Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام وزارت خارجه روسیه، برخی مسائل مورد بررسی در رایزنی‌ها با طرف آمریکایی در وین را نام برده و تأکید کرد، مسکو از نقش آفرینان منطقه می‌خواهد تا با اقدامات نظامی به تنش در مرز ارمنستان و آذربایجان، دامن نزنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو، نوشته است: "آلکسی زایتسف" معاون مدیر بخش اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که در رایزنی‌های دوجانبه با نمایندگان آمریکا درباره ثبات راهبردی که در تاریخ 27-30 جولای (6 الی 9 مرداد ماه) در وین برگزار شد، در کنار موضوعات دیگر، مسائل مربوط به دفاع ضد موشکی نیز مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام وزارت خارجه روز پنج شنبه در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: «مسلماً ما نیز در چارچوب گفت‌گوهای راهبردی سئوالاتی را برای مقامات آمریکایی مطرح کردیم که از جمله آنها، موضوع سپر دفاع موشکی است. ما از ایالات متحده انتظار داریم که در اجرای برنامه‌های خود در توسعه این سیستم کلیه اصول پذیرفته شده در جامعه جهانی مبنی بر غقرقابل قبول بودن تقویت امنیت خود در جهت آسیب به امنیت سایر کشورها را رعایت کند.»

زایتسف یادآور شد تاکنون که اقدامات یک جانبه طرف آمریکایی در این زمینه از جمله تشکیل بخش‌های دفاع موشکی جهانی در اروپا، منطقه آسیا و اقیانوسیه و تلاش برای ایجاد یک سیستم دفاع موشک ضد موشکی فضایی، به شکل کاملا، منفی بر سیستم امنیت بین المللی تأثیر گذاشته و به طور چشمگیری روابط را در مناطق مختلف جهان پیچیده کرده و به ایجاد شرایط خطرناک برای از سرگیری یک مسابقه تسلیحات هسته‌ای کمک می‌کند.

کشورهای منطقه خویشتن داری بیشتری در رابطه با مناقشه مرزی آذربایجان و ارمنستان نشان دهند

این دیپلمات روس همچنین تأکید کرد که طرف روسی از سایر نقش آفرینان منطقه‌ای می خواهد تا در شرایط تنش اخیر در مرز ارمنستان و آذربایجان، در اقدامات نظامی خود خویشتن داری نشان دهند.

وی در پاسخ به سئوالی درباره مانور نظامی مشترک آذربایجان و ترکیه، از جمله در نزدیکی خطوط مرزی ارمنستان، گفت: «مسلماً ما روند اوضاع در منطقه را به ویژه با توجه به درگیری‌های مسلحانه اخیر در مرز ارمنستان و آذربایجان، از نزدیک زیر نظر داریم و مصرانه از همه طرفین، از جمله نقش آفرینان دیگر در منطقه می خواهیم تا از خود، از جمله در فعالیت‌های نظامی، خویشتن داری نشان داده و باعث تحریک بیشتر وخامت اوضاع در منطقه نشوند.»

زایتسف تأکید کرد: «مقامات روس از تشدید اوضاع اخیر در مرز دو کشور دوست: ارمنستان و آذربایجان بسیار نگران هستند. ما معتقدیم که مناقشه طولانی مدت قره باغ، مانند سایر اختلافات در عرصه بین المللی، منحصراً باید از طریق مسالمت آمیز و با انجام مذاکرات دیپلماتیک حل و فصل شود.»

اعتراض ارمنستان به برگزاری مانور نظامی مشترک آذربایجان-ترکیهتکذیب حضور اتباع اوکراینی در مرز آذربایجان-ارمنستاننگرانی ارمنستان از احتمال مداخله ترکیه در مناقشه ایروان و باکو

اتهام زنی به روسیه درباره ارسال سلاح به لیبی، بی‌اساس است

این مقام وزارت امور خارجه روسیه همچنین اتهامات مطرح شده از سوی برخی کشورها و رسانه‌ها علیه این کشور مبنی بر نقض تحریم تسلیحاتی علیه لیبی را بی اساس نامیده و یادآور شد: «اتهام زنی به ما در رابطه با نقض تحریم تسلیحاتی و ارسال سلاح به لیبی کاملا بی اساس است. ضمن اینکه، بر کسی پوشیده نیست که شماری از کشورها، از جمله آنهایی که روسیه را در این خصوص مقصر جلوه می دهند، خود با تهیه سلاح و انتقال مزدوران و شبه نظامیان خارجی به منطقه، مستقیماً در درگیری‌های داخلی در لیبی مشارکت می‌کنند.»

این دیپلمات همچنین اعلام کرد که روسیه انتظار دارد که به رسمیت شناختن واقعیت دستکاری در اطلاعات مربوط به حادثه حمله شیمیایی در شهر دومای سوریه در آوریل 2018 ، کمک کند تا فعالیت سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی به روند غیر سیاسی بازگردد.

وی افزود: «به رغم اینکه این حقایق بطور گسترده بر همکان آشکار است، آنها برای نخستین بار در صفحات نشریات معتبر غربی ظاهر شده است. امیدواریم که با مشخص شدن این مسائل کمک کند تا فعالیت سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی را به روند حرفه‌ای، کاملاً فنی و بدون برخوردهای سیاسی بازگردد، همانطور که در کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی پیش بینی شده است.»

