Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدکننده تجهیزات تصویربرداری پزشکی، موفق به طراحی و ساخت دستگاه تصویربرداری PET و سیستم تصویربرداری اسپکت حیوانی با رزولوشن بالا (HiReSPECT)  و فروش ۲ دستگاه تصویربرداری PET به دانشگاه علوم پزشکی ایران و دانشگاه علوم پزشکی تبریز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکنون ۶ سیستم تصویربرداری اسپکت حیوانی با رزولوشن بالا به مراکز مختلف داخل کشور فروخته شده است و ۴ دستگاه PET نیز تحویل مراکز تحقیقاتی شده است. آزمایشگاه جامع پیش‌بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران، مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای خلیج‌فارس وابسته به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و دانشگاه علوم پزشکی گیلان از جمله مشتریان این ۲ دستگاه بوده‌اند.

این شرکت دستگاه دیگری که یک ابزار تصویربرداری اختصاصی از قلب، با نام تجاری ProSPECT است را تولید کرده و این دستگاه در بیمارستان‌های امام خمینی(ره)، شریعتی و شهید صدوقی یزد کاربردی شده است.

دستگاه PET، مانند سایر روش‌های تصویربرداری زیستی می‌تواند برای مطالعه فرآیندهای سلولی و مولکولی مربوط به بیماری در حیوانات زنده استفاده شود، ضمن آنکه قادر است سیگنال‌های مولکولی بسیار ریز را در عمق بافت با تفکیک مکانی و کنتراست بالا دنبال کند و از این طریق داده‌های دقیق کمی در مورد گسترش زمانی و مکانی فراهم آورد.

این دستگاه برخلاف تقریبا تمام انواع PET تجاری موجود که نسبت به میدان مغناطیسی حساس هستند و به هیچ عنوان قابلیت کار هیبریدی یا حتی در کنار MRI را ندارند، نسبت به میدان‌های مغناطیسی هیچ‌گونه تغییر پاسخی ندارد و قابل استفاده در کنار دستگاه‌های MRI است.

HiReSPECT یک سیستم تصویربرداری اسپکت حیوانی با قدرت تفکیک بالا با قابلیت‌های چند منظوره برای تصویربرداری در تحقیقات پیش کلینیکی است، در عین حال برای مقاصدی از جمله تحقیقات دانشگاهی، ساخت و ارتقای دارو مورد استفاده قرار می‌گیرد. این یک سیستم تصویربرداری تصاویر درون‌تنی سه‌بعدی با رزولوشن بالا از عملکرد فیزیولوژیکی حیوانات آزمایشگاهی کوچک را ارائه می‌کند. تصویربرداری از حیوانات کوچک یک زمینه مطالعاتی نوین است که در شاخه‌های مطالعاتی مختلف بیومدیکال مانند عصب‌شناسی، آنکولوژی، قلب و عروق، ایمونولوژی و زیست‌شناسی کاربرد دارد.

شرکت‌های داروسازی و مراکز تحقیقاتی می‌توانند از مزایای استفاده از دستگاه اسپکت بهره‌مند شوند که این مهم از طریق تسریع کردن بهبود داروها و نشانگرهای زیستی و بدست آوردن نتایج درون‌تنی قابل اعتمادتر و امکان طراحی مطالعاتی مقرون‌به‌صرفه حاصل می‌شود.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی ایران دستگاه تصویربرداری ایرانی شرکت دانش بنیان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی ایران دستگاه تصویربرداری ایرانی شرکت دانش بنیان دانشگاه علوم پزشکی ایران دستگاه تصویربرداری ایرانی شرکت دانش بنیان دانشگاه علوم پزشکی سیستم تصویربرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۸۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین جلسه ستاد برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی دانشگاه علوم پزشکی آبادان ۱۴۰۳ با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، معاون بهداشت، مدیران ستادی، فوریت‌های پزشکی و شبکه‌های بهداشت و درمان تابعه در محل دفتر معاونت توسعه برگزار شد.

بر این اساس در اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ از پانزدهم مردادماه سال‌جاری فعالیت دانشگاه علوم پزشکی آبادان در مرز شلمچه با استقرار نیروهای خدمات‌رسان حوزه سلامت آغاز و تا یک هفته پس از اربعین ادامه خواهد داشت.

استقرار ۱۱ پایگاه اورژانس جاده‌ای در مسیر زائران، یک پایگاه ثابت با ۱۰ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرکز شهید سلیمانی شلمچه، استقرار هواپیمای بیماربر در منطقه و نقطه‎‌گذاری هفت محل برای ایجاد سالن‌های سرد برای رفاه حال زائران و مدیریت یکپارچه سازمان‌ها و مؤسسات همکار، بخشی از اقدامات پیش‌بینی‌‎شده دانشگاه علوم پزشکی آبادان در اربعین حسینی پیش‌رو خواهد بود.

کد خبر 6087524

دیگر خبرها

  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • برپایی پاویون دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه پزشکی ویتنام ۲۰۲۴
  • تأمین ۴۰ درصدی نیاز داخلی به دستگاه نوار قلب با محصول ایران‌ساخت
  • تولید محصول دانش‌بنیان نیروگاهی باهدف جلوگیری از خروج ارز
  • شرکت‌های دانش‌بنیان به رفع مشکل پرداخت بر پایه ارز در حوزه گردشگری بپردازند
  • برپایی پاویون ملی دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه پزشکی و داروسازی ویتنام ۲۰۲۴
  • معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی
  • استقبال گسترده دانش‌آموزان یزدی از رویداد ایده شو دانش‌آموزی
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال