Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-02@04:59:39 GMT

سرگرمی که فقط خانم ها از آن بهره مند هستند

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۱۷۸۰۷

سرگرمی که فقط خانم ها از آن بهره مند هستند

خرید لوازم آرایشی مانند خرید رنگ مو و محصولات صاف کننده و... و لوازم آرایش بسیار متنوع برای زیباتر کردن تک تک اعضای صورت، به همراه محو کننده، ‌فیکساتر و پاک کننده آرایشی. همچنین محصولات مختلف برای ناخن ها، مانند خرید لاک ناخن چه لاک ژلیش باشد چه معمولی. تمام این موارد می‌توانند زیبایی و تنوع خاصی به ظاهر خانمها بدهند و همین امر باعث رسیدن به بالاترین حس زنانه، "زیباتر شدن" می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرگرمی یا سلامتی ؟ مسئله این است

البته در کنار لوازم آرایشی، شدیدا نیاز به خرید محصولات مراقبت پوست و سلامت پوست وجود دارد. به عنوان مثال قبل از استفاده از کرم پودر، برای آسیب کمتر لوازم آرایشی، بهتر است از کرم های مرطوب کننده، کرم ضد آفتاب یا از آبرسان استفاده کرد. نکته قابل توجه این است که حتما محصولات آرایشی بهداشتی را باید از مرکز معتبر یا فروشگاه‌های آنلاین دارای تاییدیه تهیه کنید. درغیراینصورت نه تنها فایده ای به پوست خود نمی‌رسانید بلکه سلامت آن را هم در خطر می‌اندازید. بنابراین تنها با فشردن یک دکمه تا خرید ضدآفتاب فاصله است.

چه ضدآفتابی بخریم ؟

اگر بخواهیم ضد آفتاب را در یک جمله تعریف کنیم بهتر است بگوییم که ضد آفتاب نوعی سد محافظتی دربرابر اشعه های مضر خورشید ( مانند اشعه های فرابنفش و یا UVA و UVB )  برای پوست شماست. اشعه های UVA در صورت برخورد مستقیم با پوست با مرور زمان باعث ایجاد چین و چروک، لکه های قهوه ای و همچنین ایجاد لایه ضخیمی از پوست کهنه روی پوست شما می شود. همچنین تابش اشعه های UVB   روی پوست باعث ایجاد آفتاب سوختگی و ایجاد قرمزی و التهاب روی پوست می شود. کرم های ضد آفتاب به دلیل دارا بودن SPF ( SUN PROTECTION FACTOR ) در ترکیبات آن، از مشکلات ناشی از تابش مستقیم خورشید جلوگیری می کند.

SPF یعنی چه ؟

یکی از معیار های مهم در زمان خرید ضد آفتاب مناسب پوست، میزان SPF موجود در آن است. به عامل حفاظت در مقابل خورشید SPF می‌گویند. جالب است بدانید که عدد بالاتر به معنی مراقبت بیشتر کرم نیست. در واقع پزشکان خرید کرم ضدآفتابی را توصیه می‌کنند که SPF آن در بازه‌ ۱۵ تا ۵۰ باشد. هر SPF مناسب چه موقعیتی است؟ در کل برای ضد آفتاب ها سه نوع SPF نرمال و استاندارد معرفی شده است :

خرید ضد آفتاب با SPF 15 :

 فقط جلوی یک پانزدهم از اشعه خورشید را می گیرد. مخصوص مکان و موقعیتی است که اشعه قدرت زیادی ندارد و محافظ های جانبی، پوست شما را حفاظت می‌کنند.

خرید ضد آفتاب SPF 30 :

این ضد آفتاب ها از نود و هفت درصد اشعه جلوگیری می کنند. این محصول نیز مخصوص شرایطی است که نور آفتاب شدید نباشد.

 خرید ضد آفتاب با SPF 50 :

که از نظر نظام دارو و غذا امریکا بیشترین مقدار SPF است، نود و هشت درصد از اشعه ها را پوشش می دهد. مشخص است که مخصوص شرایطی با نور آفتاب مستقیم و شدید است.

 پس با توجه به شرایط مکانی و زمانی نسبت به خرید ضد آفتاب با SPF ‌مناسب اقدام کنید. پیشنهاد می‌شود از نوع کرم ضد آفتاب ضد آب استفاده کنید. تنها با استفاده از یک محصول ساده و ارزان، می‌توان از مشکلات خطرناک پوستی مانند آفتاب سوختگی، پیری زودرس و یا در نهایت ایجاد توده های پیش سرطانی که در نهایت باعث ایجاد سرطان پوست شود جلوگیری کرد.

انواع ضد آفتاب :

· خرید ضد آفتاب لوسیون و شیر

· خرید ضد آفتاب چسبنده

· خرید ضد آفتاب پوست حساس

· خرید ضد آفتاب تتو

· خرید ضد آفتاب ضد آب

در زمان خرید ضد آفتاب باید به نکاتی در مورد نوع پوست خود توجه کنید :

· اگر پوست شما مستعد آلرژی است نباید از ضد آفتاب های حاوی پارابن و اکسی بنزون و همچنین ضد آفتاب های معطر استفاده کنند.

