Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-04-29@02:49:04 GMT

انقلابی‌گری به زبان نیست به عمل است

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۱۰۷۹۱

انقلابی‌گری به زبان نیست به عمل است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: دشمنان درصددند که ملت ایران را اذیت کنند و وقتی می‌خواهند اذیت کنند ما همه باید نیروهای خود را جمع کرده و مترکز کنیم.

به گزارش امتداد، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب صبح امروز (جمعه) مصادف با عید سعید قربان، از طریق پخش زنده تلویزیونی با ملت ایران سخن گفتند.

اهم فرمایشات ایشان به شرح زیر است:

-عید قربان به عنوان یکی از خاطره‌های متدینین جهان را به ملت ایران و مسلمانان جهان و به پیروان ادیان ابراهیمی تبریک عرض می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خاطره روز عید قربان خاطره بزرگی است و اساساً دهه اول ذی‌الحجه دهه خاطره هاست. دهه اول هم دهه خاطرهای پرشکوه و مهم و آموزنده است و هم دهه تضرع و توجه و انابه الی الله است.

-حرکت در راه حق با وجود حتی معجزات حضرت موسی (ع) مشکلاتی دارد که این یکی از خاطره هاست. یکی دیگر از خاطره‌ها، روز عرفه است که اوج توجه به خداست. امیدوارم حض وافر از روز عرفه برده باشند.

-دهه دوم ذی الحجه دهه ولایت است. مساله غدیر از همه احکام الهی جایگاه برتری دارد زیرا ولایت تضمین کننده همه احکام الهی است. دهه سوم ذی الحجه هم داستان مباهله را داریم که مساله، مساله توحید است.

-یکی از دلخوشی‌های من در این سال‌ها دیدار با مردم بوده است، که این دشمن حقیر و خطیر یعنی ویروس کرونا مانع این شده است. قرار بود ما بخاطر محرومیت دیدار با مردم، این برنامه‌ای که الان داریم را با خدمتگذاران وادی سلامت و کمک مومنانه به صورت تصویری برگزار کنیم اما بعد گفتند مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا این است که بیش از ۱۰ نفر جمع نشوند که نهایتاً قرار شد دورادور با شما مردم عزیز دیدار کنم.

-امروز همه دنیا با یک ابتلای همگانی مواجه است، شاید در بسیاری از نقاط دنیا، مردم به گرفتارها و مبتلایان کمک می‌کنند ولی فکر نکنم هیچ کجا مثل ایران باشد که تعداد کسانی که داوطلبانه کمک می‌کنند انقدر زیاد باشد. من گزارشی ندارم و نشنیدم کشوری از کشورهای دنیا این همه تحرکات و پشتیبانی‌های مردمی وجود داشته باشد.

-مجموعه درمانی واقعاً فداکاری کردند و آنهایی که داوطلبانه وارد شدند و کمک کردند هم کارهای بزرگی انجام داده‌اند. باید همچنان این پشتیبانی‌ها ادامه پیدا کند. اغلب مردم در پی این ویروس آسیب دیدند اما همه دچار آسیب جدی نشدند که باید این آسیب‌ها را جبران کرد. مردم باید جبران کنند و نمی‌توان همه بار را روی دوش دولت گذاشت.

-انقلابی‌گری به زبان نیست و به عمل است. امروز دشمنی علیه مردم ایران زیاد است. دشمنان درصددند که ملت ایران را اذیت کنند، و وقتی می‌خواهند اذیت کنند ما همه باید نیروهای خود را جمع کرده و مترکز کنیم.

-تحریمی که آمریکایی‌ها بکار گرفتند قطعاً یک جنایت بزرگی است که علیه یک ملت بکار می‌گیرند. البته ظاهر آن این است که علیه نظام جمهوری اسلامی تحریم کردند. هدف کوتاه مدت آنها از تحریم‌ها این است که مردم را به ستوه بیاورند تا مردم آشفته شوند و مقابل دستگاه و حکومت بایستند. پارسال گفتند تابستان داغ که خودشان به تابستان داغ مبتلا شدند. هدف میان مدت آنها این است که مانع پیشرفت کشور شوند، بخصوص پیشرفت علمی.

-هدف بلند مدت آنها به ورشکستگی کشاندن دولت و کشور است، یعنی متلاشی کردن اقتصاد کشور است. یک کشوری که اقتصادش فروپاشیده ادامه حیاتش ممکن نیست. هدف دیگر آنها این است که رابطه جمهوری اسلامی را با نیروهای مقاوت قطع کنند.

