Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@23:09:58 GMT

شرایط ترخیص چای موجود در گمرکات اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۱۵۴۳۰

شرایط ترخیص چای موجود در گمرکات اعلام شد

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: طبق تصمیم شورای هماهنگی تشدید کنترل و بازرسی، چای موجود در گمرکات کشور به شیوه اعتباری سه ماهه با ارز اشخاص ترخیص می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «محمدرضا کلامی» به طرح تصمیم‌های اقتصادی دولت مبنی بر ترخیص کالاهای اساسی و ضروری و مواد اولیه موجود در بنادر بدون محدودیت و تسهیل ورود کالا به کشور اشاره کرد و گفت: براین اساس تصمیم گرفته شده است گمرک جمهوری اسلامی همه چای موجود در بنادر و گمرکات را به استناد این دستور صریح ریاست جمهوری و تصمیم‌های ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به شیوه اعتباری سه ماهه با ارز اشخاص ترخیص کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: طبق تصمیم‌های اتخاذ شده، کالاهای اساسی و ضروری که به واسطه تامین نشدن ارز در بنادر کشور رسوب کرده‎اند، با مصوبه اخیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت می‌توانند ترخیص مشروط داشته باشند.


کلامی افزود: ترخیص این اقلام مشروط به داشتن ثبت سفارش و وجود کالای مستند به قبض انبار در بندر خواهد بود و ترخیص آنها از گمرکات با تعهد بانک مرکزی نسبت به تامین ارز آنها در سه ماه آتی به نرخ ارز روز ترخیص صورت می‌گیرد.


 سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: همچنین همه مواد اولیه تولید، قطعات و ماشین آلات که در گروه ۲.۱ تا ۲.۶ ارز نیمایی و ارز اشخاص قرار دارند می‌توانند به شیوه استفاده از ارز اشخاص و واردات در مقابل صادرات یا استفاده از منابع ارزی غیر در خارج از کشور ترخیص شوند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: وزارت صنعت وزارت صنعت معدن و تجارت چای معدن و تجارت وزارت صنعت ارز اشخاص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۵۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۷۰ درصدی کشور در تجارت الکترونیک طی سال گذشته

كلاهدوزان، رئیس مركز توسعه تجارت الكترونیك وزارت صمت گفت: سال گذشته رشد چشمگیری در تجارت الكترونیك داشتیم در سال ۱۴۰۱ رشد ۵۰درصدی و سال ۱۴۰۲ رشد ۷۰درصدی را تجربه كردیم كه حاكی از عزم دولتمردان برای حمایت از این حوزه بود.

كلاهدوزان افزود: سال گذشته نزدیك به ۳ هزار همت حجم مبادلات تجارت الكترونیك كشور بوده كه ۲۳ درصد از كل مبادلات كشور را در بر داشت، اما با آنچه باید باشیم هنوز فاصله داریم كه اگر یكسری از موانع قانونی و مقررات زایی های سال های گذشته را رفع كنیم این رقم چندبرابر خواهد شد.

وی بیان داشت: در این سالها تعدد دستگاه های تصمیم گیری و اعمال كننده مقررات نسبت به كسب و كارهای الكترونیك مساله ساز بوده است. فضای تجارت الكترونیك متصل به فضای اقتصادی است كه قانونگذار با قانون نظام صنفی به تشكل های مردمی فرصت داده تا در تنظیم گری و نظارت دخالت كنند كه اگر مسولان بپذیرند كه تشكلهای مردمی و حاكمیت به این حوزه رشد می دهد موانع برداشته خواهد شد.

كلاهدوزان خاطر نشان كرد: در حوزه های مختلف باید به تغییر نگاه مسئولین دولت از رگلاتوری متمركز به رگلاتوری مردمی سوق پیدا كند.

رئیس مركز توسعه تجارت الكترونیك وزارت صمت گفت: تا با مداخلات كمتر به سمت همگرایی پیش رویم تا اثرات تكامل و هم فهمی در رشد تجارت الكترونیك بیشتر شود

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد
  • برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • رشد ۷۰ درصدی کشور در تجارت الکترونیک طی سال گذشته
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین
  • تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!