· برای جلوگیری از چروک پوست اطراف چشم باید از ضد آفتاب استیکی که دارای SPF 30 یا بالاتر است استفاده کنید.

· استفاده از ضد آفتاب در نوزادان و کودکان معمولا از شش ماهگی به بالا مجاز است. همچنین از ضد آفتاب مخصوص کودک که حاوی تیتانیوم دی اکساید و زینک اکساید هستند باید استفاده کرد.

· اگر شما دارای پوستی خشک هستید باید ضد آفتاب هایی که حاوی مرطوب کننده هستند را خریداری کنید.

· افرادی با پوست های چرب موظف به خرید ضد آفتاب مخصوص پوست چرب هستند تا دچار جوش نشوند.

· اگر شما پوستی حساس دارید، مانند پوست های مستعد آلرژی، باید از ضد آفتاب معطر، حاوی اکسی بنزون و پارابن دوری کنید.

· اگر رنگ پوست شما تیره است می توانید از ضد آفتاب های رنگ مخصوص صورت خود استفاده کنید که از سفیدی پوست شما جلوگیری کنید.

· اگر پوست شما حاوی روزاسه می‌باشد باید از ضد آفتاب های حاوی زینک اکساید و تیتانیوم دی اکساید استفاده کنید. این موارد در تمامی ضد آفتاب های مخصوص کودکان پیدا می شود.

· در مورد لب های شما باید گفت باید از لیپ بالم ( LIP BALM ) که دارای SPF 30 باشد استفاده کنید. همچنین لیپ بالم ها باید در برابر اشعه های خورشید (  UVA , UVB ) مقاوم باشند.

· ضد آفتاب هایی مخصوص پوست های آکنه و دارای جوش تهیه شده است. اگر این مشکل را دارید حتما از این نوع استفاده کنید.

· در زمان استفاده از ضد آفتاب باید به زمان و فصل توجه داشته باشید، در فصل تابستان به علت وجود تعریق نسبت به فصل زمستان، باید زود به زود کرم را تمدید کنید. در هوای سرد، به اسکی بازان استفاده از ضد آفتاب توصیه شدیدی می شود. همچنین باید طی یک الی دو ساعت ضد آفتاب خود را تمدید کنند.

· اگر در انتخاب ضد آفتاب مناسب پوست خود شک دارید، بهترین راه مراجعه به پزشک متخصص پوست است.

سایت های فروش لوازم آرایشی در اینترنت بسیار متعدد هستند ولی شما باید سایتی را انتخاب کنید که در وهله اول دارای نماد الکترونیک باشد همچنین دارای تاییدیه سازمان غذا و دارو از سازمان بهداشت داشته باشد. یکی از همین سایت ها که می توان با خیال راحت از آن خرید امن انجام داد، سایت میس و مستر است که فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی بهداشتی و مراقبتی است. می‌توانید کرم ضد آفتاب از سایت میس و مستر با قیمت مناسب و کیفیت خوب، از برند داخلی و خارجی خریداری کنید. در زمان های خاصی از تخفیف‌ها و آفرهای خاص آن نیز بهره مند می‌شوید. ضد آفتاب های رنگی و غیر رنگی که در این سایت برای خرید وجود دارد همگی  از مارک های معروف و خیلی خوب مانند سینره، بایودرما، الارو می باشد.

کد خبر 536188 برچسب‌ها زنان لوازم آرایشی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: زنان لوازم آرایشی خرید ضد آفتاب باید از ضد آفتاب استفاده کنید لوازم آرایشی ضد آفتاب ضد آفتاب ها پوست شما اشعه ها کرم ضد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۷۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوقات شرعی دوازدهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، امروز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳، بیست و دوم شوال ۱۴۴۵ هجری قمری و یکم می‌سال ۲۰۲۴ میلادی است.
اوقات شرعی امروز به شرح زیر است:
صدای اذان ظهر در آبادان و خرمشهر ساعت ۱۲ و ۱۴ دقیقه شنیده خواهد شد و آفتاب ساعت ۱۸ و ۵۵ دقیقه غروب خواهد کرد.
گلبانگ اذان مغرب نیز در ساعت ۱۹ و ۱۳ دقیقه به گوش می‌رسد و نیمه شب شرعی نیز ساعت ۲۳ و ۳۱ دقیقه است.
اذان صبح فردا پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت ساعت ۴ و ۶ دقیقه و طلوع آفتاب ساعت ۵ و ۳۲ ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • اوقات شرعی سیزدهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • تقویم و اوقات شرعی پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به افق قم
  • اوقات شرعی سیزدهم اردیبهشت در سمنان
  • اوقات شرعی دوازدهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • اوقات شرعی ۱۲ اردیبهشت به افق شهرکرد
  • اوقات شرعی دوازدهم اردیبهشت در سمنان
  • کیمیای سایه در اهواز/ خورشید در کمین است+فیلم
  • اوقات شرعی ۱۱ اردیبهشت به افق شهرکرد
  • اوقات شرعی امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اوقات شرعی یازدهم اردیبهشت در سمنان