Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، پیمان طالبی مدیر سایت شرکت فولاد مکران در منطقه آزاد چابهار گفت:با همکاری سهامداران داخلی ۱۳۲ میلیون یورو سرمایه‌گذاری در این پروژه انجام شده است و ال. سی داخلی آن به میزان ۸۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی تامین شده است.

او بیان کرد: این پروژه در زمینی به گستره ۳۰۰ هکتار بنا شده که در مراحل نخست و دوم آن تولید آهن اسفنجی پیش بینی شده، ۲ واحد گندله سازی، یک واحد فولادسازی و یک واحد نوردسازی نیز در آن پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طالبی ادامه داد: این مجموعه شامل یک واحد تولید آهن اسفنجی با محصول بریکت گرم به ظرفیت ۱.۶ میلیون تن خواهد بود.

مدیر سایت فولاد مکران تصریح کرد: در این مجموعه تولید همه حلقه‌های زنجیره فولاد از ماده خام معدنی تا محصول نهایی (که می‌تواند میلگرد یا ورق باشد) پیش بینی شده است.

او ادامه داد: اکنون فناوری تولید آهن اسفنجی در کشور تقریباً بومی شده است و به جز کمپرسورها، لوله‌های ریفرمی یا ماشین‌های بریکت سازی که از خارج از کشور تهیه می‌شود، بیش از ۷۰ درصد آن داخلی سازی شده است.

او به مشکل تحریم‌ها اشاره کرد که دشواری جابجایی پول به شرکت‌های خارجی را به دنبال داشته و منجر به افزایش هزینه‌ها شده است.

طالبی تصریح کرد: با توجه به قرار گرفتن این سایت در کنار بندر چابهار، مواد اولیه مورد نیاز را می‌توان از خارج کشور و کشور‌هایی همچون عمان یا از طریق راه آهن از داخل کشور تهیه کرد.

او گفت: در فاز نخست قرار است در این مجموعه گندله تبدیل به بریکت شده و صادر شود، اما در مراحل (فازهای) بعدی در حقیقت ماده اولیه برای سایر کارخانجات داخلی به منظور تبدیل شدن به محصولات نهایی مانند میلگرد و ورق تولید خواهیم کرد.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فولاد مکران منطقه آزاد چابهار اشتغالزایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۶۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر کشور درباره مفاد قرارداد شهرداری تهران با شرکت‌های چینی

به گزارش همشهری آنلاین؛ احمد وحیدی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران هدف انعقاد قرارداد شهرداری تهران با چین را نوسازی ناوگان در بحث مترو و حمل و نقل عمومی دانست و گفت: «کار خوبی در این خصوص صورت گرفته و امیدواریم در مرحله اجرا هم طبق برنامه‌ها محقق شود.»

او به موضوع حمایت از تولید داخلی هم اشاره و عنوان کرد: «استفاده از تولید داخلی در اولویت قرار دارد و در کنار آن هر مقدار ناوگان مورد نیاز باشد، باید با واردات تامین شود؛ در این میان هوای پاک تهران هم مهم است. با توجه به این که پیش بینی می‌شود ۷۰ تا ۸۰ درصد منابع متحرک است، برقی سازی وسایل نقلیه و مترو یکی از از گزینه‌های کاهش آلودگی هوا است.»

کد خبر 848699 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها وزارت کشور شهردارى تهران ایران و چین تهران

دیگر خبرها

  • واکاوی تخصیص «۲ و نیم میلیارد دلار ارز برای مونتاژ ۲۵۰ هزار خودروی چینی» به جای تولید ۷۰۰ هزار خودرو در داخل!
  • توضیحات فولاد ازنا در مورد یک خبر
  • مرغداران وارد بازی مافیایی واردات مرغ نشوند
  • تداوم بارش‌ها تا ۱۰ روز آینده در تمام نقاط کشور
  • تقویت بنیه تولید داخلی کشور لازمه توسعه اقتصادی است
  • باران کشور را فرا می‌گیرد؛ شدت بارش‌ها در این مناطق | سامانه بارشی جدید هفته آینده وارد می‌شود
  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • رونق تولید در ایرانی‌ترین صنعت پتروشیمی کشور
  • اعلام قیمت ارزان ترین خودروی برقی/ کاکایی: قرار بود از مونتاژکاریها کم شود/ خودروی برقی، مصرف سوخت کشور را بالا می برد / چرا درباره مافیا آدرس غلط می دهند/ رشد داخلی سازی ارزش افزوده ایجاد می کند
  • واکنش وزیر کشور درباره مفاد قرارداد شهرداری تهران با شرکت‌های چینی