Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@09:37:11 GMT

تولید نفت اوپک ۹۷۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۱۶۱۸۵

تولید نفت اوپک ۹۷۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت

اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت ۲۳.۳۲ میلیون بشکه در روز در ماه جولای نفت تولید کردند که ۹۷۰ هزار بشکه در روز بالاتر از تولید در ماه ژوئن بود. - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، با قطع کاهش تولید داوطلبانه عربستان سعودی و سایر کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس، تولید نفت اوپک بیش از یک میلیون بشکه در روز در ماه جولای افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عربستان و برخی تولید کنندگان خلیج فارس بیشتر از سهمیه شان طبق قرارداد اوپک تولید خود را پایین آورده بودند ولی سایر اعضا کاملاً از قرارداد پیروی نمی کردند.

اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت 23.32 میلیون بشکه در روز در ماه جولای نفت تولید کردند که 970 هزار بشکه در روز بالاتر از تولید در ماه ژوئن بود. تولید اوپک در ماه ژوئن پایین‌ترین رقم از 1991 بود.

اوپک و متحدانش در ماه آوریل توافق کردند تولید خود را در بحبوحه کاهش تقاضا به خاطر بحران کرونا پایین بیاورند.

 برداشته شدن قرنطینه‌ای اعمال شده جهت مهار گسترش ویروس کرونا و عرضه پایین تر نفت باعث شد قیمت نفت تا بالاتر از 40 دلار در هر بشکه افزایش یابد. قیمت نفت در ماه آوریل به پایین ترین رقم طی 21 سال گذشته یعنی کمتر از 16 دلار در هر بشکه رسیده بود. البته هنوز نگرانی‌هایی در مورد توقف روند افزایش قیمت نفت به خاطر موج دوم همه‌گیری ویروس کرونا وجود دارد.

 روسیه و سایر تولیدکنندگان طی ائتلافی موسوم به اوپک ‌پلاس توافق کردند از اول ماه مه 9.7 میلیون بشکه در روز معادل 10 درصد عرضه جهانی نفت را از تولید خود کم کنند. سهم اوپک از این کاهش تولید 6.084 میلیون بشکه در روز بود.

 اعضای اوپک در ماه جولای 5.743 میلیون بشکه در روز از این کاهش تولید را اجرایی کردند یعنی 94 درصد به قرارداد کاهش تولید پایبند بودند. میزان تبعیت اوپک از قرارداد کاهش تولید در ماه ژوئن 111 درصد بود.

تشکر ترامپ از اوپک و متحدانش به دلیل کاهش عرضه نفتافزایش تولید اوپک بازارهای نفت را دوباره بیش از حد پر می کند

 عربستان سعودی، کویت و امارات متحده عربی قول داده بودند برای حمایت بیشتر از بازار نفت، 1.18 میلیون بشکه در روز در ماه ژوئن بیش از سهمیه شان تولید خود را پایین بیاورند.

 بیشترین افزایش تولید در جولای مربوط به عربستان سعودی می شد که 8.4 میلیون بشکه در روز تولید کرد یعنی 850 هزار بشکه در روز بیشتر از ماه ژوئن و نزدیک به سهمیه اش طبق قرارداد کاهش تولید.

 امارات متحده عربی و کویت هم تولید خود را افزایش دادند.

 عراق و نیجریه در ماه ژوئن بیش از قبل به قرارداد کاهش تولید متعهد بودند ولی کاهش بیشتری در ماه جولای نداشتند. عراق حتی صادرات نفت خود را در این ماه افزایش داد.

