Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ درپی شیوع بیماری کرونا مشکلاتی برای تحصیل دانش‌آموزان ایجاد شد، اما ظاهرا تخلف برخی مدارس غیرانتفاعی در پیروی از دستورالعمل‌های وزارت آموزش و پرورش امسال هم باعث بروز مشکلاتی برای والدین دانش آموزان در استان کهگیلویه و بویراحمد شده . - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، درپی شیوع بیماری کرونا مسئولان آموزش و پرورش برای حفظ سلامتی دانش آموزان سال گذشته در نیمه راه سال تحصیلی دستور تعطیلی مدارس را دادند و قرار براین شد که مدارس غیرانتفاعی شهریه مربوط به دوران تعطیلی را به والدین مسترد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با تعطیلی مدارس و حضور دانش آموزان و فرهنگیان در منزل، تقویت فضای آموزشی مجازی در دستورکار گرفت و شبکه " شاد " نامی بود که  در میان اغلب خانواده‌ها که دانش آموزی در خانه داشتند سینه به سینه منتقل می‌شد.

استان کهگیلویه و بویراحمد به‌دلیل نبود زیرساخت‌های کافی و مناسب بعلاوه پراکندگی‌های فراوان جوامع شهری و روستایی اجازه فراگیری و رشد و نمو به شبکه مجازی " شاد " را نداد و اغلب خانواده‌ها و حتی خود فرهنگیان از آن‌استقبال نکردند.

کلاس‌ها و آموزش‌های مجازی در فضای محدود مجازی با صدها استرس دایر و اصلا معلوم نشد مدارس این استان چه برنامه‌هایی برای برگزاری آزمون‌های دانش آموزی دارند.

این درحالی است که مدارس غیر انتفاعی هم مانند مدارس دولتی در استان کهگیلویه و بویراحمد شرایطی مشابهی باهم داشته و تنها تفاوت آنها در دریافت شهریه‌ها بوده  که مدیران این مراکز علی‌رغم دستورالعمل‌های صادر شده تاکید داشتند مبلغ کامل شهریه سال گذشته را باید دریافت کنند.

نارضایتی از نحوه دریافت شهریه‌ها از خانواده‌ها توسط مدارس غیر انتفاعی در این استان به اوج خود رسیده و متاسفانه این نارضایتی‌ها در زمان شیوع بیشتر ویروس منحوس کرونا بر  نگرانی‌های  والدین افزود.

برخی والدین، دریافت تمام مبلغ  شهریه‌های سال تحصیلی گذشته از خانواده‌ها را در شرایط شیوع کرونا اجحاف دانسته و برخی دیگر از سخت گیری این‌مدارس برای دادن ریزنمرات فرزندان خود تا زمان پرداخت کامل شهریه اظهار نگرانی می‌کنند.

والدین معتقدند مدارس غیر انتفاعی تنها بایستی شهریه پنج ماه تحصیلی آموزشی را از والدین اخذ کنند نه تمام شهریه سال تحصیلی گذشته را، چرا که در زمان باقی مانده سال تحصیلی، آموزشی ارایه نشده است.

تشریح جزئیات آغاز فعالیت مدارس در سال تحصیلی کرونایی دانش‌آموزانپروتکل‌های بهداشتی آزمون ورودی مدارس سمپاد چگونه اجرا می‌شود؟/ اعلام نتایج در اوایل شهریوراگر مدارس غیردولتی نتوانند مخاطبان را افزایش دهند، کوتاهی کرده‌اند

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد، نحوه دریافت شهریه از والدین دانش آموزان در مدارس غیر انتفاعی این شهرستان را نتیجه تصمیم ستاد کرونا در اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد می‌داند.

کورش دلشاد به تسنیم گفت: مدارس غیر انتفاعی در استان و شهرستان بویراحمد براساس تصمیمات ستاد کرونا در اداره کل آموزش و پرورش بایستی اقدام نموده و خارج از این تصمیمات نبایستی اقدام به دریافت شهریه اضافی از والدین بکنند.

وی با بیان اینکه تصمیم‌های این ستاد به مدارس اعلان شده است، اظهار داشت: هیچ مدرسه‌ای حق ندارد به بهانه پرداخت نشدن شهریه، دانش آموزی را از مدرسه اخراج کند.

