرانی و ۱۰۰۰ قلم کالای ونزوئلایی را به مشتریان خود عرضه می‌کند.

 

موافقت دولت با شماره گذاری تعدادی خودرو با استاندارد یورو (۴)

هیئت وزیران در جلسه مورخ ۵ مرداد ۱۳۹۹، به منظور رفع مشکلات موجود در امر نوسازی ناوگان تاکسیرانی کشور و نیز رفع مشکل مالکان تاکسی که برای نوسازی خودروهای خود اقدام به اسقاط تاکسی فرسوده خود کرده اند، با صدور مجوز شماره گذاری تعداد ۵۰۰۰ دستگاه خودرو تاکسی دارای استاندارد آلایندگی یورو (۴) تا پایان مهر ماه امسال موافقت کرد.

دولت همچنین با توجه به مشکلات تأمین کاتالیست خودرودهای گازسوز و تأثیرگذاری آن در قیمت تمام شده، مجوز شماره گذاری تعداد ۴۷۰۰ دستگاه وانت آریسان دوگانه سوز با استاندارد یورو آلایندگی (۴) تا پایان مهر ماه ۱۳۹۹ را صادر کرد.

 

ابلاغ مصوبه تعیین فرودگاه کیش به عنوان فرودگاه بین المللی

در جلسه مورخ ۵ مرداد ۱۳۹۹ هیئت وزیران و در اجرای ماده (۶) آیین نامه احداث، توسعه، بهره برداری و مدیریت فرودگاه های غیرنظامی، فرودگاه کیش به عنوان فرودگاه بین المللی تعیین شد.

دولت این تصمیم را با توجه به ظرفیت و امکانات فرودگاه کیش در منطقه و تأمین الزامات، تجهیزات و تسهیلات موجود در انکس (۹) کنوانسیون شیکاگو و نیز اخذ گواهینامه فرودگاهی، اتخاذ کرد./

 

بیش از ۵۰۰ واحد مسکونی در اختیار هشت بانک

«احسان خاندوزی» در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره طرح مالیات بر خانه‌های خالی که در کمیسیون اقتصادی مجلس در حال بررسی است افزود: سیاست گذاری حوزه اقتصادی مسکن فاجعه بار است و بار آن را جامعه به دوش می‌کشد.

 

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: با بررسی نمونه چهار میلیون نفری متوجه شدیم ۲۵۰ فرد زیر ۱۸ سال هر کدام بیش از پنج واحد مسکونی به نام خود دارند.

 

 خاندوزی گفت: این در حالی است که آمار تعداد خانه‌های خالی و مالکان و ساکنان خانه‌ها را هیچ کس نمی‌داند و کشور در آشوب و بی نظمی اطلاعات بازار مسکن به سر می‌برد که فضا را برای سوداگران این بازار مطلوب کرده است.

 

وی افزود: طرح مالیات بر خانه‌های خالی با احتکار مسکن مقابله می‌کند و موجب افزایش عرضه خواهد شد.

 

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تصویب این طرح، قانون دائمی را ایجاد می‌کند که انتظار داریم در سال نخست اجرای آن بر قیمت‌ها و عرضه مسکن اثر بگذارد.

 

سخنرانی رهبری به مناسبت عید قربان

سخنرانی تلویزیونی رهبر انقلاب ساعت ۱۱.۳۰ صبح  امروز(جمعه )از شبکه‌های صدا و سیما و همچنین از پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR و حسابهای این پایگاه در شبکه‌های اجتماعی به‌صورت زنده پخش شد.

 

سران کشورهای اسلامی موجبات وحدت و یکپارچگی روزافزون جهان اسلام را فراهم آورند

حجت الاسلام «حسن روحانی» در پیام های جداگانه به سران کشورهای اسلامی ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید قربان، ابراز امیدواری کرد که سران کشورهای اسلامی در پرتو اراده و مساعی مشترک بتوانند موجبات وحدت و یکپارچگی روزافزون جهان اسلام را فراهم آورده و با اتخاذ تدابیر مناسب شاهد کنترل و غلبه بر ویروس کووید۱۹ باشیم که گریبان‌گیر بشر امروز شده است.

رییس جمهوری در این پیام تبریک تاکید کرد: عید سعید قربان، جلوه‌گاه سرسپردن در برابر فرمان معبود و تجلی فضل و رحمت واسعه پروردگار و بالاترین و خالص‌ترین حد طاعت و بندگی در برابر خالق و شکوه ایثار و ایمان مخلوق است.

رئیس جمهور همچنین در ادامه این پیام اظهار امیدواری کرد که همه مسلمانان جهان به یمن و برکت این عید فرخنده و با تمسک به آموزه‌های رفیع دین مبین اسلام بتوانند در مسیر قرب الهی گام بردارند./

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار فرودگاه کیش به عنوان فرودگاه بین المللی افتتاح فروشگاه ایرانی سخنرانی رهبر عید قربان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۰۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعر شاعر پاکستانی در استقبال از غزل رهبر انقلاب

احمد شهریار، شاعر پاکستانی، تازه‌ترین شعر خود را در استقبال از غزل رهبر معظم انقلاب سرود. - اخبار فرهنگی -

 به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، شعری را منتشر کرد که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در آستانه عملیات وعده صادق خواندند. مهدی فضائلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، در صفحه ایکس خود نوشت:

غزل زیر، سروده چندسال پیش رهبر انقلاب اسلامی است، معظم‌له این بیت از سروده را در آستانه عملیات وعده صادق در یکی از جلسات مرتبط خوانده‌اند:

تو را‌ است معجزه در کف زساحران مهراس
عصا بیفکن و از بیم اژدها مگریز

از هند تا ایران؛ استقبال شاعران از غزل رهبر انقلاب

در روزهای گذشته جمعی از هنرمندان به استقبال از این غزل رهبر معظم انقلاب رفتند. احمد شهریار، شاعر پاکستانی، نیز تازه‌سروده خود را به این موضوع اختصاص داد که در ادامه می‌خوانید:  

اگر به عشق یقین داری از فنا مگریز

دلیر باش و خطر کن، به هیچ جا مگریز

قسم به خضر که در انتهای این ظلمات

همیشه آبِ حیات است، پس بیا مگریز

تو پورِ حیدری، از دیوِ هفت‌سر مهراس

ز قومِ رستمی از حلقه‌ بلا مگریز 

بسنج با دمِ شمشیر، زورِ دشمن را 

ز غرشِ رجز و هیبتِ صدا مگریز

تو نورِ علم و یقینی و در کنارِ حسین

به قلبِ شب بزن، از خاکِ کربلا مگریز 

دوباره معرکه‌ حق و باطل است اینجا

تویی که مردِ نبردی، به انزوا مگریز

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه‌های بزرگداشت سالروز سفر مقام‌ معظم رهبری به کردستان
  • شاهکار رهبر انقلاب در تفسیر قرآن
  • اینفوگرافیک/محور بیانات رهبر انقلاب در دیدار معلمان
  • اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب تبیین و نشر داده شود
  • فیلم| رهبر معظم انقلاب: الگوهای جامعه معلمین باید به‌ عنوان قهرمان معرفی شوند
  • دیدار جمعی از معلمان و فرهنگیان با رهبر معظم انقلاب
  • معلمان با رهبر انقلاب دیدار کردند
  • آغاز دیدار جمعی از معلمان با رهبر معظم انقلاب
  • معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند
  • شعر شاعر پاکستانی در استقبال از غزل رهبر انقلاب