Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  پیام دادرس در خصوص تاثیر خوراکی‌ها بر سلامت دندان‌ها گفت: به طور کلی مواد غذایی به سه دسته اصلی کربوهیدارت ها، پروتئین‌ها و چربی‌ها تقسیم می‌شوند و بیشتر خواراکی‌هایی که روی ساختار دندان تاثیر می‌گذارند، کربوهیدارت‌ها هستند.

وی ادامه داد: کربوهیدارت‌ها مواد قندی هستند که انرژی اولیه بدن را تامین می‌کنند و شامل گروه‌های مختلفی می‌شوند؛ عمده‌ترین کربوهیدارات‌ها همان قند‌های‌ساده هستند، که به صورت گلوکز وارد جریان خون می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مستر شیپ ایمپلنت‌های دندانی بیان کرد: قند‌های مضر برای سلامت بدن، دهان و دندان و به ویژه اسکلت استخوانی بافت‌های سخت، ساکارز‌ها هستند که مواد قندی دو کربنی اند و شرایط را برای رشد و تکثیر باکتری داخل دهان فراهم می‌کنند.

وی ضمن اشاره به اینکه باکتری حدود بیست دقیقه تا نیم ساعات بعد از مصرف مواد قندی تکثیر می‌شوند و روند پوسیدگی دندان آغاز می‌گردد، افزود: مصرف بیش از اندازه مواد قندی، وجود باکتری‌ها در داخل دهان و همچنین خود دندان‌ها سه عامل اصلی ایجاد پوسیدگی دندان هستند.

این دندانپزشک ضمن اشاره به اینکه این سه فاکتور به علاوه زمان موجب پوسیدگی دندان‌ها می‌شوند، توضیح داد: حذف هر کدام از این عوامل موجب قطع روند پوسیدگی دندان می‌شود؛ بنابراین برای سلامت دندان بهتر است مصرف مواد قندی کاهش یابد و یا از رشد باکتری‌ها جلوگیری شود و یا باید اصلا دندانی وجود نداشته باشد.

بیشتر بخوانید

چه عواملی باعث پوسیدگی و کرم‌خوردگی دندان از داخل می‌شوند؟

این مسترشیپ ایمپلنت‌های دندانی با اشاره به اینکه پروتئین‌ها و چربی‌ها تاثیر چندانی بر پوسیدگی دندان‌ها ندارند، عنوان کرد: پروتئین‌ها بر رشد و ساختار کلی بدن تاثیرگذار هستند و همچنین مصرف بعضی از زیر مغذی‌ها نظیر کلسیم و فسفر که عمدتا در لبنیات یافت می‌شوند، نقش سزایی در سلامت دهان و دندان دارند به همین دلیل توصیه می‌شود افراد برای پیشگری از پوسیدگی دندان حتما از این مواد غذایی استفاده کنند.

این دندانپزشک ضمن تاکید بر اینکه بهتر است بیشتر از لبنیات کم چرب استفاده شود، اضافه کرد: مصرف مواد غذایی نظیر لبنیات و تخم مرغ به ویژه در سنین رشد یعنی تقریبا از ۶ سالگی که هنوز دندان‌ها دائمی رویش پیدا نکرده اند تا پایان بلوغ و حدود هجده سالگی، نه تنها برای سلامت دندان‌ها مفید است، بلکه تاثیر بسزایی بر سلامت سیستم استخوانی بدن دارد.

منبع: میزان

انتهای ییام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مواد غذایی سلامت دندان ایمپلنت دندانپزشک پوسیدگی دندان سلامت دندان مواد غذایی مواد قندی دندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۴۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر عجیب این ویتامین روی خلق و خو

به گزارش خبرآنلاین، «خدیجه رحمانی» متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران در پاسخ به این سوال که بیشتر کمبود کدام ویتامین در کشور وجود دارد گفت: کمبود ویتامین B۱ در کشور بیشتر دیده می‌شود. با الگوهای مصرفی که وجود دارد باید آن را در غلات گنجاند. مثلا نان‌ها باید برای دریافت این ویتامین تصفیه نشده باشند، اما متلاسفانه بیشتر نان‌های ما تصفیه شده است و برای همین ویتامین B۱ دریافت نمی‌شود.

تاثیر ویتامین B بر خلق و خو

به گزاش ایلنا، رحمانی درباره تاثیر ویتامین‌ها روی کیفیت خلق و خو نیز توضیح داد: ویتامین‌های گروه B نقش مهمی در کمک به مغز در تولید سطح کافی مواد شیمیایی مورد نیاز برای مدیریت خلق و خو و سایر عملکردها دارند. بنابراین ویتامین‌های گروه ب در خلق و خو به‌ دلیل نقشی که در متابولیسم بدن دارند بسیار تاثیرگذارند. اگر کسی دارای مقادیر کم ویتامین B و به ویژه B۱۲ باشد، احتمال دارد علائم افسردگی را تجربه کند. به ویژه B۱۲ در کاهش خستگی شناخته شده است.

وی افزود: ویتامین B۳ نیز که در تولید سروتونین نقش دارد بسیار اهمیت دارد. در افراد مبتلا به افسردگی، سطح سروتونین آنها پایین است. توزیع ویتامین B۳ در مواد غذایی زیاد است و عمدتا کمبود آن کمتر پیش می‌آید. مگر کسی مشکلات گوارشی داشته باشد. اما جذب ویتامین B۱ و B۲ از طریق مواد غذایی کمتر است. B۲ بیشتر در شیر و لبنیات یافت می‌شود. اگر به این دست لبنیات حرارت زیاد داده نشود و در معرض نورآفتاب قرار نگیرند، چون نور آفتاب آنها را از بین می‌برد، ممکن است با این شرایط بیشتر جذب بدن شوند. چون ویتامین گروه B نسبتا ناپایدارند و در مراحل پخت بین ۳۰ تا ۶۰ درصد آنها از بین می‌رود برای همین کمبود آن بیشتر حس می‌شود.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902665

دیگر خبرها

  • تولید برچسب هوشمند برای پایش سلامت مواد غذایی دریایی
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در فارس
  • پویش سلامت دهان و دندان
  • راه کار‌های اساسی در زمینه حفظ سلامت دهان و دندان در جامعه/ برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دندان چیست؟
  • پیش بینی غربالگری ۵ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در لردگان
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان در لردگان
  • کدام محصول غذایی در بازار ایران سمی است؟
  • ۵ خوراکی که سلامت دندان را تهدید می‌کند
  • تاثیر عجیب این ویتامین روی خلق و خو
  • راز لگد تاریخی آقای مو طلایی بالاخره فاش شد!