Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: امسال ۶۸ هزار و ۵۸۰ دانش‌آموز خوزستانی در هزار و ۸۲۸ مدرسه متوسطه اول، ۱۲ مدرسه نمونه دولتی و ۳۲ مدرسه شبانه‌روزی به پایه دهم هدایت تحصیلی می‌شوند.

کوروش مودت در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شناسایی و شناساندن استعداد، توانایی و علاقه دانش آموزان، کمک به انتخاب آگاهانه رشته تحصیلی و مسیر آینده شغلی و کمک به هدایت متوازن دانش آموزان به شاخه ها و رشته های تحصیلی بر اساس سیاست‌های توسعه‌ای کشور، از مهمترین اهداف اجرای طرح هدایت تحصیلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هر ساله و با آغاز سال تحصیلی جدید، هدایت تحصیلی دانش آموزان آغاز می‌شود. امسال ۶۸ هزار و ۵۸۰ دانش آموز خوزستانی در هزار و ۸۲۸ مدرسه متوسطه اول، ۱۲ مدرسه نمونه دولتی و ۳۲ مدرسه شبانه روزی در پایه نهم هدایت تحصیلی می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به ملاک و عوامل هدایت تحصیلی دانش آموزان، بیان کرد: نظر دانش آموز، عملکرد تحصیلی دانش آموز، تاثیر نمرات تمام دروس دوره متوسطه اول، آزمون‌های مشاوره‌ای و نظرخواهی از دبیران و نظر مشاور تحصیلی و والدین از عوامل و ملاک‌های هدایت تحصیلی به حساب می‌آیند.

مودت در پایان با بیان اینکه هدایت تحصیلی یکی از اهداف مهم آموزش و پرورش و مهم‌ترین و سرنوشت‌سازترین مرحله برای تعیین رشته در دوره متوسطه است، گفت: انتخاب رشته متناسب با استعداد و علاقه دانش‌آموز، آینده شغلی او را در زندگی فردی و اجتماعی تحت تاثیر قرار می‌دهد. هدایت تحصیلی دانش آموزان بدو ورود پایه دهم از سال ۹۵ و با هدف شناسایی استعدادها، توانایی ها، علایق و ویژگی شخصیتی دانش آموزان در سراسر کشور انجام می‌گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی هدایت تحصیلی تحصیلی دانش آموز هدایت تحصیلی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۴۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شغلی که مسیرش با کوله‌بار عشق طی می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان، حامد مرادی، کارشناس ارشد برنامه ریزی درسی ۳ سال است آموزگار شده و به دلیل علاقه‌ فراوان، ریشه‌ روستایی، آشنایی کامل به منطقه و روستا‌های اسدآباد به خواست خود در مدرسه‌ ۶ پایه‌ سنایی روستای ده سفید معلم شده است.

هر روز در فصول مختلف سال و در شرایط مساعد و نامساعد جوی و جاده ۶۰ کیلومتر جاده را طی می‌کند و می‌گوید علاقه و عشقی که به بچه‌ها دارم نمی‌گذارد خستگی را حس کنم.

آقای مرادی با تلاش و کمک گرفتن از رئیس آموزش و پرورش اسدآباد و با استفاده از سیستم‌های شخصی مدرسه را هوشمند کرده و به دانش آموزان کار با کامپیوتر و چند نرم افزار جزیی مباحث درسی پایه‌ ششم را آموخته است.

دانش آموزان مدرسه‌ سنایی با دیدن فیلم‌های آموزشی، مسابقات درسی و املا در کامپیوتر درس‌ها را بهتر یاد می‌گیرند و دانش آموزان پایه‌های بالاتر هم مانند مدارس شهر‌های بزرگ مباحث درسی مرتبط با رایانه را به خوبی آموخته و به آینده‌ای روشن امیدوار شده اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری امتحانات نهایی با حضور ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی
  • تشریح جزئیات جهش تحصیلی دانش‌آموزان
  • شغلی که مسیرش با کوله‌بار عشق طی می‌شود
  • کسب مجوز برگزاری امتحانات در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد
  • امتحانات نهایی دانش آموزان عشایری متوسطه در سه مدرسه برگزارمی شود
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایر/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایری/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • لباس فرم برای دانش آموزان اجباری نیست
  • ترک تحصیل ۱۵ درصد دانش‌آموزان خراسان شمالی در دوره متوسط دوم
  • هزینه ۲۰۰ میلیارد ریالی دولت سیزدهم برای تجهیز هنرستان‌های بام ایران