Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@05:05:36 GMT

ممانعت از خروج ارز با ساخت قطار ملی

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۱۷۲۰۸

ممانعت از خروج ارز با ساخت قطار ملی

مدیرعامل شرکت مترو تهران با بیان اینکه خودکفایی در ساخت قطعات مترو، کمبود ناوگان حمل و نقل ریلی را برطرف می‌کند، گفت: انجام پروژه قطار ملی مانع خروج ارز از کشور می‌شود.

به گزارش ایمنا، علی امام درباره روند ساخت قطار ملی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین اقدامات در پروژه قطار ملی، طراحی و ساخت سیستم رانش قطار مترو برای نخستین بار و با استفاده از تخصص مهندسان و طراحان شرکت‌های دانش بنیان داخلی است‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این فرایند زنجیره کامل سیستم رانش شامل ترکشن موتور، گیربکس و کوپلینک، باکس برق فشار قوی (HV Box)، مبدل برق کمکی (ACM)، مبدل کنترل ترکشن موتور (MCM)، مقاومت ترمزی (DBR) و سلف خط (Line Inductor) بومی سازی شده که سهم حدود ۲۵ درصدی در کل قطار را دارد. این موضوع علاوه بر تأمین نیاز ساخت قطار مترو، در تأمین لوازم یدکی مصرفی و همچنین در تعمیرات اساسی ناوگان کنونی نیز دارای اهمیت به سزایی است.

مدیرعامل شرکت مترو تهران خاطرنشان کرد: با اتمام تست‌های مورد نیاز، ایران جز چند کشور محدود در طراحی و تولید سیستم رانش در دنیا قرار می‌گیرد همچنین برای اولین بار در داخل و در قالب این پروژه شبکه کنترل و مانیتورینگ قطار (TCMS) به دست مهندسین کشور راه اندازی می‌شود که با داشتن سهمی حدود ۵.۱ درصد از کل قطار، در ایجاد قابلیت انتخاب تجهیزات از بازار جهانی و ارتقای زیر مجموعه‌ها نقش حیاتی دارد.

وی گفت: در راستای ارائه خدمات بهینه به شهروندان و مسافران، در قطار متروی ملی سیستم اطلاع رسانی به مسافران ارتقا پیدا کرده و بستر نرم افزاری و سخت افزاری آن توسط شرکت دانش بنیان ملی طراحی، نصب و راه اندازی شده است.

امام اضافه کرد: با وجود بهره برداری بیش از ۲۶۰۰ عدد بوژی در ساختار قطارهای متروی تهران نیاز به بیش از ۲۰۰۰ عدد در چند سال آینده، تا قبل از این پروژه این زیرمجموعه که حدود ۱۲ درصد از قطار مترویی هست از خارج وارد می‌شد. در این پروژه برای اولین بار ۱۴ عدد بوژی مورد نیاز قطار توسط شرکت دانش بنیان داخلی طراحی و در حال ساخت است که تحقق این امر در آینده نزدیک می‌تواند وابستگی به بیگانگان را مرتفع سازد.

وی ادامه داد: در این پروژه برای نخستین بار راهرو بین واگن‌ها (گنگوی)، تهویه مسافری، تهویه کابین راهبر، مبدل اضطراری و رله باکس قطار مترو بومی سازی و از خروج مقادیر قابل توجهی ارز جلوگیری شده و باور ملی در این صنعت افزایش یافته است.

مدیرعامل مترو تهران با بیان اینکه در این پروژه ملی با بهره گیری از ظرفیت‌های داخلی و ابتکار متخصصان بومی از خروج مبالغ قابل توجهی ارز از کشور ممانعت به عمل آمده و بستر اشتغال‌زایی مهیا شده است، تصریح کرد: با همکاری شرکت‌های داخلی و شرکت واگن سازی تهران قطعاً می‌توانیم تأمین واگن‌های متروی تهران را سرعت بخشیم که این امر موجب رضایتمندی مردم هم فراهم خواهد شد.

منبع: فارس

کد خبر 436507

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کلانشهر شهر قطار شهری مترو تهران بازار ارز کلانشهر تهران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق قطار مترو قطار ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۷۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، به‌دنبال خروج یک دستگاه قطار باری حامل سوخت از ریل در ایالت آریزونای آمریکا و وقوع حریق، شاهراه کلیدی آریزونا-نیومکزیکو مسدود شد.

تصاویر و ویدئوهای اولیه که در فضای مجازی منتشر شده است، واگن‌های له‌شده این قطاری باری را به تصویر می‌کشد که بالای آن دود غلیظی نیز به چشم می‌خورد.

سخنگوی شرکت «خط آهن بی‌ان‌اس‌اف» اعلام کرد که در این حادثه هیچ‌کس مصدوم یا کشته نشده است. به گفته وی، تیم اعزامی به محل در حال پاکسازی بقایای واگن‌های سوخته هستند.

دلیل خروج قطار از ریل هنوز مشخص نشده است. این قطار حامل گاز بی‌بوی «پروپان» بود و ۶ واگن آن طعمه حریق شد.

کد خبر 6089956

دیگر خبرها

  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • از آغاز عملیات احداث خط ۱۱ تا نوسازی ۱۴۵۷ تاکسی
  • احتمال خروج توتال از پروژه ال‌ان‌جی روسیه
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابند
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در اولویت سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابد
  • آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا
  • آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا+ فیلم
  • مترو تهران؛ 25 سال تعهد به ایمنی
  • زاکانی: تمام مجورهای قطار ملی مترو از مراجع بین المللی اخذ شده است
  • مسافران ایستگاه مترو میرزای شیرازی در پیچ و خم خروج از مترو + تصاویر