Web Analytics Made Easy - Statcounter

خلبان بازنشسته نیروی هوایی پاکستان در واکنش به خرید جنگنده‌های رافال از سوی هند اعلام کرد: این جنگنده‌ها هیچ قابلیت ویژه‌ای به قدرت نیروی هوایی هند اضافه نکرده‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از ای.آر.وای نیوز، «کاپیتان شاهد لطیف» خلبان بازنشسته نیروی هوایی پاکستان و کارشناس نظامی این کشور اعلام کرد: دولت هند با همراهی ارتش این کشور در حال هیاهوی رسانه گسترده پس از خرید چند فروند جنگنده رافال فرانسوی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: این جنگنده ها هیچ قابلیت خاصی ندارند که باعث تقویت نیروی هوایی ارتش هند شود و ما هیاهوی رسانه‌ای که دولت هند به پا کرده است را صرفا تلاشی برای فریب مردم و القای امید به آنها ارزیابی می کنیم.

شاهد لطیف گفت: جنگنده های رافال سیستم پیشرانه ای مانند سایر جنگنده هایی دارند که در اختیار دارد و ما پیش از این نیز در نبردها رو در رو چندین جنگنده هندی را ساقط کرده‌ایم.

این کارشناس نظامی اظهار داشت: جنگنده های جی اف 17 تندر پاکستان قابلیت های فراوانی دارند و در صورتی که درگیری میان هند و پاکستان به وقوع بپیوندند مسئولین دهلی نو خواهند دید که جنگنده های رافال مشکل آنها را حل نمی کند.

خلبان بازنشسته نیروی هوایی پاکستان افزود: هند در اصل این جنگنده ها را برای ترساندن پاکستان خریده است ولی رافال های هندی نیز به سرنوشت هواپیماهای 230 که پیش از این هند آنها را در نبرد با ما از دست داد دچار خواهند شد.

گفتنی است طی روزهای اخیر رسانه های هندی تلاش گسترده‌ای برای پرداختن به خرید جنگنده های رافال از سوی کشورشان کرده‌اند.

این جنگنده ها بلافاصله پس از ورود به خاک هند در نزدیکی مرز با چین مستقر شده اند و مسئولین هندی نیز اعلام کرده‌اند: جنگنده های رافال بازی را در منطقه تغییر خواهد داد.

رضایت ارتش هند از تحویل گرفتن جنگنده‌های رافال و برنامه ریزی جدید برای نبرد با چینفرانسه روند تحویل جنگنده‌های رافال به هند را تسریع می‌کندفرانسه و هند قرارداد هواپیماهای جنگنده رافال را امضا کردند

انتهای پیام/.

R1475/P/S8,87,91/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "پاکستان" اخبار"هند" مسلمان بیشتر بخوانید... هند مدعی حمایت مردم آمریکا از خود مقابل چین شد توهین نماینده پارلمان هند به مسلمانان شمار مبتلایان به ویروس کرونا در هند به بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسید قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... هند مدعی حمایت مردم آمریکا از خود مقابل چین شد توهین نماینده پارلمان هند به مسلمانان شمار مبتلایان به ویروس کرونا در هند به بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسید واژه های کاربردی مرتبط اخبار "پاکستان" اخبار"هند" مسلمان پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب در رسانه‌های عربی ۲ ورود جنگنده‌های ترکیه به جمهوری آذربایجان ۳ عراق|الکاظمی: به آمریکا گفتیم به حضور نظامی شما نیازی نداریم/ انتخابات ۶ ژوئن ۲۰۲۱ برگزار می‌شود ۴ درگیری شدید گروه‌های نیابتی امارات و عربستان در جنوب یمن با وجود «توافق جدید ریاض» ۵ حادثه برای زره‌پوش آبی-خاکی نیروی دریایی آمریکا یک کشته و ۸مفقود بر جا گذاشت ۶ عراق|گفت‌وگوی صالح با سران کشورهای عربی و اسلامی/ زمان سفر الکاظمی به عربستان و آمریکا ۷ پامپئو به کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا احضار شد ۸ درگیری‌ در مرزهای افغانستان و پاکستان/ ۲۲ نفر کشته شدند مهمترین اخبار بین الملل تحلیل رادیو چین از رزمایش اخیر سپاه؛ پایگاه‌های آمریکا در تیررس موشک‌های ایران هستند عراق|الکاظمی: به آمریکا گفتیم به حضور نظامی شما نیازی نداریم/ انتخابات ۶ ژوئن ۲۰۲۱ برگزار می‌شود درگیری شدید گروه‌های نیابتی امارات و عربستان در جنوب یمن با وجود «توافق جدید ریاض» برخورد مرگبار دو هواپیما در ایالت آلاسکا/ یک قانونگذار آمریکایی کشته شد مهمترین اخبار تسنیم گفتگوی رؤسای جمهور ایران و عراق| تأکید روحانی بر لزوم تلاش برای توسعه مناسبات و همکاری‌های دو کشور تحلیل رادیو چین از رزمایش اخیر سپاه؛ پایگاه‌های آمریکا در تیررس موشک‌های ایران هستند عراق| شیخ خزعلی: هدف پروژه صهیونیستی ــ آمریکایی ــ اماراتی نابودی حشد شعبی است واکنش مداحان به سخنان رهبر انقلاب درباره عزاداری محرم/ فرمایش رهبری فصل‌الخطاب است پاکستان نیروهای نظامی افغانستان را به آغاز درگیری‌های مرزی متهم کرد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار پاکستان اخبار هند مسلمان اخبار پاکستان اخبار هند مسلمان جنگنده های رافال جنگنده ها نیروی هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۶۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟

به گزارش همشهری آنلاین، تحلیلگران نظامی بر این باورند که پدافند هوایی و جت‌های «سوخو-۳۵» روسیه در مقایسه با جنگنده‌های «اف-۱۶» پیشرفته‌تر و به روزتر است. وبگاه «بالگرین میلیتری» روز دوشنبه نوشت، هواپیماهای روسی به‌ویژه جنگنده سوخو-۳۵ به‌خاطر توانایی‌شان در شناسایی جنگنده‌های آمریکایی، از صدها کیلومتر مورد تحسین خلبان‌های آمریکایی قرار گرفته‌اند.

این جنگنده‌های مجهز به موشک‌های پیشرفته «آر-۳۷» می‌توانند جت‌های اف-۱۶ را مغلوب کنند. در این شرایط، هواپیماهای نیروی هوایی اوکراین در صورتی که مجبور به مقابله با این جت‌های روسی شوند، با چالش‌های مهمی مواجه می‌شوند. این درحالی است که بر اساس برخی گزارش‌ها سه فرودگاه در غرب اوکراین توسط کیف برای استقرار جنگنده‌های اف-۱۶ آماده می‌شوند.

روسیه موضع خود را به صراحت اعلام کرده که هر فرودگاهی، صرف نظر از موقعیت جغرافیایی آن، به عنوان مکان حملات علیه روسیه استفاده شود، یک هدف قانونی برای موشک‌های روسیه در نظر گرفته می‌شود. سوخو-۳۵ یکی از پیشرفته‌ترین جنگنده‌های روسیه است. تجهیزات اویونیک آن شامل رادار آرایه اسکن شده می‌تواند چند هدف را در بردهای طولانی ردیابی کند.

کد خبر 848174 منبع: فارس برچسب‌ها خبر ویژه جنگنده دفاع - جنگنده

دیگر خبرها

  • توافق مهم ضد تروریستی ایران و پاکستان چه بود؟ | محل استقرار افسران رابط نظامی مشخص شد
  • عملیات «فتح موعود» و تحقیر نیروی دریایی آمریکا
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • زلنسکی برای آمریکا چه نقشه‌ای دارد؟/ تعهداتی «با تاریخ، با امضا»!
  • نگاه متفاوت کارشناس اقتصادی بعد از حمله موشکی سپاه: معادلات تغییر کرد | فیلم
  • اولین زیردریایی نظامی ساخت چین تحویل پاکستان شد
  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند
  • حضور نیروی نظامی در دانشگاه و سرکوب دانشجویان پذیرفتنی نیست | رفتار آمریکا با دانشجویان معترض شرم‌آور است