Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز آو ایندیا، نوشیدنی‌ها علاوه بر تامین انرژی بدن، می‌توانند نقش مهمی در متابولیسم، تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی بدن انسان ایفا کنند.

داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل می‌تواند سیستم ایمنی بدن را ارتقا دهد. مردم عادت دارند روز خود را با یک فنجان چای و قهوه آغاز کنند و باید دانست که یکی از بهترین راه‌هایی برای اینکه مواد معدنی و ویتامین‌های لازم به بدن برسد، جایگزین کردن چای صبحگاهی با نوشیدنی‌ها سالم و مقوی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش ۵ نوشیدنی مقوی و سالم را معرفی می‌کنیم که با جایگزین کردن آن به جای چای صبحگاهی می‌توانید روزی پرانرژی و همواره با تندرستی داشته باشید.

۱- لیموناد

بی تردید لیموناد نخستین نوشیدنی است که می‌توانید به راحتی آن را جایگزین چای صبحگاهی کنید. لیموناد سوخت و ساز بدن (متابولیسم) را افزایش می دهد و باعث بهبود سیستم ایمنی بدنتان خواهد شد.

می‌توانید با افرودن موادی، چون زنجبیل، آناناس و برگ نعنا به لیموناد خود علاوه بر خوش طعم و دلچسب‌تر شدن، خواص آن را بیشتر کنید. این نوشیدنی بر کارکرد درست دستگاه گوارشی تاثیر مثبتی دارد و یبوست را درمان می‌کند.

۲- نوشیدنی آلوئه ورا

امروزه دیگر همه از خواص شگفت انگیز آلوئه ورا با خبر هستند. این گیاه باعث حفظ انعطاف و افزایش شفافیت پوست می‌شود. اما شاید کمتر کسی بداند که آلوئه ورا علاوه بر خاصیت‌های فوق العاده‌ای که برای پوست دارد، می‌تواند سیستم ایمنی بدن را بهبود بخشد.

نوشیدن یک لیوان آلوئه ورا با معده خالی می‌تواند متابولیسم بدن را افزایش دهد. همچنین این نوشیدنی با بیماری‌های و عفونت‌های بدن مبارزه می‌کند، از همین رو باعث تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابل بیماری‌ها می‌شود.

۳- نوشیدنی هویج و چغندر

چغندر که در میان ایرانی‌ها به لبو هم شهرت دارد، دارای خواص بی نظیری است. مخلوط آب هویج و چغندر سرشار از ویتامین‌های A، C و E است همچنین این مخلوط میزان کافی آهن و کلسیم را به بدن می‌رساند. این نوشیدنی فوق العاده می‌تواند سیستم ایمنی را تقویت ;KN و التهابات بدن را کاهش دهد.

در صورتی که یک لیوان بزرگ از این مخلوط را جایگزین چای صبحگاهی کنید& در تمام طول روز شاهد انرژی کافی خواهید بود. سوخت و ساز در بدن منجر به تولید مواد زائد می‌شود و این مواد باید به طریقی از بدن دفع شود که به آن اصطلاحاً سم زدایی می‌گویند. این نوشیدنی یکی از بهترین موادی است که می‌تواند به بدن برای سم زدایی کمک کند.

۴- چای سبز

چای سبز سرشار از بیواکتیوها، آنتی اکسیدان و پلی فنول هاست. این مواد سطح تخریب سلول‌ها در بدن را کاهش می‌دهد. تغییر سبک زندگی از نوشیدن چای سیاه و یا قهوه به چای سبز می‌تواند تاثیر شگرفی در سلامتی بدن داشته باشد.

چای سبز میزان کافئین کمتری دارد و تمرکز انسان را بهبود می‌بخشد. از دیرباز این چای در میان مردم به چای لاغری معروف شده است. می‌توانید با نوشیدن چای سبز امیدوار به کم کردن وزن اضافی خود باشید. با این حال، بهتر است چای سبز را بدون قند یا با کشمش و خرما میل کنید.

۵- آب نارگیل

آب نارگیل دارای قند کم و در عوض سرشار از ملین و ویتامین است و می‌تواند بهترین جایگزین برای چای و قهوه در ابتدای روز باشد. این نوشیدنی بی حالی صبحگاهی را از بین می‌برد و انرژی کافی برای بدن در طول روز را تامین می‌کند. آب نارگیل نشاط آور و بسیار مغذی است. این نوشیدنی برای کاهش وزن و کنترل قند خون بسیار مفید است. 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیستم ایمنی بدن چای سبز نوشیدنی آلوئه ورا سیستم ایمنی بدن آلوئه ورا چای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۵۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت جاده‌ها / ترافیک سنگین صبحگاهی در آزادراه تهران - کرج

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سرهنگ "پیمان کرمی" روز یکشنبه اظهار کرد: این ترافیک در خط جنوبی آزادراه کرج - قزوین حدفاصل ترمینال شهید کلانتری تا پل فردیس در آزادراه کرج - تهران از پل فردیس تا کلاک و در ادامه در محدوده گرمدره کرج سنگین است.

بیشتر بخوانید: چطور عوارض آزادراهی را الکترونیکی پرداخت کنیم؟

وی اضافه کرد: اکنون وضعیت ترافیک در خط شمالی آزادراه کرج - قزوین در برخی مقاطع پرحجم گزارش شده است.

کرمی از رانندگان خواست زمان سفر خودرا مدیریت کرده و و از عجله و شتاب در رانندگی پرهیز کنند تا از هرگونه حوادث رانندگی پیشگیری شود.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه ناجا با شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ به صورت شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور و آماده امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی است.

استان البرز دارای یک هزارو۵۶۰کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی است و ۱۸ درصد ترافیک جاده‌ای کشور مربوط به راه‌های این استان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229451 برچسب‌ها وضعیت راه ها

دیگر خبرها

  • رایزنی صبحگاهیِ گروسی و اسلامی در اصفهان
  • دلیل مهم دل درد صبحگاهی و درد معده بعد بیدار شدن
  • ورود نوشابه گازدار لیموناد سن ایچ، به بازار نوشیدنی‌ها
  • ۸ کاری که افراد موفق هرگز صبح‌ها انجام نمی‌دهند
  • لیوان کاغذی رفیق صمیمی نوشیدنی های گرم و خنک شما!
  • شربت توت فرنگی بهترین نوشیدنی برای روزهای گرم تابستان
  • کاهش وزن با این نوشیدنی‌ها
  • وضعیت جاده‌ها / ترافیک سنگین صبحگاهی در آزادراه تهران - کرج
  • چند تکنیک برای درمان سنگ صفرا؛ بهترین نوشیدنی برای سنگ کیسه صفرا چیست؟
  • ورزش صبحگاهی در شهر تویسرکان