-البته باید گفت شتر در خواب بیند پنبه دانه. دشمنان در این هدف‌ها ناکام شدند. تحریم مشکلاتی برای کشور ایجاد کرده است، البته همه مشکلات مربوط به تحریم نیست و مقداری به ضعف‌های ما در مدیریت مربوط می‌شود، مقداری مربوط به کروناست. اما آنچه آنها می‌خواستند نشده و نخواهد شد. خواب آشفته دشمن خبیث تعبیر نشده است. تحقق نیافتن این مقاصد را خودشان اعتراف می‌کنند.

-به موازات تحریم، یک جریان تحریف حقایق و واژگون نشان دادن واقعیات هم وجود دارد. این یکی از کارهایی است که آنها نشان می‌دهند. هدفشان این است که به روحیه مردم ضربه بزنند، هدف دیگر این است که آدرس غلط بدهند برای رفع مشکل تحریف. پول زیادی هم خرج می‌کنند. روسایشان هم امروز خودشان را خفه می‌کنند.

-تضعیف روحیه مردم از اول انقلاب خط ثابت دشمن بوده است که خطاب به مردم ایران بگویند بیچاره شدید و دیگر کارتان تمام است و هیچ کاری از عهده کسی برنمی‌آید؛ از اول انقلاب می‌گفتند با قطع ارتباط با آمریکا پدر ملت ایران درآمده است. امروز هم همین را دنبال می‌کنند و اوضاع را بد جلوه می‌دهند. اگر نقطه قوتی در کشور باشد مطلقاً انکار می‌کنند یا درقبالش سکوت می‌کنند و نقاط ضعف را صدبرابر می‌کنند. این برای این است که روحیه مردم را تضعیف می‌کنند.

-می‌خواهند جوان‌های ما را ناامید کنند و تحرک و نشاط را ازآنها بگیرند. البته در برخی‌ها اثر هم می‌کند و در داخل هم کسانی حرف‌های آنها را تکرار می‌کنند. یک خبری را در نوشته یا اظهارات کسی که در مجموعه‌های سیاسی می‌شنوند و دو روز بعد می‌بینید در فضای مجازی و روزنامه منعکس می‌شود. آنها می‌گویند اگر می‌خواهید تحریم رفع شود باید در مقابل آمریکا کوتاه بیایید و ایستادگی نکنید. برخ تحت تاثیر قرار می‌گیرند اما در اغلب مردم اثر نمی‌گذارد زیرا دشمن را شناخته‌اند و می‌دانند که مغرضانه حرف می‌زنند. اگر جریان تحریف شکست بخورد جریان تحریم قطعاً شکست خواهد خورد زیرا عرصه، عرصه جنگ اراده هاست.

-ما از تحریم‌ها هم توانستیم به مدد الهی در راستای شکوفایی علمی کشور استفاده کنیم. تحریم‌ها اثر نکرده است.

-کشور از لحاظ معیشت عمومی دچار مشکل است و معیشت خانوارها دچار مشکل جدی است و باید اینها علاج بشود. دورادور به آقای رئیس‌جمهور پیغام دادیم که کارهایی را باید انجام بدهند. ما در زمینه مربوط به مشکل اقتصادی یک بخش مسائل فوری ماست و یک بخش مسائل میان مدت ماست. مساله فوری مساله مهار قیمت هاست. متخصصین مسائل اقتصادی معتقدند این کار ممکن است و می‌تواند قیمت ها را مهار کرد.  

– بانک مرکزی امروز برای مساله ارز در تلاش است. گزارشی به ما دادند که مساله ارز دلایل امنیتی سیاسی دارد، البته نه اینکه دلایل اقتصادی نداشته باشد. کسانی هستند که به این آتش‌افروزی دامن می‌زدند. یکی دیگر از مسائل مهم، مساله هدایت نقدینگی است. اگر بتوانیم این نقدینگی را به سمت تولید هدایت کنیم نه تنها ضرر ندارد که سود هم دارد.

-رفع موانع جهش تولید یکی دیگر از مسائل پر اهمیت است.

-به نظر من برای تامین آینده به صبر و ثبات نیاز داریم. باید گام‌های خود را محکم کنیم.

