Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیر کل زندان‌های استان فارس از آزادی بیش از ۲۰۰ زندانی از ابتدای سال جاری با کمک نیکوکاران خبر داد. تاریخ انتشار: 03:00 - 11 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۲۱۰۷

اسحاق ابراهیمی در گفت‌وگو با میزان گفت: از ابتدای سال تاکنون تلاش‌های گسترده‌ای توسط ستاد دیه کشور و استان برای آزاد سازی زندانیان جرایم غیرعمد انجام شده است و علی رغم ایجاد محدودیت‌های بهداشتی به منظور پیشگیری و کنترل بیماری کرونا، جشن‌های گلریزان به صورت بسیار محدود و مجازی انجام شده است، اما نیکوکاران و خیرین ارجمند استان پای کار بوده و با کمک این عزیزان تاکنون بیش از ۲۰۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شده اند و با برنامه ریزی‌های انجام شده این روند ادامه خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل زندان‌های استان فارس ضمن تاکید به این موضوع که زندانیان جرایم غیرعمد نباید در زندان باشند اظهار داشت: در زندانی شدن هر زندانی، خانواده او با آسیب‌های جدی روبرو می‌شود و این امکان وجود دارد که با کمک نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف و عموم مردم شریف و نیکوکار، زندانیان جرایم غیر عمد به آغوش خانواده بازگشته و از حریم خانواده خود در برابر آسیب‌های اجتماعی مراقبت کنند.
وی با بیان اینکه اقدام اداره کل اوقاف و امور خیریه در آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد، کاری بس بزرگ و ارزشمند است اظهار داشت: به جرأت می‌توان گفت این اقدام باعث بقاء و استحکام خانواده‌های در معرض آسیب خواهد بود که اجر اخروی آن برای کسانی است که در این راه با انفاق از مال خود مشارکت می‌کنند.
مدیرکل زندان‌های فارس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این نکته که در دوره جدید ریاست قوه قضاییه و سازمان زندان‌ها،بازاجتماعی کردن و اصلاح و تربیت زندانیان مورد تاکید ویژه می‌باشد، گفت: سازمان زندان‌ها مکلف است برای بازاجتماعی کردن زندانیان تلاش و از ابزار‌ها و شیوه‌های مختلف برای این منظور استفاده کند.   وی ادامه داد: درحال حاضر بستر لازم برای مشارکت گروه‌های جهادی برای حضور در زندان و کمک به زندان‌ها برای اصلاح و تربیت زندانیان فراهم شده است و ما نیازمند حمایت و کمک اداره کل اوقاف بویژه در اجرای برنامه‌های قرآنی که نقش بسزایی در اصلاح و تربیت زندانیان دارند، هستیم.
ابراهیمی یادآور شد: سابقه فعالیت‌های قرآنی در زندان‌ها نشان داده که در اندرزگاه‌هایی که کار قرآنی تخصصی انجام شده و زندانیان با قرآن آموزی به مفاهیم آن انس گرفته و آشنا شده اند اصلاح و تربیت به وقوع پیوسته و حتی این قبیل زندانیان پس از آزادی نیز دیگر مرتکب جرم نشده اند و ما کمترین بازگشت به زندان را در این قبیل از اندرزگاه‌ها داشته ایم.   بیشتر بخوانید:   ۵۷۷ زندانی جرائم غیر عمد استان مازندران چشم انتظار آزادی هستند انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فارس زندان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اصلاح و تربیت انجام شده زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۴۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید

ایسنا/سمنان مدیرکل زندانهای استان سمنان و نائب رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان از آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد در سال جدید خبر داد.

وی افزود: در حال حاضر در زندان های استان سمنان  ۷۹ زندانی جرائم غیر عمد که ۸ نفر زن و ۷۱ نفر مرد هستند، که ستاد دیه استان در تلاش است تا زمینه آزادی این افراد را فراهم کند.

امید کهربایی  مدیرکل زندانهای استان سمنان و نائب رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان ۶ اردیبهشت ماه در دیدار اعضای هیئت امنای ستاد دیه استان با رئیس کل دادگستری، اظهار کرد: به همت خوب خیرین استان سمنان از ابتدای سال تا کنون ۷ زندانی جرائم غیر عمد با بدهی ۳۰ میلیارد ریالی از زندان آزاد شده اند. 
مدیر کل زندان های استان سمنان و نائب رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان با اشاره به اقدامات سال گذشته ستاد دیه استان سمنان، عنوان کرد: در سال گذشته ۱۱۶ نفر زندانی با بدهی بیش از ۵۰۰میلیارد ریالی و تنها با پرداخت ۵۳ میلیارد ریال کمک از سوی ستاد دیه و پیگیری جهت گذشت شکات و اعطای تسهیلات بانکی از زندان آزاد شده اند.
حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری رئیس کل دادگستری استان سمنان و رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان در این نشست، افزود: اقدامات ستاد دیه استان سمنان در جهت آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد بسیار قابل تقدیر است و امید است در آینده نیز این اقدامات پیشرفت داشته باشد.
رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه برخی استان ها موفقیت های چشمگیری در آزادی زندانیان داشته اند، تصریح کرد: باید با استفاده از تجارب این استان ها و همچنین بهره گرفتن از ظرفیت بیشتر صنعتگران و خیران استان در راستای کمک به آزادسازی زندانیان و کمک به خانواده های تحت پوشش انجمن حمایت از خانواده زندانیان نیز اقدامات شایسته ای صورت پذیرد.
حجت الاسلام والمسلمین اکبری با تاکید بر تلاش همه مسئولین ذیربط در راستای کمک به آزادی زندانیان، افزود: تلاش در راستای رفع مشکل زندانیان جرائم غیر عمد باید سرعت بیشتری بگیرد تا شاهد آن باشیم که زندانیان جرائم غیر عمد در زندان باقی نمانند.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • آزادی ۶۵۰ زندانی در فارس با کمک خیران
  • کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد
  • آزادی ۲ زندانی جرایم غیرعمد به همت اهالی رسانه
  • ‌کمک ۴۴ میلیارد تومانی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • زندانی جرایم غیرعمد با حمایت دادستان اردبیل آزاد شد
  • دانش آموزان اردبیلی آزادی یک زندانی غیرعمد را رقم زدند