Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ در سفر دو روزه محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به فارس وعده‌هایی داده شد اما سوال این است که با کسری ۵۰ درصدی دولت در بودجه وعده‌ها محقق می‌شود؟ - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، در سفر دو روزه محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به فارس وعده‌هایی داده شد و تعدادی طرح نیز به بهره‌برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

یک هزار و 118 پروژه تا 10 درصد، یک هزار و 36 پروژه بین 10 تا 30 درصد، 431 پروژه بین 30 تا 50 درصد و 452 پروژه بین 50 تا 100 درصد پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نیمه تمام استان است که بخشی از این پروژه‌های نیمه تمام استان فارس، جزء مصوبات سفر رئیس‌جمهور به این استان است و با مشکلات اعتباری برای تکمیل پروژه مواجه هستند. 

نوبخت در بدو ورود به شیراز در جمع خبرنگاران گفت: در سفر قبلی رئیس‌‌جمهور به فارس، رقمی حدود یک هزار و 18 میلیارد تومان برای 50 طرح و پروژه مصوب شده بود که در این سفر، آخرین وضعیت مصوبات سفر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تا کنون افزون بر سه هزار و 300 میلیارد تومان برای پروژه‌های مصوب سفر رئیس‌جمهوری به فارس پرداخت شده است افزود: با عنایت به اینکه ابعاد و حجم برخی از پروژه‌ها افزایش پیدا کرده، هنوز برای تکمیل برخی از پروژه‌ها نیازمند تقویت مالی هستیم که این کار در این سفر بررسی می‌شود و نتایج آن را در خاتمه اعلام خواهم کرد.

حمایت همتی از تأمین کسری بودجه دولت با فروش سهام و انتشار اوراق بدهیعضو کمیسیون بودجه مجلس: کسری بودجه 150 هزار میلیارد تومانی دولت تا پایان سال؛ استقراض از بانک مرکزی صلاح نیستحراج اموال دولتی در عربستان برای جبران کسری بودجه

معاون رئیس‌ جمهور در پایان سفر خود به شیراز، با حضور در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه در سفر به استان فارس 38 طرح و پروژه ناتمام‌ تولیدی دولت برای تحقق جهش تولید، با مشارکت بخش خصوصی، بانک‌ها و خود دولت مقرر شد یک هزار و 351 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ‌شود.

اما آیا در شرایط کنونی اقتصادی کشور وعده‌های نوبخت جامه عمل خواهد پوشید؟ در این راستا دکتر جعفر قادری، نماینده مردم شیراز و زرقان در یازدهمین مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفت: در اینکه کسری دولت حدود 50 درصد است، شکی نیست، اما این کسری را از طریق استقراض از بانک مرکزی و فروش اموال و دارایی اش تامین می‌کند که در حقیقت در کلیت کشور، این کار، باعث افزایش نقدینگی و تورم می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه این یک بحث کلی است و باید حواسمان باشد که دولت از طرح‌هایی برای اجرای پروژه‌هایش استفاده کند که کمترین آثار و پیامد تورمی داشته باشد تأکید کرد: باید هوشیار باشیم تا دولت به جای اینکه ابروی اقتصاد کشور را درست کند، چشم کشور را کور نکند و این نگرانی برای ما وجود دارد. پس باید در کمیسیون‌هایی مثل اقتصاد، برنامه و بودجه و نیز در سطح ملی فشار وارد کنیم که دولت شیوه‌های تامین مالی را اصلاح کند. 

قادری یادآور شد: امسال، سال پایانی دولت است و اگر با دید منطقه‌ای نگاه کنیم، و از 80هزار میلیار تومان اعتبار عمرانی که پیش‌بینی کرده، 14هزار میلیارد تومان را کنار گذاشته‌اند تا طرح‌ها و پروژه‌هایی که تا پایان دولت به اتمام می‌رسد را تامین مالی کرده و به اتمام برسانند. 

به گفته وی اگر ما هم با دید محلی و منطقه‌ای به وعده و وعیدهای معاون رئیس جمهور و مدیر سازمان برنامه و بودجه در این سفر خود به فارس داده‌اند، نگاه کنیم، باید تمام تلاشمان این باشد که از این نگاه دولت استفاده کرده و بتوانیم بودجه بگیریم تا تمام طرح‌ها و پروژه‌هایی که امسال به اتمام می‌رسد را به بهره‌برداری برسانیم.