-[با اشاره به مراسمات ایام محرم]: در عزاداری ها معیار آن چیزی است که کارشناسان بهداشت به ما می‌گویند. بنده خودم شخصا هرچه آنها لازم بدانند مراعات می‌کنم، توصیه من به همه از جمله آقایان منبری ها و مداحین این است که هرکاری می‌کنید ببینید ستاد ملی کرونا چه می گوید. اگر این ستاد ضابطه ای را معرفی کرد باید رعایت کنیم. اگر همین مقدار شل گرفته شود فاجعه ای رخ خواهد داد.

ادامه دارد…

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: اذیت کنند ملت ایران خاطره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۰۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علم‌الهدی: می‌خواهید به بهانه پر کردن سبد جمعیت انقلابی، همان کسانی را هم که انقلابی هستند از خود برنجانید؟

آفتاب‌‌نیوز :

 سید احمد علم الهدی در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته که با حضور زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برگزار شد با اشاره به ابعاد فرهنگی و دستاورد‌های گسترده عملیات وعده صادق اظهار کرد: این روز‌ها نقل هر محفل و مجلسی، صحبت پیرامون دستاورد‌ها و پیامد‌های عملیات وعده صادق است و عمدتاً این موردتوجه است که چقدر از این موشک‌ها به هدف نشسته و چند درصد رهگیری شده، اما آنچه مهم‌تر از همه بود، اراده قوی، قدرتمند و مقتدرانه نیرو‌های مسلح ایران بود که اسرائیل را ذلیل کرد، هیمنه آن را درهم شکست و قلب مسلمانانی را که حکام آنها، افراد دست نشانده، سرسپرده و بی لیاقت وابسته به جهان استکبار بودند، شاد کرد.

امام جمعه مشهد افزود: تمجیدی که از این عملیات در سطح عالم صورت گرفت، نسبت به ملتی بود که ۴۵ سال است در معرض تهاجمات و تحریم‌های پیوسته دشمن هستند، اما نه تنها عقب ننشسته اند بلکه امروز در این منطقه پر بلا میدان داری می‌کنند.

وی با تأکید بر ضرورت حفظ فرهنگ انقلابی در اقشار مختلف مردم و به خصوص جوانان خاطرنشان کرد: آن چیزی که نسل جوان ما باید درباره آن بیندیشد و ابعاد و سر منشأ آن را دنبال کند، همین روحیه و فرهنگ انقلابی است. شما که شاهد این قهرمانی و قدرت هستید، امروز آن را لمس می‌کنید، اما پیش از اینها، در دفاع مقدس بود که جهان درک کرد ایرانی‌ها حتی اگر هم با گوشت و پوست باشد، اما در فتح المبین و خیبر عقب نشینی نمی‌کنند.

علم الهدی ادامه داد: یک عده افراد کوتاه فکر و اندک اندیش بودند که از همان روز‌های اول به امام (ره) می‌گفتند شما با چه قدرتی می‌خواهید به مصاف شاهی بروید که دنیا پشت سر اوست، اما هدف برآورده شد، مردم آمدند، این نهضت را به سرانجام رساندند و با سینه خشک به مصاف گلوله داغ رفتند تا کربلایی که شنیده ایم و شنیده اید، یک بار دیگر در خیابان‌های مشهد و تهران و تبریز و قم و اصفهان تکرار شود. اراده این ملت، پرورش یافته بر بستر انقلابی است که در فرهنگ خداباوری ریشه دارد. امام بزرگوار به مردم در این خط جهت داد و اندیشه‌ای را نهادینه کرد که در اراده انقلاب، دفاع مقدس و اکنون عملیات وعده صادق نمود پیدا می‌کند.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: امروزه این نگرانی وجود دارد که نکند فرهنگ انقلابی گری در جامعه و به خصوص نسل جوان توسط دشمن براندازی شود. وقتی بینش‌های انقلابی رو به ضعف بگذارد و چشم‌ها متوجه زرق و برق جریان‌های مادی باشد، بدیهی است که این فرهنگ تضعیف شود و آن زمان است که آن اراده قوی رو به ضعف خواهد گذاشت

وی تأکید کرد: ما به یک تحول و تجدید حیات فرهنگی نیاز داریم تا نسل آینده بتواند در بستری از جهت گیری‌های انقلابی ملت رشد کند. این تحول هم باید از ناحیه ملت و دولت به صورت همزمان باشد؛ ملتی که فراتر از فرهنگ مشتری مداری در میدان باشد و دولتی که مافوق یک ناصح مشفق، برای صیانت از فرهنگ هزینه بدهد.