متخلفان منتظر برخورد قاطع و قانونی باشند

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در پاسخ به این سوال که شنیده می‌شود برخی مدارس غیر انتفاعی به دلیل پرداخت نشدن شهریه کامل از ورود دانش آموزان به مدارس جلوگیری کرده و آنان را در سال تحصیلی جدید نامنویسی نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: امیدوارم چنین چیزی صحت نداشته باشد که اگر صحت داشته باشد به‌طور حتم براساس قانون با آن مدرسه برخورد صورت می‌گیرد.

دلشاد بیان کرد: هیچ مدرسه غیر انتفاعی حق ندارد بخاطر پرداخت نشدن شهریه کامل، دانش آموزی را از مدرسه اخراج کند و تمام‌ مدارس مکلف هستند دانش آموزان را بخاطر شیوع ویروس کرونا در همان مدرسه ثبت نام و اگر شهریه‌ای هم پرداخت نشده، مدرسه باید به خانواده‌ها فرصت پرداخت شهریه بدهند نه اینکه اقدام به اخراج دانش آموزان کنند.

وی با بیان اینکه اگر مدرسه‌ای چنین تخلف محرز و غیرقانونی را انجام دهد براساس قانون با آن برخورد خواهیم کرد، یادآور شد: از تمام مدیران مدارس غیر انتفاعی در شهرستان بویراحمد می‌خواهیم بدون توجه به پرداخت شهریه‌ها نسبت به نامنویسی دانش آموزان در سال تحصیلی جدید اقدام کنند.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: اگر مدرسه‌ای خلاف آنچه گفته شد را عمل کند والدین می‌توانند در اداره تخلفات اداره کل آموزش و پرورش استان و یا واحد حراست اداره شهرستان اطلاعات لازم را ارائه تا بررسی‌ها صورت گیرد.

دلشاد همچنین از مدیران مدارس غیر انتفاعی در شهرستان بویراحمد خواست در شرایط حساس کنونی به‌دور از هرگونه تنش و حاشیه‌ای اقدام به نامنویسی از دانش آموزان در سال تحصیلی جدید نموده تا شاهد نارضایتی‌های خانواده‌ها نباشیم.

انتهای پیام/541/ی

R41452/P/S6,69/CT7 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا بیشتر بخوانید... ۳۵۱ معلم جذب مدارس استان چهارمحال و بختیاری شدند پاسخ به نگرانی خانواده‌ها درباره آزمون ورودی مدارس سمپاد "شهر زنجان" با کمبود مدارس مواجه است قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... ۳۵۱ معلم جذب مدارس استان چهارمحال و بختیاری شدند پاسخ به نگرانی خانواده‌ها درباره آزمون ورودی مدارس سمپاد "شهر زنجان" با کمبود مدارس مواجه است واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ گزارش ویدیوئی|‌موقعیت استراتژیک چابهار فرصتی ارزشمند برای سرمایه‌گذاری چینی‌ها ۲ گزارش ویدئویی| مرثیه‌ای برای بزرگ‌ترین رودخانه ایران/ رود خروشانی که ‌با نامهربانی‌های روزگار به "مرگ" افتاد ۳ تصادف زنجیره‌ای و واژگونی اتوبوس در آزادراه کرج-قزوین/ ۲ نفر فوت و ۳۱ نفر مصدوم شدند ۴ گزارش| آورده ۲ سفر رئیس جمهور دولت تدبیر و امید برای خراسان شمالی چه بود؟ ۵ سخنگوی وزارت خارجه: اروپا به تعهدات یازده‌گانه‌اش در قِبال برجام پایبند باشد / کره جنوبی از باز پرداخت بدهی‌اش ‌به ‌ایران سر باز می‌زند ۶ گزارش ویدئویی| مصائب مردم در روستاهای ‌بشاگرد/ باران تابستانی هم راه‌های ارتباطی ‌‌را مسدود می‌کند ۷ چگونه از خطر ابتلا به کووید-۱۹ در امان بمانیم+ پاسخ متخصص بیماری‌های عفونی ۸ سفر معاون رئیس‌ جمهور به استان فارس به روایت تصویر مهمترین اخبار استانها گزارش ویدیوئی|‌موقعیت استراتژیک چابهار فرصتی ارزشمند برای سرمایه‌گذاری چینی‌ها تصادف زنجیره‌ای و واژگونی اتوبوس در آزادراه کرج-قزوین/ ۲ نفر فوت و ۳۱ نفر مصدوم شدند مسجد سلیمان؛ شهری در محاصره سدها اما با لبانی تشنه رئیس کمیسیون بازرگانی اتاق مازندران: امسال نیازی به واردات برنج نداریم مهمترین اخبار تسنیم امام خامنه‌ای: هدف بلند مدت دشمن به ورشکستگی کشاندن کشور است/ راه برداشتن تحریم، عقب نشینی در مقابل دشمن نیست واکنش وزارت راه به صدور حکم تخلیه برای مستاجران؛ شعب حل اختلاف در جریان نیستند/ ابلاغ مجدد عدم صدور حکم تخلیه را پیگیری می‌کنیم حمایت همتی از تأمین کسری بودجه دولت با فروش سهام و انتشار اوراق بدهی رهبر انقلاب: عزاداری محرم باید بر اساس ضوابط ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار شود روسیه: کشورهای منطقه نسبت به مناقشه آذربایجان-ارمنستان خویشتن‌دار باشند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد مدارس غیر انتفاعی شهرستان بویراحمد دانش آموزان سال تحصیلی آموزش و پرورش دریافت شهریه خانواده ها دانش آموزی شهریه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۰۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار ۷۵۰۰ ترک تحصیل کرده در کرمان را قبول نداریم