انتهای پیام/

R7535/P/S8,89,1128,1115/CT10 واژه های کاربردی مرتبط ارمنستان اخبار "آمریکا" اخبار "روسیه" بیشتر بخوانید... روسیه و آمریکا به گفت‌وگو درباره امنیت در فضا ادامه می‌دهند آغاز رایزنی‌های روسیه و آمریکا درباره مسائل ثبات راهبردی قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... روسیه و آمریکا به گفت‌وگو درباره امنیت در فضا ادامه می‌دهند آغاز رایزنی‌های روسیه و آمریکا درباره مسائل ثبات راهبردی واژه های کاربردی مرتبط ارمنستان اخبار "آمریکا" اخبار "روسیه" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ دامنه تحریم فلزات ایران گسترش یافت ۲ امارات چه خوابی برای عمان دیده است؟ ۳ پاسخ آیت الله سیستانی به استفتایی درباره نحوه برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) در سایه کرونا ۴ جنگ سرد آمریکا و چین مسیر جریان های انرژی را تغییر می دهد ۵ فارن افرز: زمان پایان هژمونی جهانی دلار فرا رسیده است ۶ توهین نماینده پارلمان هند به مسلمانان ۷ پوتین: اثربخشی و اطمینان از ایمنی واکسن کرونا باید مطلق باشد ۸ الفیاض: کمر داعش در عراق شکسته شد/ تجاوزات اسرائیل علیه کشورهای عربی ادامه دارد/ روابط ایران و عراق در بهترین شرایط خود به‌سر می‌برد مهمترین اخبار بین الملل راشد الغنوشی: از نخست وزیر جدید تونس حمایت می‌کنیم / دموکراسی در تونس پیروز شد گفتگوی اختصاصی| سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر: اگر زندانیان ما آزاد نشوند مذاکره نمی‌کنیم مرگ تدریجی مردم یمن در سایه سکوت مجامع جهانی / صدها هزار بیمار با خطر مرگ روبرو هستند روزنامه «توکیو»: چین با نزدیک شدن به ایران از آمریکا دور می‌شود مهمترین اخبار تسنیم امام خامنه‌ای: هدف بلند مدت دشمن به ورشکستگی کشاندن کشور است/ راه برداشتن تحریم، عقب نشینی در مقابل دشمن نیست واکنش وزارت راه به صدور حکم تخلیه برای مستاجران؛ شعب حل اختلاف در جریان نیستند/ ابلاغ مجدد عدم صدور حکم تخلیه را پیگیری می‌کنیم حمایت همتی از تأمین کسری بودجه دولت با فروش سهام و انتشار اوراق بدهی ترجمه دعای نصب شده در سخنرانی رهبر انقلاب به مناسبت عید قربان تشریح جزئیات آغاز فعالیت مدارس در سال تحصیلی کرونایی دانش‌آموزان درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ارمنستان اخبار آمریکا اخبار روسیه ارمنستان اخبار آمریکا اخبار روسیه ارمنستان و آذربایجان روسیه و آمریکا بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۰۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاشینیان: ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد

نخست وزیر ارمنستان گفت: ایروان قصدی برای بازگشت نظامی به منطقه قره باغ جمهوری آذربایجان را ندارد و برنامه ای برای جنگ برای آن را نیز ندارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در مصاحبه ای با بیان اینکه ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ آذربایجان را ندارد و برنامه ای برای جنگ برای آن را نیز ندارد، گفت: ارمنستان هیچ جاه طلبی فراتر از مرزهای شناخته شده بین المللی خود ندارد.

پاشینیان گفت: ما صداقت خود را در خصوص تصمیمات اتخاذ شده در روند تحدید حدود نشان داده ایم. ما متذکر شدیم که دولت ارمنستان آماده است اقداماتی را در چارچوب اختیارات خود انجام دهد تا به مردم اجازه دهد در روستاهای آذربایجان زندگی کنند. به ویژه در چهار روستایی که اکنون در آن زندگی نمی کنند. 

وی ادامه داد: ما همچنین اعلام می کنیم که در نتیجه این روند، زندگی راحت و امن در روستاهای ارمنی - باغانیس، ووسکپار، گیرانتس، برکابر - باید به همان اندازه امکان پذیر باشد.

هفته گذشته بین کمیته های تعیین حدود ارمنستان و جمهوری آذربایجان تصویب شد که 4 روستا از ارمنستان به جمهوری آذربایجان منتقل شود. همچنین اولین سنگ تعیین حدود بین دو کشور نیز نصب شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • شولتز: توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • تعیین مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان و ۳ سناریوی پیش رو
  • بازداشت 29 معترض به مرزبندی جدید ارمستان با جمهوری آذربایجان
  • بازداشت 29 معترض به مرزبندی جدید ایروان با جمهوری آذربایجان
  • درباره رابطه ایران با گرجستان و ارمنستان!
  • صدور فرمان جنگ از ورشو!
  • ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد
  • پاشینیان: ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد