Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ بهرام درویشی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به وضعیت تامین آب شرب شهر کرمانشاه، گفت : در حال حاضر برای تامین میان مدت آب شهر کرمانشاه از چند منبع استفاده می‌کنیم که ۱۴۶ حلقه چاه از جمله چاه‌های ده پهن و میان دربند از مهمترین آن‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : بخشی دیگر از آب نیز از محل چشمه‌ها از جمله چشمه کانی روزان، چشمه سراب و طاقبستان تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه هم اکنون از سد گاوشان نیز به میزان ۱.۵ مترمکعب در ثانیه آب تامین می‌شود، مجموع آب تامین شده برای شهر کرمانشاه از منابع مختلف را ۳.۷ مترمکعب در ثانیه اعلام کرد که تحویل شرکت آب و فاضلاب می‌شود.

 درویشی افزود: این میزان آب تقریبا معادل مصرف ۳۷۰ لیتر در شبانه روز برای هر نفر است.

او ادامه داد: مشکلاتی که در بخش‌های مختلف وجود دارد و همچنین افزایش مصرف دو برابری چند وقت اخیر نسبت به شرایط عادی (در شرایط عادی سرانه مصرف حدود ۲۰۰ لیتر در شبانه روز است) باعث می‌شود گاهی شاهد مشکلاتی در زمینه آب شهر کرمانشاه باشیم.

درویشی افزود: این مشکلات در حالی رخ می‌دهد که شرکت آب و فاضلاب هم هیچ کوتاهی برای حل مشکلات آب شهر کرمانشاه نکرده و به صورت شبانه روزی تلاش آن‌ها ادامه دارد.

آبرسانی به کرمانشاه از سد گاوشان ۶۰۰ میلیارد تومان پول نیاز دارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه درباره اینکه وارد مدار بهره برداری شدن طرح تامین آب بلندمدت شهر کرمانشاه از سد گاوشان می‌تواند همه مشکلات را مرتفع کند افزود: لزوما اینگونه نیست که با تامین آب از سد گاوشان دیگر هیچ مشکلی در شهر کرمانشاه نداشته باشیم.

درویشی با بیان اینکه قرار است در طرح بلندمدت حدود ۶۰ میلیون مترمکعب در سال آب از سد گاوشان برای شهر کرمانشاه تامین شود، ادامه داد: این در حالی است که همین حالا نیز سالانه ۱۴۰ میلیون مترمکعب آب برای شهر کرمانشاه تحویل می‌دهیم، اما همچنان مشکل وجود دارد.

او از آخرین وضعیت آبرسانی به شهر کرمانشاه از سد گاوشان یاد کرد و گفت: این طرح شامل چند بخش از جمله تصفیه‌خانه آب، مخازن، خطوط انتقال و... است.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه،افزود: در حال حاضر عملیات سازه‌ای تصفیه‌خانه بیش از ۹۸ درصد انجام شده و کار‌های خرید و نصب تجهیزات در حال انجام است.

درویشی خرید تجهیزات مورد نیاز را گران و ارزبر دانست و افزود: با این حال تلاش کرده ایم بیشتر از نمونه‌های داخلی تجهیزات استفاده کنیم تا هزینه تمام شده کمتری داشته باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از نیاز به ۱۲۰ هزار مترمکعب مخزن برای طرح آبرسانی از سد گاوشان هم یاد کرد و گفت: از این میزان ۴۳ هزار مترمکعب ساخته شده و مابقی در دست اجرا است. به علاوه رینگ بین مخازن را نیز در دست اجرا داریم.

درویشی کل اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح را ۶۰۰ میلیارد تومان برآورد کرد و ادامه داد: فقط برای امسال ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داشتیم، در حالیکه کل اعتبار که برای امسال داشتیم ۲۷ میلیارد تومان بود.

او گفت: با وجود کمبود اعتبارات، کار را با فشار به پیمانکار پیش می‌بریم و تلاش می‌کنیم این پروژه در کوتاه‌ترین زمان به بهره‌برداری برسد.

درویشی ادامه داد: تا پایان امسال تصفیه‌خانه و بخشی از مخازن وارد مدار شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه درباره طرح‌های آبرسانی بلندمدت به سایر شهر‌های استان گفت: طرح جامع آبرسانی به نفت شهر و سومار وارد فاز دوم مطالعات شده است.

درویشی از احیا طرح آبرسانی به شهر صحنه بعد از دو سال تعطیلی خبر داد و افزود: هم اکنون با روند خوبی در حال انجام است .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب و فاضلاب آبرسانی آب شرب چاه آب مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمانشاه شهر کرمانشاه میلیارد تومان سد گاوشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۸۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۹۶ میلیون مترمکعب رسید

به گزارش خبرنگار مهر، بررسی آخرین آمار رسمی شرکت مدیریت منابع آب ایران نشان می‌دهد که ذخیره سد مخزنی زاینده‌رود تا ۱۶ اردیبهشت ماه به ۳۹۶ میلیون مترمکعب رسیده است.

در حال حاضر میزان پرشدگی سد زاینده رود ۳۲ درصد اعلام شده است.

براساس آمار شرکت مدیریت منابع آب ایران، ذخیره کنونی سد زاینده‌رود نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۹ درصد کاهش یافته است.

همچنین بنا بر آمار سازمان هواشناسی میانگین بارش‌ها در کوهرنگ سرشاخه اصلی حوضه آبریز زاینده‌رود از ابتدای سال آبی (یکم مهر ۱۴۰۲) تا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، یک‌هزار و ۸۲ میلیمتر اعلام شده و ارتفاع برفی گزارش نشده است.

سد زاینده‌رود به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین سدهای مرکز کشور و تأمین‌کننده آب شرب، محیط‌زیست، کشاورزی و صنعت در منطقه مرکزی ایران با ظرفیت افزون بر ۱.۲ میلیارد مترمکعب در سال ۱۳۴۹ بهره‌برداری شد، این سد قوسی شکل در ۱۱۰ کیلومتری غرب اصفهان در شهرستان چادگان قرار دارد.

کد خبر 6097746

دیگر خبرها

  • دانش بنیان‌های کرمانشاه؛ چشم به راهِ احداث «شهرک فناوری»
  • تهران در خطر است؛ ماجرا چیست؟
  • ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۹۶ میلیون مترمکعب رسید
  • کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری
  • ذخیره کنونی سدهای کرمانشاه ۸۷۳.۵ میلیون مترمکعب است
  • بیش از ۱.۷ میلیارد مترمکعب آورد سدهای استان کرمانشاه
  • ۶۵ درصد ظرفیت سدهای کرمانشاه پُر شد
  • آورد آب سد دز خوزستان در حد سیلاب نیست
  • وضعیت سد دز استان خوزستان عادی است
  • وضعیت سد دز عادی است