Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش الجزیره، شبه نظامیان وابسته به «دولت مستعفی یمن» تحت حمایت عربستان سعودی و شبه نظامیان موسوم به «شورای انتقالی»، جمعه شب در استان های «عدن» و «ابین» واقع در جنوب یمن با یکدیگر به شدت درگیر شده و اقدام به تبادل آتش کردند.

در همین حال، منابع محلی یمن خبر دادند که دو طرف مواضع یکدیگر را در منطقه «الطریه» استان ابین، هدف حملات توپخانه ای خود قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 منابع محلی تاکید کردند که در این تبادل آتش، دو نفر از شبه نظامیان طرفدار شورای انتقالی جنوب یمن (المجلس الانتقالی) در عدن کشته شدند.

این درگیری شدید در حالی بوجود آمده که تنها دو روز از اجرای توافق اعلامی جدید ائتلاف سعودی موسوم به «توافق ریاض 2» که با هدف پایان دادن به درگیری گروه‌های نیابتی امارات و عربستان حاصل شده است، می‌گذرد.

در توافق جدید ریاض که متضمن ادامه آتش بس و توقف درگیری ها بین دولت مستعفی و شورای انتقالی در جنوب یمن است، هر دو طرف درگیر موافقت خود را جهت پایان دادن به اختلافاتشان اعلام کرده و در آن بر تسریع روند اجرای آن تاکید کردند.

اولین توافق هم در تاریخ پنجم نوامبر 2019 موسوم به «توافق ریاض»، طی مراسمی در شهر ریاض پایتخت سعودی با نظارت امارات و عربستان میان شورای انتقالی جنوب یمن و دولت مستعفی عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری یمن امضا شد که البته با درگیری مسلحانه دو طرف به شکست انجامید.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: شورای انتقالی جنوب یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۸۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هت‌تریک رونالدو النصر را به صدر جدول نزدیک کرد

 تیم فوتبال النصر ریاض با هت‌تریک رونالدو حریف خانگی‌اش در لیگ حرفه‌ای عربستان را با شکست ۶گله بدرقه

به گزارش تسنیم، در یکی از دیدارهای امشب (جمعه) هفته سی‌اُم لیگ حرفه‌ای فوتبال عربستان تیم النصر از الوحده میزبانی کرد و در پایان با نتیجه 6 بر صفر پیروز شد.

برای تیم شهر ریاض در این بازی کریستیانو رونالدو (5، 12 و 52)، اوتاویو (18)، سادیو مانه (45) و محمد الفتیل (88) گل زدند.

النصر در جدول رده‌بندی 18 تیمی لیگ حرفه‌ای فوتبال عربستان با 74 امتیاز پس از الهلال 83 امتیازی دوم است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • شرط آمریکا برای توافق امنیتی با عربستان ؛ پای اسرائیل در میان است
  • فیلم| فیلمی جالب از جاده آخرالزمانی در حومه ریاض عربستان
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست
  • هت‌تریک رونالدو النصر را به صدر جدول نزدیک کرد
  • پیروزی ۶ گُله النصر با هت‌تریک رونالدو
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • تولد توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل/ آیا آمریکا مجوز غنی سازی را به عربستان سعودی می دهد؟/ ریاض در یک قدمی پیروزی بزرگ قرار دارد