Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین – سارا محسنی؛ جدیدترین خبر درخصوص سهام عدالت، طرح جاماندگان این سهام بوده و مطابق با این طرح، اقشار کم‌درآمد جامعه در اولویت واگذاری سهام عدالت هستند که ۶ دهک جامعه را در برمی‌گیرد.

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به طرح مجلس برای ساماندهی جاماندگان سهام عدالت به احتمال روند بررسی طرح ساماندهی جاماندگان سهام عدالت در جلسه علنی روز یکشنبه، یازدهم مرداد ماه اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت در پایان معاملات هفته گذشته، با افت ۸۱۷ هزار و ۹۸۴ تومانی نسبت به هفته قبل به ۱۸ میلیون و ۸۱۶ هزار و ۵۶۴ تومان رسید. طبق آخرین آمارها، ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از مشمولان سهام عدالت، ۳۰ درصد از سهام خود را به فروش رسانده‌اند. همچنین مهدی نعمتی، عضو ستاد اطلاع‌رسانی آزادسازی سهام عدالت از قرارگیری۹۰۰ هزار نفر در فرایند فروش سهام عدالت خبر داد.

بدین ترتیب ارزش ۳۰ درصد سهام عدالت قابل فروش، به حدود ۵ میلیون و ۶۴۱ هزار تومان رسیده است. در صورت آزادسازی ۳۰ درصد دوم سهام عدالت، ارزش ۶۰ درصد سهام عدالت قابل فروش به محدوده  ۱۱ میلیون تومان خواهد رسید.

همانطور که در دیگر گزارش‌های مربوط به سهام عدالت اشاره شد، در هفته‌های اخیر بسیاری از سهامداران، نارضایتی خود را از تاخیر در زمان دریافت وجه حاصل از فروش سهام عدالت اعلام کرده‌اند و میتوان گفت پاسخ درستی را از بانک‌ها و کارگزاری‌ها دریافت نمی‌کنند.

در این زمینه بخوانید؛
اولویت واگذاری سهام عدالت چه کسانی هستند؟
سهام عدالت به ۶دهک پایین درآمدی واگذار می‌شـود
کاهش قابل توجه ارزش سهام عدالت

افرادی که روش مستقیم را در آزاد سازی سهام عدالت انتخاب کرده‌اند، پس از عید غدیر می‌توانند علاوه بر ۳۰ درصد قبلی، ۳۰ درصد دیگر و در مجموع ۶۰ درصد از سهام عدالت خود را به فروش برسانند. این در حالی است که هنوز مشکلات سهامداران درخصوص فروش  ۳۰ درصد از سهام رفع نشده است و آزادسازی ۶۰ درصد سهام عدالت، موانع و مشکلات بیشتری را ایجاد خواهد کرد.

بسیاری از مشمولان سهام عدالت به دلیل نیاز ضروری به وجه حاصل از فروش سهام خود، انتظار دریافت پول را پس از مدت کوتاهی دارند. این در حالی است که برخی از سهامداران پس از گذشت یک یا دو ماه از ثبت سفارش، وجه خود را دریافت می‌کنند.

بدیهی است همچنان روند درست و کاملی برای آزادسازی سهام عدالت درنظر گرفته نشده است و لزوم اجرای طرحی کارآمد برای آزادسازی ۶۰ درصد از این سهام از سوی دولت، ستاد آزادسازی سهام عدالت و دیگر نهادهای مرتبط احساس می‌شود.

پربیننده ترین طلا و سکه پربازده‌ترین بازار‌ مالی هفته اول مرداد/ بورس از قافله عقب ماند مقایسه صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله/ «وبملت» نتوانست از خود دفاع کند مرحله دوم فروش ETFها کی شروع می‌شود؟ بیش از ۴۸میلیون کد بورسی داریم/ نقدینگی وارد شده به بازار سرمایه را حفظ می‌کنیم تحلیل هفتگی بورس و پاسخ به سوالات شما +فیلم

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سهام عدالت بورس بازار سرمایه مشمولان سهام عدالت آزادسازی سهام عدالت آزاد سازی سهام عدالت ارزش سهام عدالت فروش سهام عدالت سهام عدالت سهام عدالت فوت شدگان سامانه سهام عدالت متوفی تغییر شماره شبا سهام عدالت ارزش سهام عدالت من سهام عدالت جاماندگان قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت سهام عدالت ۳۰ درصد ۶۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۷۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده اند این مطلب را بخوانند

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: مکاتبات ما با ۸ شرکت که سود سهام عدالت را پرداخت نکردند ادامه دار است.

به گزارش جارنیوز، این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: افراد به چند دلیل سود سهام عدالت را دریافت نخواهند کرد که از جمله دلایل دریافت نکردن سود عدالت می‌توان به شش مورد درج شماره شبای نادرست، حساب بانکی مشترک، راکد بودن حساب، حساب بلندمدت، حساب بانکی مسدود و داشتن حساب ارزی اشاره کرد.

او در ادامه می‌گوید: اگر افراد حدودا تا یک هفته قبل از واریز سهام عدالت اطلاعات حسابی خود را بروز و مشکلات را رفع کنند سود برای آنها واریز می‌شود همچنین همراه با این سود،سنوات گذشته را هم دریافت خواهند کرد.

سود سهام که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • خبرخوش برای سهامداران عدالت/تا این تاریخ سود را پرداخت می‌کنیم
  • سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند
  • تاریخ دقیق واریز مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد
  • دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود عجله کنند / فرصت یک هفته‌ای برای دریافت معوقات سود سهام عدالت
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده اند این مطلب را بخوانند
  • اگر سود سهام عدالت نگرفتید بخوانید!
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود
  • ۵۸۹ هزار مخاطب به سینما رفتند/ صدرنشینی «مست عشق»