Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@19:34:09 GMT

سیستان و بلوچستان بهترین بازار صادراتی کشور را دارد

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۱۰۱۸۸

سیستان و بلوچستان بهترین بازار صادراتی کشور را دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، حمید زادبوم در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی و شورای ساماندهی مبادلات مرزی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ظرفیت‌های بالای این استان در زمینه ارتباط خارجی با سه کشور افغانستان، پاکستان و عمان فرصت‌های تجاری بسیار خوبی برای این منطقه و سه کشور یادشده فراهم کرد که هنوز از آن به خوبی بهره گرفته نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ظرفیت ۱۵ میلیارد دلاری صادرات به کشور پاکستان سهم سیستان و بلوچستان است که باید فعالان اقتصادی کلان را به این سمت سوق داد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اهمیت مبادلات مرزی با کشورهای همسایه سیستان و بلوچستان بویژه افغانستان گفت: به منظور افزایش تبادلات تجاری ایران و افغانستان با هماهنگی وزارت امورخارجه در ستاد مشترک کمک خواهیم کرد موانع برطرف شود.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با بیان اینکه این استان گلوگاه صادرات و واردات کالاست که می‌توان از این ظرفیت با در نظر گرفتن استاندارد به بهترین شکل بهره گرفت، گفت: برطرف شدن موانع در حوزه مبادلات مرزی سبب رونق تجارت و اقتصاد در منطقه خواهد شد.

احمدعلی موهبتی افزود: به منظور افزایش تبادلات مرزی سیستان و بلوچستان ضروری است اتاق بازرگانی استان در کشورهای مختلف منطقه نظیر چین و هندوستان حضوری فعال داشته تا در عرصه اقتصادی تأثیر گذاری آن در کلان و وسیع باشد.

وی تاکید کرد: خاص دیده شدن سیستان و بلوچستان در حوزه اقتصادی مصداق عینی عدالت است چراکه ظرفیت‌های بی‌نظیر و مطلق آن همچون برخورداری از تنها بندر اقیانوسی کشور متحول کننده اقتصاد ملی است.

استاندار سیستان و بلوچستان بر حمایت از راه‌اندازی نمایشگاه‌های ملی و منطقه‌ای در این استان و ساخت پایانه‌های صادراتی تاکید کرد و افزود: در برنامه هفتم توسعه باید قوانین مورد نیاز با همکاری نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای توسعه همه جانبه این استان تدوین شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: این استان با وجود سهم ۲۰ درصدی از مرزهای کشور تنها سهم ۹ درصدی در تجارت را برعهده دارد که با وجود ظرفیت‌های فراوان آن و زیر ساخت‌های موجود قابل قبول نیست.

ماندانا زنگنه افزود: همچنین نیمی از جمعیت سیستان و بلوچستان را مرزنشینان تشکیل می‌دهند که ظرفیت بسیار خوبی را برای مبادلات اقتصاد و بهبود روابط با کشورهای همسایه فراهم کرده است.

وی تأمین کالای اساسی نظیر گوشت و برنج را از ظرفیت‌های منحصر به فرد سیستان و بلوچستان در حوزه مبادلات مرزی عنوان کرد و افزود: ضروری است بخش قابل توجهی از نیازهای کشور در حوز کالاهای اساسی از این استان تأمین و روانه بازار مصرف شود.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: از آنجایی که ۷۰ درصد تجارت در این استان از طریق بازارچه‌های مرزی و مردم بومی و ۳۰ درصد باقی‌مانده از پایانه‌های مرزی انجام می‌شود تعیین تکلیف سریع پیله وران ضروری است.

وی استفاده از ظرفیت سیستان و بلوچستان در اقتصاد ملی، تصمیم گیری در خصوص عوارض مواد معدنی، افزایش حجم کالای وارداتی مرزنشینان، راه اندازی کمیته مشترک تجاری با افغانستان و تقویت ناوگان حمل و نقلی در پایانه‌های مرزی را از جمله اقدامات مهم به منظور افزایش نقش آفرینی استان در سطح ملی و رفع موانع این حوزه عنوان کرد.

کد خبر 4987383

منبع: مهر

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان صنعت معدن و تجارت صادرات کالا ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا قزوین گرگان عید سعید قربان شهرکرد اقامه نماز جمعه ستاد مقابله با کرونا ازدواج بیرجند ماه محرم مجلس شورای اسلامی استاندار سیستان و بلوچستان مبادلات مرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۰۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات جدید وزیر کشور درباره دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احمد وحیدی در حاشیه جلسه پاسخگویی به مردم در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره مرحله دوم انتخابات گفت:در مرحله اول انتخابات، ۲۴۵ نماینده انتخاب شدند و ۴۵ نماینده برای انتخاب باقی مانده‌اند. انتخاب این ۴۵ نماینده در ۲۲ حوزه انتخابیه و بالغ بر ۱۱۰۰۰ شعبه صورت می‌گیرد. انتخابات در ۸ حوزه به صورت کاملاً الکترونیکی انجام می‌گیرد.

بنابر روایت ایسنا، وی افزود: در این حوزه‌ها علاوه بر این‌که احراز هویت الکترونیکی است، شمارش آرا نیز به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد. آموزش‌های لازم در این زمینه انجام شده است و امیدواریم مردم در دور دوم نیز حضور پرشور و ارزشمندی را رقم بزنند.

وزیر کشور همچنین با ارائه توضیحاتی درباره بودجه اختصاص یافته به دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان، گفت: این طرح در گذشته تصویب شده بود که رئیس جمهور دستور آن را صادر کردند البته این منابع مربوط به یک سال نیست بلکه مربوط به کل طرح می‌باشد. یکی از موضوعات مهم ما انسداد مرزهاست و با توجه به حساسیتی که رئیس جمهور بر این موضوع دارند، دستور آن را صادر کرده و کارهای آن در حال انجام است.

وحیدی تاکید کرد: این اتفاق قرار است در تمام مرزهای کشور بیفتد اما با توجه به حساسیت، مرزهای شرق و غرب به ویژه مرزهای شرقی اولویت دارد.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900673

دیگر خبرها

  • افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران
  • حضور پررنگ صنایع دستی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای ارائه ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • ظرفیت‌های صادراتی سیستان و بلوچستان کانون توجه سرمایه گذاران
  • استفاده از ظرفیت نخبگان موجب توسعه می‌شود
  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان