Web Analytics Made Easy - Statcounter

در دیدار سفیر ایران در افغانستان با مدیرعامل بنیاد رودکی بر ظرفیت‌های بین‌المللی این بنیاد برای فعالیت هنری در افغانستان تاکید شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، در این دیدار، بهادر امینیان، سفیر ایران در افغانستان با اشاره به مشترکات فرهنگی و جایگاه هنرمندان ایران در افغانستان گفت: افغانستان دارای ظرفیت بزرگی برای تعاملات فرهنگی میان دو کشور است که نیازمند تقویت این روابط خصوصاً با توجه به تحولات اخیر این کشور هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: پتانسیل فراوانی برای عرضه آثار و اجرای هنرمندان برجسته ایرانی در حوزه‌هایی مانند موسیقی وجود دارد که این پتانسیل باید به بهترین شکل عرضه شود. تجربه نشان داده حضور هنرمندان کشورمان در افغانستان با استقبال نخبگان، هنردوستان و هنرمندان این کشور مواجه می‌شود.

مهدی افضلی، مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی نیز با اشاره به ظرفیت بزرگ بنیاد رودکی خصوصاً در حوزه موسیقی و همچنین مأموریت این بنیاد در گسترش و توسعه زبان و ادبیات فارسی گفت که این بنیاد آماده برگزاری رویدادهای مشترک از جمله هفته‌های فرهنگی است.

او همچنین با اشاره جایگاه موسیقیدانان برجسته ایران در کشور افغانستان برای اجراهای مشترک با هنرمندانی از افغانستان اعلام آمادگی کرد.

افضلی درباره سیاست این بنیاد در همکاری با کشورهای فارسی‌زبان افزود: باید تلاش کنیم ارتباط کشورهای فارسی‌زبان بیش از پیش تقویت شود و تعریف رویدادهای مشترک می‌تواند به این مهم کمک کند. بنیاد رودکی رویدادهایی در پاسداشت و گسترش زبان فارسی تعریف کرده است که این مساله می‌تواند موجب هم‌افزایی هر چه بیشتر کشورهای فارسی‌زبان در حوزه فرهنگی و هنری شود.

در پایان مقرر شد با تشکیل کمیته کارشناسی، زمینه فعالیت فرهنگی بنیاد رودکی در کشور افغانستان فراهم شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بنیاد فرهنگی هنری رودکی بنیاد رودکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۱۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) دردسرهای فریدون زندی برای صحبت به زبان فارسی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری و دبیر جشنواره فیلم کوثر
  • نوای ساز ارکستر سمفونیک تهران در قلعه فلک‌الافلاک می‌پیچد
  • میزبانی قلعه فلک‌الافلاک از ارکستر سمفونیک تهران
  • میزبانی ویژه‌برنامه «یه اردوی خاص» از معلمان
  • (ویدئو) دردسرهای فریدون زندی برای صحبت به زبان فارسی
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/ بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • شاعری که مایه افتخار ایرانیان است
  • شاعران ۵ کشور برای عملیات وعده صادق شعر سرودند
  • «شیخ اجلّ» یکی از چهار عنصر ادبی ایران است