انتهای پیام/191

R7586/P/S7,80,85/CT10 بیشتر بخوانید... عراق بیشتر از سهمیه متعهد شده در قرارداد اوپک پلاس نفت صادر کرد هدف اوپک برای افزایش قیمت نفت در کوتاه مدت محقق نمی‌شود قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... عراق بیشتر از سهمیه متعهد شده در قرارداد اوپک پلاس نفت صادر کرد هدف اوپک برای افزایش قیمت نفت در کوتاه مدت محقق نمی‌شود پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ شرایط فروش فوق العاده مرحله دوم محصولات ایران خودرو اعلام شد + جدول ۲ قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۵/۱۰|پناه بردن سرمایه‌گذاران به طلا با وخامت اوضاع اقتصاد آمریکا ۳ دارایی مالکان سهام عدالت ۴.۱ درصد آب رفت ۴ قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۹۹/۰۵/۰۹|آخرین قیمت‌ها از بازار طلا و ارز/ سکه ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان شد ۵ هواشناسی ایران ۹۹/۵/۱۰| پیش بینی تداوم رگبار باران در برخی استان‌ها تا سه‌شنبه آینده ۶ هواشناسی ایران ۹۹/۵/۹| پیش بینی رگبار ۵ روزه باران در ۲۰ استان/ هوا در نوار شمالی ۱۰ درجه خنک می‌شود ۷ اعطای کارت اعتباری ۵ میلیون تومانی با سهام عدالت ۸ اجرای قانون جدید چک در انتظار اراده جدی بانک مرکزی مهمترین اخبار اقتصادی گروکشی سیاسی در معرفی وزیر جدید صمت/حاجی دلیگانی: آقای رئیس جمهور جلوی بی‌قانونی را بگیرد «معجزه آبخیزداری»| مشکل پدیده گردوغبار را چگونه حل کنیم؟ صرفه‌جویی چند ده میلیون دلاری با آبخیزداری وزیر اقتصاد: نقدینگی ۷۰هزار میلیارد تومانی وارد شده به بورس را حفظ می‌کنیم تصمیم جدید دولت؛ ترخیص چای با ارز اشخاص مهمترین اخبار تسنیم گفتگوی روؤسای جمهور ایران و عراق| تأکید روحانی بر لزوم تلاش برای توسعه مناسبات و همکاری‌های دو کشور تحلیل رادیو چین از رزمایش اخیر سپاه؛ پایگاه‌های آمریکا در تیررس موشک‌های ایران هستند واکنش مداحان به سخنان رهبر انقلاب درباره عزاداری محرم/ فرمایش رهبری فصل‌الخطاب است پاکستان نیروهای نظامی افغانستان را به آغاز درگیری‌های مرزی متهم کرد وزیر اقتصاد: نقدینگی ۷۰هزار میلیارد تومانی وارد شده به بورس را حفظ می‌کنیم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میلیون بشکه در روز در ماه قرارداد کاهش تولید هزار بشکه در روز تولید خود ماه جولای ماه ژوئن ترین اخبار قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۶۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت افزایش یافت

تداوم تنش‌ها در خاورمیانه قیمت نفت را روز دوشنبه افزایش داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ادامه ارزیابی خطرهای ژئوپلیتیک در منطقه خاورمیانه از سوی سرمایه‌گذاران، سبب شد قیمت‌ نفت روز سه‌شنبه (چهارم اردیبهشت‌)، پس از کاهش در معامله‌های روز پیش، افزایش یابد.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال روز سه‌شنبه تا ساعت ۶ و ۳۴ دقیقه به‌وقت گرینویچ با ۱۸ سنت افزایش به ۸۷ دلار و ۱۸ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا روز سه‌شنبه با ۱۶ سنت افزایش، ۸۲ دلار و ۶ سنت برای هر بشکه معامله شد.

پس از نشانه‌هایی مبنی بر تأثیر اندک تنش‌های بین ایران و رژیم صهیونیستی بر عرضه نفت از خاورمیانه، قیمت هر دو شاخص نفت خام در معامله‌های روز دوشنبه (سوم اردیبهشت) ۲۹ سنت کاهش یافت.

سگاندا ساچدوا، بنیان‌گذار شرکت تحقیقاتی اس‌اس ولث استریت در دهلی، گفت: کاهش صرف ریسک ژئوپلیتیکی به‌دلیل مختل‌نشدن قابل‌ توجه عرضه نفت به‌تازگی سبب کاهش قیمت نفت خام شده است. بااین‌حال، تحولات چشم‌انداز ژئوپلیتیک همچنان در تنظیم قیمت نفت خام بسیار تأثیرگذار است.

وی افزود: با اینکه هیچ نشانه‌ای مبنی بر یک جنگ تمام‌عیار زودهنگام بین کشورهای درگیر وجود ندارد، اما تشدید تنش‌ها می‌تواند به‌سرعت روند کنونی را معکوس کند.

تحلیلگران مؤسسه ای‌ان‌زد هم با انتشار پادکستی اعلام کردند: هم‌اکنون تحولات ژئوپلیتیک هنوز هم با خطرهای زیادی همراه است، بنابراین واضح است که تا زمان مشخص‌نشدن موضوع شاهد نوسان‌های زیادی خواهیم بود.

سرمایه‌گذاران همچنین منتظر انتشار آمار مربوط به تولید ناخالص داخلی ایالات‌متحده و داده‌های مربوط به شاخص هزینه‌های مصرف شخصی در ماه مارس به‌عنوان معیار تورم ترجیحی بانک مرکزی آمریکا در اواخر این هفته هستند تا مسیر سیاست پولی را ارزیابی کنند.

دیگر خبرها

  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • نفت وارد کانال افزایشی شد
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • قیمت نفت افزایش یافت