Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حمزه روغنیان معاون بهره برداری شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر از سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد ریالی این شرکت برای تامین برق مطمئن و پایدار در جزیره خارگ استان بوشهر خبر داد و گفت: اقدامات اساسی و فنی از جمله تعمیرات اساسی توربین گازی، تغییر سامانه حفاظت ژنراتور، سرویس دوره‌ای مولد‌های دیزلی و رله‌های حفاظتی در این راستا انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه بهینه سازی نیروگاه خارک و تأمین برق پایدار در آن جزیره مورد تاکید مقامات وزارت نیرو، وزارت نفت و مسوولان استان بوشهر می‌باشد گفت: تعمیرات اساسی توربین گازی طبق استاندارد‌های موجود به نحوی انجام شده که اکثر تجهیزات مکانیکی، الکتریکی و ابزار دقیق آن تعویض شده اند. انجام تعمیرات با این گستردگی از زمان انتقال توربین به جزیره خارگ بی سابقه بوده است.

روغنیان با یاد آوری اینکه تغییر سیستم حفاظت ژنراتور و کنترل مربوط به توربین گازی از اهمیت بسزایی برخوردار است، افزود: سرویس‌های دوره‌ای کلیه مولد‌های دیزلی و انجام تعمیرات اساسی مولد‌ها و رله‌های حفاظتی در جزیره خارک با استفاده از توان متخصصین داخلی و بدون نیاز به خدمات خارجی با موفقیت انجام شده و شرایط را برای تامین برق مطمئن و پایدار دراین جزیره فراهم کرده است.

او همچنین از سرویس دوره‌ای کلیه تابلو‌ها و تنظیم رله‌های حفاظتی در مولد‌های تولید برق در جزیره خارک خبر داد و گفت: بررسی وضعیت ترانسفورماتور‌های قدرت و سرویس آن‌ها در این جزیره نیز زیر نظر متخصصین به صورت دوره‌ای انجام می‌گیرد و شرایط برای تولید و تامین برق مطمئن فراهم شده است.

روغنیان با بیان اینکه برخی از این اقدامات در زمان بیماری کرونا و با سختی فراوان از نظر تردد افراد و ارسال تجهیزات به جزیره خارک انجام شده است، افزود: انجام به موقع این اقدامات و قبل از بالا رفتن اوج بار مصرف برق با موفقیت به اتمام رسید و شرایط برای عبور از تابستان گرم و پر مصرف برق در جزیره خارک فراهم گردید ضمن آنکه همچنان توصیه و تاکید کارشناسان بر رعایت الگوی مصرف، صرفه جویی و موکول کردن مصارف غیر ضروری به ساعت‌های غیر از ساعت اوج مصرف است.

معاون بهره برداری شرکت برق منطقه‌ای استان فارس و بوشهر همچنین گفت: با توجه به اهمیت تامین برق مطمئن جزیره خارگ و ظرفیت‌های مهمی که در منطقه وجود دارد، ایجاد و توسعه زیر ساخت‌های تامین برق یکی از نیاز‌های مهم واساسی این جزیره است از این این موضوع همیشه با حساسیت و اهمیت از سوی مسوولان و کارشناسان و متخصصان برق منطقه‌ای دنبال می‌شود.

روغنیان همچنین بر لزوم توسعه فرهنگ صرفه جویی و مصرف بهینه برق در بین ساکنان نیز تاکید کرد و گفت: تامین و تولید و توزیع برق در این جزیره با محدودیت‌هایی مواجه است، از این رو ساکنان و شهروندان این جزیره باید بیش از پیش الگو‌های مصرف بهینه را سرلوحه کار و زندگی خود قرار دهند، مسوولان و دستگاه‌های فرهنگی محلی نیز باید با تعامل و هم اندیشی برنامه‌های فرهنگی مصرف بهینه برق را بیشتر و بهتر مورد آموزش و تاکید قرار دهند.

معاون بهره برداری شرکت برق منطقه‌ای استان فارس و بوشهر اضافه کرد: تامین و توزیع برق در جزیره خارگ به عنوان مهمترین پایانه صدور نفت کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است و تلاش می‌شود تا سامانه‌های تأمین برق دراین جزیره دارای ضریب اطمینان بالاتر از استاندارد‌های معمولی باشد و احتمال قطع برق در جزیره به حداقل ممکن برسد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرمایه گذاری دولت تامین برق پایدار جزیره خارگ تامین برق مطمئن برق در جزیره برق منطقه ای جزیره خارگ جزیره خارک انجام شده دوره ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۵۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲

امتداد - بانک کشاورزی در سال 1402 به منظور حمایت از تولید و تامین انواع گوشت و فرآورده های گوشتی مصرفی خانوارها، قریب به 306 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرورش دام، طیور و آبزیان و صنایع تبدیلی و تکمیلی وابسته، به فعالان این حوزه پرداخت کرده و بدین ترتیب نقش موثری در تامین پروتئین حیوانی مورد نیاز جامعه و امنیت غذایی خانوار ایرانی ایفا کرده است.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ،  شعب این بانک در سال ۱۴۰۲ به منظور مشارکت در تامین پروتئین حیوانی سبد غذایی خانوارها در سراسر کشور، بالغ بر ۱۴۰ هزار فقره تسهیلات به واحدهای پرورش دام، طیور و آبزیان و همچنین کشتارگاه ها، کارخانجات خوراک دام و صنایع عمل آوری، فرآوری، انجماد و بسته بندی محصولات گوشتی پرداخت کرده اند.

بر اساس این گزارش، از مجموع ۳۰۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداختی فوق الذکر در مقطع یادشده ، بالغ بر ۱۴۸ هزار میلیارد ریال در راستای تامین مالی واحدهای پرورش دام سبک و سنگین، نزدیک به ۱۱۰ هزار میلیارد ریال برای احداث و راه اندازی مزارع پرورش طیور گوشتی، حدود ۱۴ هزار میلیارد ریال در حمایت از پرورش آبزیان و ۳۴ هزار میلیارد ریال به منظور ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی مرتبط با گوشت و فرآورده های گوشتی پرداخت شده است.

شایان ذکر است، بانک کشاورزی حمایت از زنجیره تولید و تامین گوشت با هدف تحکیم پایه های امنیت غذایی کشور را یکی از مهمترین اهداف خود می داند و با پرداخت تسهیلات متنوع در تمام مراحل زنجیره تامین، شامل تولید علوفه و خوراک دام تا احداث دامداری ها، مرغداری ها و استخرهای پرورش ماهی، راه اندازی واحد های پرورش ماهی در قفس، احداث کشتارگاه ها و واحدهای فرآوری محصولات گوشتی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، تامین ماشین آلات مورد نیاز واحدهای تولیدی، احداث واحدهای بسته بندی و نهایتا حمل و توزیع، از فعالان این حوزه و تامین پروتئین حیوانی در سبد غذایی خانوارها حمایت می کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آن‌ها انجام می‌شود
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی تولید گاز ایران با سرمایه‌گذاری ۶.۴ میلیارد دلاری
  • بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آنان انجام می‌شود
  • بیش از ۱۰۰ همت سرمایه گذاری در گیلان اجرایی می شود
  • ۲ عملیات موفق امدادرسانی در آب های بوشهر و خارگ انجام شد
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲
  • سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی چینی‌ها در بخش کشاورزی مازندران
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوار‌ها در سال ۱۴۰۲
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • عواقب بند س تبصره ۶ قانون بودجه | وقتی برای معافیت‌ها سقف تعیین شود چه می‌شود؟