قادری معتقد است که طرح‌هایی مثل آزادراه شیراز به اصفهان، ورزشگاه 6هزار نفری، آب گیری سد هایقر، آّبگیری سد نرگسی، و مسیر دشت ارژن به ابوالحیات، با نگاه تکمیلی دولت روبه‌روست و ما هم باید پیگیری کنیم و از این نگاه دولت نهایت استفاده را ببریم که تا پایان اسفندماه سال جاری این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسد.

این نماینده مجلس یازدهم ادامه داد: از هشت قطعه آزادراه شیراز به اصفهان، شش قطعه تا خروجی بیضاء امکان بهره‌برداری وجود دارد و قطعه هفت که تا ورودی قلات است هم تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید و قطعه هشت که قلات به بزرگراه حسین الاهاشمی امتداد می‌یابد هم می‌تواند شروع شود.

وی افزود: اگرچه از سد پارسیان اطلاعی ندارم، اما پروژه سدهای دیگر هم مشکلی ندارد و می‌تواند به اتمام برسد. جاده دشت ارژن به ابوالحیات هم قطعا به اتمام می‌رسد و راه آهن شیراز به اقلید و یزد هم اگر اعتبار به موقع پرداخت شود، به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/424/ش

R7533/P/S6,61/CT7 بیشتر بخوانید... حمایت همتی از تأمین کسری بودجه دولت با فروش سهام و انتشار اوراق بدهی عضو کمیسیون بودجه مجلس: کسری بودجه ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی دولت تا پایان سال؛ استقراض از بانک مرکزی صلاح نیست قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... حمایت همتی از تأمین کسری بودجه دولت با فروش سهام و انتشار اوراق بدهی عضو کمیسیون بودجه مجلس: کسری بودجه ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی دولت تا پایان سال؛ استقراض از بانک مرکزی صلاح نیست پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ ۲۳ شهرستان خوزستان از وضعیت قرمز کرونا خارج شدند ۲ نقص فنی عامل بازگشت پرواز شیراز به فرودگاه مشهد ۳ سفر معاون رئیس‌ جمهور به استان فارس به روایت تصویر ۴ نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: ۲۶ میلیارد دلار بودجه کشور آن سوی مرزهاست + فیلم ۵ ضرورت وضع مالیات بر سرمایه‌های راکد حوزه مسکن؛ قیمت تمام شده مسکن کاهش یابد ۶ ساعت فعالیت ادارات در خوزستان به وضعیت عادی بازگشت ۷ کرمان بازهم لرزید ۸ افزایش حاشیه‌نشینی در ارومیه / ۲۲۰ هزار نفر در مناطق حاشیه و غیررسمی ‌ساکن شده‌اند مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی|گرانی افسارگسیخته در کردستان / سفره‌های مردم روز به روز خالی‌تر می‌شود / مقصر اصلی ‌کیست؟ گزارش| قفل‌سازی آمیزه‌ای از هنر و صنعت / هنر دست صنعتگر ایرانی در موزه‌های لوور پاریس، انگلیس و آمریکا‌ نگهداری می‌شود قدم قدم تا ازدواج| جوان هرمزگانی پشت سد سنت‌های گرانقیمت و سختگیرانه ازدواج / چرا خانواده‌ها اصرار به سنت‌گرایی دارند؟ دلیل لغو سفر وزیر ورزش و جوانان به ملایر؛ درخواست استاندار یا افشاگری نماینده ملایر؟ مهمترین اخبار تسنیم گفتگوی رؤسای جمهور ایران و عراق| تأکید روحانی بر لزوم تلاش برای توسعه مناسبات و همکاری‌های دو کشور تحلیل رادیو چین از رزمایش اخیر سپاه؛ پایگاه‌های آمریکا در تیررس موشک‌های ایران هستند عراق| شیخ خزعلی: هدف پروژه صهیونیستی ــ آمریکایی ــ اماراتی نابودی حشد شعبی است واکنش مداحان به سخنان رهبر انقلاب درباره عزاداری محرم/ فرمایش رهبری فصل‌الخطاب است پاکستان نیروهای نظامی افغانستان را به آغاز درگیری‌های مرزی متهم کرد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استقراض از بانک مرکزی برنامه و بودجه بهره برداری میلیارد تومان هزار میلیارد تا پایان سال کسری بودجه استان فارس بودجه دولت معاون رئیس رئیس جمهور یک هزار پروژه ها وعده ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۷۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای شهر قم برای سفر رئیسی به این شهر، بودجه تصویب نکرد

سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری قم با اشاره به سفر ۲ روزه رئیس جمهوری به قم گفت: سفر رئیس جمهور و هیات دولت به این استان بدون تشریفات و با حداقل هزینه انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، علی اقبالی اظهار کرد: رویکرد سفر‌های استانی رئیس جمهور در دولت مردمی سیزدهم حذف تشریفات و خدمت رسانی به مردم با حداقل هزینه است و یکی از مهم‌ترین تلاش‌های دولت، ارتباط چهره به چهره هر چه بیشتر مسئولان با مردم، حضور در بین آنان و شنیدن صحبت‌ها و توجه به درد دل‌های مردم از نزدیک است.

رئیس جمهور قانون «تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها» مصوب اسفند سال گذشته مجلس شورای اسلامی را برای اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد.

وی اظهار داشت: سفر‌های استانی که هیات دولت انجام می‌دهد، نیازی به کمک‌های مالی سایر دستگاه‌های اجرایی در استان‌ها ندارد و هیچگونه درخواست کتبی یا شفاهی نیز به آن‌ها ارسال نمی‌شود و استان قم نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی ادامه داد: بر این اساس علاوه بر بازدید‌ها و دیدار‌های عمومی رئیس محترم جمهور و وزار، راه اندازی «میز خدمت» توسط وزارت خانه‌ها با حضور معاونین وزرا و مدیران ارشد ملی و استانی در محل ادارات کل استان یکی از ابتکارات این دولت بوده است که مسیر دسترسی مردم به دولت در تمامی وزارت خانه‌ها را تسهیل نموده؛ لذا نه تنها این اقدامات ارزشمند، هزینه‌ای بر دوش استان نداشته بلکه این اقدامات از وظایف و ماموریت‌های ذاتی هر دستگاه اجرایی در استان‌ها می‌باشد؛ بنابراین نیازی به پرداخت هزینه‌های گزاف نیست که بخواهد از سایر دستگاه‌های اجرایی کمک بگیرد.

اقبالی تصریح کرد: برداشت از منابع عمومی شهری و هزینه در سفر رئیس جمهور با رویکرد استاندار قم در تضاد جدی قرار دارد لذا ضمن تشکر از دغدغه میهمان نوازی اعضای محترم شورای شهر قم، درخواست داریم؛ چنانچه این خبر مقرون به صحت می‌باشد، نسبت به لغو آن مصوبه اقدام فرمایند و آن اعتبار را صرف آبادانی و پیشرفت شهر قم هزینه نمایند.

وی در پایان گفت: شعار محوری دولت سیزدهم، مردمی بودن و انجام خدمت صادقانه و بدون تشریفات بوده و نه در سفر به قم بلکه در سفر‌های استانی دور اول و دور دوم رئیس جمهور به استان‌های کشور اعتبارات خوبی جهت اجرای مصوبات و رفع مشکلات مردم اختصاص داده شده است.

آیت الله رئیسی، رئیس جمهور پنجشنبه و جمعه هفته جاری میهمان مردم قم خواهد بود.

دیگر خبرها

  • رشد ۲۰ درصدی گروه نفت و گاز با استفاده از توان داخلی محقق شد
  • رشد ۶۰ درصدی تولید نفت در دولت سیزدهم
  • ضرورت تسریع در اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری
  • شورای شهر قم برای سفر رئیسی بودجه تصویب نکند
  • اعتراف استاندار روحانی به موفقیت دولت رئیسی
  • برگِ سبزِ دولت برای پایان دادن به پروژه‌های نیمه تمام در کشور
  • شورای شهر قم برای سفر رئیسی به این شهر، بودجه تصویب نکرد
  • ۵۰ نکته از خلاصه گزارش مردمی رئیس‌جمهور به مردم
  • ۵۰ نکته از حلاصه گزارش مردمی رئیس‌جمهور به مردم
  • سهم ۱۹ درصدی آموزش عالی از کل بودجه عربستان/ دولت به دانشگاه‌ها آزادی عمل می‌دهد