ایسنا/کرمان مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: مرکز آمار تعداد دانش‌آموزان ترک تحصیل استان کرمان را ۷۵۰۰ نفر اعلام کرده اما ما این آمار را قبول نداریم.

رضا رضایی عصر امروز، ۱۰ اردیبهشت‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته معلم اظهار کرد: ۴۳ هزار و ۵۱۹ همکار فرهنگی در استان داریم.

وی افزود: ۲۹ هزار و ۲۷۰ کلاس درس در قالب ۶۰۲۰ مدرسه در استان کرمان فعال است.

رضایی با بیان این مطلب که در برخی مناطق عشایری و روستاهای صعب‌العبور کلاس درس با یک دانش آموز و یک معلم داریم، عنوان کرد: معلمان خیّر زیادی در استان داریم که یکی از آن‌ها عطا احمدی که حدود ۲۶۰ مدرسه ساخته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از فداکاری‌های معلمان سخن گفت و تصریح کرد: «همه ما مدیون تو هستیم» شعار هفته معلم امسال است.

وی با بیان این مطلب که امسال ۱۲ معلم نمونه از استان کرمان معرفی شده‌اند، گفت: دیدار با خانواده شهدای فرهنگی و عیادت از معلمان بیمار، غبارروبی مرقد شهدا، به صدا در آمدن زنگ «سپاس معلم» را از جمله برنامه‌های هفته معلم است.

اردیبهشت پایان مهلت سنجش دانش‌آموزان

رضایی حفظ کرامت معلمان و شفافیت در امور استخدامی، اداری و مالی را از جمله اقدامات آموزش و پرورش برشمرد و افزود: دو سال قبل بیش از ۴۰۰۰ معلم در سطح استان جابجا کرده‌ایم و در سال گذشته نیز بیش از ۳۷۰۰ معلم نیز انتقال یافته‌اند.

وی مطرح کرد: اجرای طرح رتبه‌بندی معلم ویژه ۳۹ هزار فرهنگی در استان کرمان و افزایش ۱۰۰ درصدی حقوق فرهنگیان در دو سال اخیر، پرداخت هزینه‌های درمان، وام بلاعوض برای بیماری‌های صعب‌العلاج، پرداخت وام قرض‌الحسنه به فرهنگیان از جمله اقدامات آموزش و پروش استان کرمان هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به کسب رتبه ۲۶ کنکور رشته ریاضی دانش‌آموز رودبارجنوب که در طول تاریخ این منطقه بی‌نظیر بود و در ادامه کسب رتبه اول کشور در شاخص‌های اختصاصی و دوم کشور در کل شاخص‌ها، کسب شش رتبه تک رقمی در کنکور، رشد ۱۰۰ درصدی رتبه زیر ۱۰۰ در کنکور، کسب ۱۲۰ مدال رنگارنگ مسابقات کشوری، کسب ۱۰۷ رتبه برتر کشور توسط معلمان و دانش‌آموزان استثنایی، میزبانی از مسابقات ورزشی و ... را از جمله عملکردهای آموزش و پرورش استان کرمان برشمرد.

وی از جذب بیش از ۱۵۰۰ دانش‌آموزان ابتدایی جامانده از تحصیل خبر داد و در ادامه گفت: پایان سنجش دانش آموزان پایه اول دبستان، پایان اردیبهشت‌ماه است.

غیر ممکن بودن تقلب در امتحان نهایی

رضایی با اشاره به مجهز بودن حوزه‌های امتحان نهایی استان، تصریح کرد: امکان تقلب در امتحانات نهایی به صفر رسیده و برگه‌های امتحان نهایی دانش‌آموزان مشخص نیست که در کدام استان تصحیح می‌شود.

وی با بیان این مطلب که طبق برنامه پنج ساله توسعه، ۵۰ درصد دانش‌آموزان باید در هنرستان‌ها تحصیل کنند، اظهار کرد: در دولت سیزدهم آموزش و پرورش جازموریان استقلال یافت.

مدیرکل آموزش و پروش استان کرمان با تشریح اقدامات دانش‌آموزان استثنایی در هنرستان‌ها و درآمدزایی این دانش‌آموزان در ادامه پوشش ۱۰ هزار و ۷۵ سوادآموز در چرخ سوادآموزی استان، جذب اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان از طریق شرکت گهرزمین، توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش، ایجاد زمینه ۲۶۰ هزار دانش‌آموز برای حضور در راهیان پیشرفت، ۱۵۰ هزار دانش‌آموز برای شرکت در راهیان حاج قاسم را از دیگر اقدامات آموزش و پرورش استان در دولت سیزدهم ذکر کرد.

وی بیان کرد: طی دو سال اخیر بیش از ۵۰۰ مدرسه نیمه تمام به بهره‌برداری رسید و ۱۰۳ مدرسه جدید در حال احداث داریم. همچنین سند ۴۰۵ ملک در سال ۱۴۰۱ و ۳۸۵ ملک را در سال گذشته اخذ کردیم.

رشد ۶۹ درصدی فضای آموزشی استان

رضایی با اشاره به ساخت و تکمیل بزرگترین مجتمع آموزشی کشور با نام سردار سلیمانی در کرمان، تصریح کرد: رشد ۶۹ درصدی فضای آموزشی با اعتباری بیش از ۸۰ میلیارد تومان در قالب طرح شهید سلیمانی داشته‌ایم.

وی بیان کرد: تکمیل ۴۰۸ کلاس درس که از سال ۹۰ ناتمام بودند که اکنون تجهیز شده‌اند، همچنین درآمدهای اختصاصی استان را ساماندهی کردیم.

رضایی با اشاره به اردوگاه شهید سلیمانی تصریح کرد: وزارت نفت موظف است امسال ۱۵ میلیارد تومان برای احداث این اردوگاه اختصاص دهد.

۷۵۰۰ دانش‌آموز ترک تحصیل در کرمان وجود دارد؟

وی درباره دانش‌آموزان ترک تحصیل در استان کرمان نیز گفت: صعب‌العبور بودن برخی مناطق و عدم تمایل خانواده برای تحصیل فرزندانشان از جمله علت‌های ترک تحصیل دانش‌آموزان کرمانی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: مرکز آمار تعداد دانش‌آموزان ترک تحصیل استان کرمان را ۷۵۰۰ نفر اعلام کرده اما ما این آمار را قبول نداریم.

وی در ادامه از وجود ۳۹ مدرسه نمونه دولتی در استان خبر داد و اظهار کرد: هیچ یک از مدارس نمونه دولتی در دو سال گذشته در استان کرمان تعطیل نشده‌اند و دانش‌آموزان روستایی در این مدارس به صورت شبانه‌روزی پذیرفته می‌شوند.

رضایی در پایان تاکید کرد: حقوق معلمان غیر دولتی بر اساس حقوق اداره کار باید باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازگشت ۲۸۲ دانش آموز ترک تحصیل کرده به مدارس گیلان
  • مسابقات قرآن و عترت کهگیلویه و بویراحمد در چرام
  • بازگشت ۴۶۱ دانش‌آموز به تحصیل در قزوین
  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول!
  • آمار دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در قزوین رو به افزایش است
  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول، غیرقانونی است
  • رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • رقابت قرآنی ۱۲۰۰ دانش‌آموز و معلم در کهگیلویه و بویراحمد
  • آمار ۷۵۰۰ ترک تحصیل کرده در کرمان را قبول نداریم