علم الهدی گفت: اینکه شما بنده را ببینید و بابت حضور بانوان بدحجاب در بافت پیرامون حرم گلایه کنید، این همان منطق مشتری مداری است. عزیز من، فقط به گفتن ما نیست بلکه مردم و به خصوص جوانان متدین ما باید خودشان میدان داری کنند. از سوی دیگر، حکومت هم باید فراتر از یک ناصح مشفق، در میدان باشد و هزینه‌های اجرای فرهنگ را بپردازد، چون صیانت از فرهنگ، هزینه دارد. نمی‌شود ما در سازمان برنامه و بودجه بنشینیم برای همه چیز کشور برنامه ریزی کنیم و بعد دست آخر ببینیم چقدر پول باقی ماند و همان خرج فرهنگ باشد.

امام جمعه مشهد بیان کرد: اگر مردم بخواهند یک گوشه بنشینند، تماشاچی باشند و بگویند آقای خطیب نماز جمعه، آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن، این طور نمی‌شود! برادران و خواهران، جهت گیری انقلاب در جامعه ما با میدان داری مردم محقق می‌شود.

وی با انتقاد از تحریف کلام و منطق رهبر معظم انقلاب در میدان عمل اظهار کرد: مایه تأسف است که امروزه شاهد تکرار و تحریف منطق رهبری در سطح مسئولان هستیم. به طور مثال، اوامر قطعی و صادرشده از ناحیه ولایت در مسائل فرهنگی به جای اینکه عمل شود، مورد تکرار مستمر قرار می‌گیرد و مسئولین به صورت پیوسته همان چیزی را می‌گویند که رهبری فرموده اند. این چه بساطی است؟ رهبری می‌فرماید که عمل شود، نه اینکه شما تکرار کنید.

علم الهدی افزود: از یک جنبه دیگر، همین بحث جذب حداکثری که یکی از راهبرد‌های مقام معظم رهبری و به این معناست که همه جریانات دولتی و تشکل‌های مردمی همت کنند تا افراد از جریان‌های لائیک و لامذهب خارج و به جمعیت انقلابی افزوده شوند. این مبنای کلام و عمل است، اما گاهی اوقات حرکت‌های ضدارزش و ناهنجاری در فلان برنامه تلویزیونی یا فلان نهاد حکومتی اجرا می‌شود که وقتی پیگیر می‌شویم، جواب می‌دهند به خاطر جذب حداکثری است. کدام جذب؟ می‌خواهید به بهانه پر کردن سبد جمعیت انقلابی، همان کسانی را هم که انقلابی هستند، از خود برنجانید؟

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: مثلاً همین اواخر، اینکه پیوسته بر بازگشت عناصر ناپاک، ضدانقلاب و خارج نشین تأکید می‌شود، این از همان مصادیق تحریف است. وقتی هم که سوال می‌کنیم می‌گویند به خاطر جذب حداکثری. عزیزان من، حداکثری که با آوردن این‌ها جذب می‌شود، نه جذب شما بلکه جذب همین افراد می‌شود. این چه منطقی است که شما دارید؟

وی با اشاره به آیه ۱۱۲ سوره مبارکه هود ادامه داد: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید «فَاسْتَقِمْ کَمَا أُمِرْتَ وَمَنْ تَابَ مَعَکَ وَلَا تَطْغَوْا إِنَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِیرٌ» یعنی اگر شما در جریان استقامت خود، یک اراده قوی در مردم ایجاد کردید، اما پاسدار آن نبودید، این طغیان در برابر نعمتی است که خداوند بینا به شما عنایت کرده و در درگاه پروردگار حساب و کتاب خواهد شد. برادران و خواهران، عزیزان من، مبنای عمل این است. کسانی که در بعضی حرکت‌ها و جریان‌های مردمی، مدعی توسعه فرهنگ دینی هستند، باید بیایند جامعه دینی را توسعه بدهند. این همان تحولی است که هم بر پایه دستگاه‌های حکومتی و هم مبتنی بر اراده مردمی، می‌تواند منجر به اقتدار مضاعف ملت در عرصه‌های مختلف شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • تجلی شرافت انسانی در خیزش نخبگانی
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • غیرت؛ دگرگونی عقلانی
  • علم‌الهدی: می‌خواهید به بهانه پر کردن سبد جمعیت انقلابی، همان کسانی را هم که انقلابی هستند از خود برنجانید؟
  • علم الهدی: در بحث حجاب، نمی‌شود مردم یک گوشه بنشینند و تماشاچی باشند
  • میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • میدان داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • میدان داری مردم و دولت پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • سمنان در تعریف پیوست فرهنگی الگوی کشور شود