Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@01:03:15 GMT

دولت سهم تکاب از معادن طلا را پرداخت کند

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۱۸۶۲۷

دولت سهم تکاب از معادن طلا را پرداخت کند

حجت الاسلام عیسی برداری با اشاره به تولید ۳۰ درصد طلای کشور در تکاب اظهارکرد: این در حالی است که با وجود انباشت ۴۰ درصدی طلای کشور در این شهرستان تکاب محروم‌ترین شهر آذربایجان غربی بوده و با مشکلات و محرومیت‌های زیادی مواجه است.

وی ادامه داد: معادن طلای تکاب با مجوزهای قانونی و بر اساس گزارش‌های رسمی مسئولان معادن طلا با تولید ۱۵۰۰ کیلوگرم طلا به همراه مواد معدنی ارزشمند از جمله نقره، جیوه سهم کامل دولتی را سالانه پرداخت می‌کنند اما این حق دولتی به خزانه واریز می‌کند و تکاب و استان سهم چندانی از آن ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام برداری با تاکید بر اینکه سالهاست دولت تا ریال آخر حق دولتی را از معادن طلای و معادن سنگ این شهرستان دریافت می‌کند، اضافه کرد: معادن طلای این شهرستان در کنار مالیات و ارزش افزوده ۱۶ میلیارد تومان و ۳۰ میلیارد تومان حق دولتی در سال به دولت پرداخت کردند اما دولت تاکنون این حق را به مردم تکاب و استان پرداخت نکرده است.

امام جمعه تکاب با بیان اینکه بعد از چند سال مطالبه گری امسال تنها یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از این حق دولتی پرداخت شده است گفت: در حالی که حق دولتی معادن تکاب در سال ۵۰ میلیارد تومان است.

دولت در خصوص سهم دولتی معادن تکاب شفاف سازی کند

حجت الاسلام برداری خواستار پاسخگویی و شفاف سازی دولت در زمینه دریافت حق دولتی از معادن طلای تکاب شد و افزود: هم اکنون تکاب ۳۰ درصد طلای کشور را تأمین می‌کند اگر ۱۰۰ درصد طلای کشور را هم تأمین کند تا دولت اراده‌ای برای پرداخت سهم دولتی این شهرستان نداشته باشد تکاب همچنان با محرومیت دست و پنجه نرم می‌کند.

وی هم افزایی و همدلی مسئولان تکاب، استان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برای گرفتن سهم استان و تکاب از حق دولتی معادن شد و عنوان کرد: اگر در سایه این هم افزایی استان سهم خود از ۵۰ میلیارد تومان را دریافت کند نه تنها مشکلات اقتصادی تکاب بلکه استان نیز می‌تواند رونق اقتصادی را شاهد باشد.

حجت الاسلام برداری تخریب محیط زیست، منابع طبیعی، محرومیت، فقر و بیکاری را تنها سهم تکاب از ظرفیت عظیم معادن طلا و سنگ این شهرستان دانست و افزود: این محرومیت شایسته مردم تکاب نیست و امیدواریم مسئولان به فکر محرومیت زدایی در این منطقه باشند.

امام جمعه تکاب نبود صنایع پایین دست و مرتبط با معادن طلا در تکاب را یکی دیگر از مشکلات پیش روی شهرستان دانست و افزود: با وجود معادن بی نظیر سنگ و طلا این شهرستان از صنایع مرتبط این حوزه بی بهره است.

وجود ۲ معدن طلای «زرشوران» و «آق‌دره» و ۵۹ معدن ارزشمند سنگ، اثر ثبت‌شده مجموعه جهانی تخت سلیمان، ثبت جهانی فرش افشار تکاب نشان دهنده ظرفیت کم نظیر این شهرستان است.

در حال حاضر ۴۰ درصد انباشت طلا و ۵۰ درصد کل ذخیره طلای شناسایی‌شده کشور در شهرستان طلایی تکاب واقع‌شده، اما این شهرستان از کمترین زیرساخت‌های توسعه در بخش‌های راه، درمان، بهداشت، آموزش و… نیز برخوردار نیست.

کد خبر 4987996

منبع: مهر

کلیدواژه: تکاب طلا معادن ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا قزوین عید سعید قربان گرگان شهرکرد اقامه نماز جمعه ازدواج ستاد مقابله با کرونا بیرجند ماه محرم مجلس شورای اسلامی میلیارد تومان حجت الاسلام معادن طلای معادن طلا طلای کشور حق دولتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۸۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن

استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی سنگ‌های معدنی در این استان تأکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ابوطالب شفقت، صبح امروز، در مراسم روز کارگر در لرستان، گفت: ذخایر باارزش سنگ و مواد معدنی در این استان وجود دارد.

او اضافه کرد: سنگ گوهره یکی از سنگ‌های باارزش کشور است که از معادن لرستان تولید و استخراج می‌شود و در بازار سنگ کشور به فروش می‌رسد.

گزارش| سنگ و معدن ظرفیتی مغفول برای اشتغال پایدار در لرستان/ ذخایر زیرزمینی گنجی پنهان برای آبادانی استان

استاندار لرستان با بیان اینکه دولت سیزدهم دولت خدمتگزار و دولت کار است، بیان کرد: ما باید در راستای جهش تولید و افزایش کیفیت محصول تلاش کنیم.

شفقت با لزوم توجه به مشکلات کارگران در لرستان، یادآور شد: سنگ‌های معدنی باید توسط صنعتگران بومی در داخل این استان فرآوری شود و از خام‌فروشی سنگ‌های معدنی باید جلوگیری کنیم.

3میلیون تن سنگ ساختمانی و تزئینی سالانه از معادن لرستان استخراج می‌شود و  میزان ذخایر سنگ این استان 12 درصد کل سنگ کشور است.

میزان ذخایر سنگ لرستان 68.5 میلیون تن و میزان استخراج سالیانه هم یک میلیون 269 هزار تن است.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟
  • تجلیل امام جمعه شهرستان تکاب از معلمین پر تلاش مدرسه رضوان شهرستان تکاب
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن
  • عزم دولت برای تأمین مسکن جدی است
  • آمادگی مشترک پلیس راه، هلال احمر، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اورژانس شهرستان تکاب برای مقابله با حوادث غیر مترقبه
  • کارگران در سنگر نخست رفع محرومیت و شکوفایی اقتصادی قرار دارند
  • تلاش برای امرار معاش مصداق جهاد با دشمن است
  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت
  • مشارکت شهرداری در احداث یادمان شهدای جاویدالاثر تکاب
  • زیرساخت های بردسکن نیازمند رسیدگی فوری از سوی مسوولان استان است