Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ بیماری تب کریمه کنگو البته صورت بسیار محدود در برخی نقاط خراسان رضوی مشاهده شده و لازم است مسائل بهداشتی و احتیاطی در این زمینه رعایت شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گناباد، در روزهای اخیر مواردی از بیماری تب کریمه کنگو در برخی شهرهای خراسان رضوی البته به صورت محدود مشاهده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما مهمترین علائم این بیماری چیست و از چه راه‌هایی این بیماری منتقل می‌شود و چگونه می‌توان با آن مقابله کرد؟

فرنوش شریفی؛ متخصص بیماری‌های عفونی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گناباد در زمینه بیماری تب کریمه کنگو اظهار داشت: اصلی‌ترین راه انتقال بیماری تب کریمه کنگو به انسان در طی سال‌های اخیر ذبح دام و تکه کردن گوشت است که باید موارد بهداشتی به دقت رعایت شود.

وی افزود: بیماری تب کریمه کنگو یکی از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است، این بیماری یکی از بیماری‌های تب‌های خونریزی دهنده است که معمولاً در دام‌های اهلی دیده می‌شود و گرچه در دام‌های وحشی هم می‌تواند باشد اما به صورت شایع در گوسفند یا گاو دیده می‌شود.

شناسایی 16 بیمار مشکوک به تب کریمه کنگو در تربت جام / تست 11 نفر ‌مثبت شدتوقف عرضه نهاده های خام به دامداران/ تب کریمه کنگو امسال تلفات نداشته استهیچ موردی از تب کریمه کنگو در البرز مشاهده نشده است

شریفی تصریح کرد: وجود زخم در دست و عدم استفاده از دستکش مناسب در هنگام ذبح دام یا خرد کردن گوشت تازه، موجب انتقال ویروس عامل بیماری از طریق زخم پوستی می‌شود.

متخصص بیماری‌های عفونی، دوره کمون این بیماری را یک دوره چند روزه تا دو هفته‌ای عنوان و اظهار کرد: شروع علائم بیماری با بی‌حالی ساده، تب، بدن درد، استخوان درد، پا درد، تهوع و استفراغ است ولی با پیشرفت بیماری و در صورتی که فرد بیمار مراجعه نکند، بیماری وارد مرحله خونریزی دهنده و خطرناک خود می‌شود که کبودی‌هایی را در بدن فرد بیمار نشان می‌دهد.

در فیلم زیر شاهد گفت‌وگوی این متخصص بیماری‌های عفونی با دوربین خبرگزاری تسنیم خراسان رضوی هستید:

انتهای پیام/281/ف

R41347/P/S6,1188/CT16 بیشتر بخوانید... آغاز دهه کرامت از دیار کریمه اهل بیت (ع) / ‌پرچم گنبد حرم حضرت معصومه(س) تعویض شد + فیلم منزلت حضرت معصومه(س) در بیان آیت‌الله بهجت/ ماجرای دعایی که کریمه اهل‌بیت(س) اجابت فرمود پرچم گنبد حرم حضرت معصومه(س) هم زمان با میلاد کریمه اهل بیت(س) تعویض شد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... آغاز دهه کرامت از دیار کریمه اهل بیت (ع) / ‌پرچم گنبد حرم حضرت معصومه(س) تعویض شد + فیلم منزلت حضرت معصومه(س) در بیان آیت‌الله بهجت/ ماجرای دعایی که کریمه اهل‌بیت(س) اجابت فرمود پرچم گنبد حرم حضرت معصومه(س) هم زمان با میلاد کریمه اهل بیت(س) تعویض شد پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ ۲۳ شهرستان خوزستان از وضعیت قرمز کرونا خارج شدند ۲ نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: ۲۶ میلیارد دلار بودجه کشور آن سوی مرزهاست + فیلم ۳ سفر معاون رئیس‌ جمهور به استان فارس به روایت تصویر ۴ تفکر نادرستی که ایرانی‌ها را گرفتار می‌کند / کرونا در فصل پاییز شرایط خطرناک‌تری دارد ۵ گزارش ویدئویی|گرانی افسارگسیخته در کردستان / سفره‌های مردم روز به روز خالی‌تر می‌شود / مقصر اصلی ‌کیست؟ ۶ زلزله ۴.۵ریشتری کهنوج خسارت جدی نداشت؛ ترک‌خوردگی دیوارها در مناطق روستایی ۷ حسینیه اعظم زنجان توصیه‌های مقام معظم رهبری را نصب‌العین قرار می‌دهد / با ‌ستاد ‌کرونا همراه خواهیم بود ۸ نقص فنی عامل بازگشت پرواز شیراز به فرودگاه مشهد مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| مدافع حرمی که جان فدای سلامت مردم شد / ‌شهید فرزانه به آرزوی شهادت در بیمارستان رسید طرح‌‌ مجلس برای حمایت‌ از ‌‌اقشار آسیب‌پذیر / پیش‌بینی بسته‌های یارانه‌ای ‌برای حمایت از ۴ دهک کم‌درآمد‌ رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: تعرض ‌جنگنده‌ها ‌راهزنی هوایی بود / دستگاه قضایی ‌علیه آمریکا اعلام جرم کند کرونا در مدار صعود /‌ بوستان‌های مشهد دوباره تعطیل شدند مهمترین اخبار تسنیم لبنان|افشاگری حزب‌الله از اسرار سیاسی جنگ ۳۳ روزه/ حاج قاسم نقش اساسی در پیروزی مقاومت داشت طرح‌‌ مجلس برای حمایت‌ از ‌‌اقشار آسیب‌پذیر / پیش‌بینی بسته‌های یارانه‌ای ‌برای حمایت از ۴ دهک کم‌درآمد‌ گسترش همکاری‌های استراتژیک ایران و روسیه/ ایجاد کریدور ایران ــ روسیه ــ اروپا در دستور کار قرار گرفت رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: تعرض ‌جنگنده‌ها ‌راهزنی هوایی بود / دستگاه قضایی ‌علیه آمریکا اعلام جرم کند روحانی: ۱۰ استان از پیک بیماری کرونا عبور کردند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پرچم گنبد حرم حضرت معصومه س بیماری تب کریمه کنگو تب کریمه کنگو کریمه اهل بیت س خراسان رضوی برای حمایت تعویض شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۸۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا رژیم غذایی ناسالم باعث سرطان می‌شود؟

ایتنا - محققان دانشگاه ملی سنگاپور موفق شدند مکانیسمی را شناسایی کنند که ممکن است توضیح دهد چرا یک رژیم غذایی نامناسب خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.
ارتباط بین تغذیه ضعیف و بیماری هایی مانند چاقی، بیماری قلبی و دیابت نوع ۲ از قبل ثابت شده بود، اما آنچه رژیم غذایی را به سرطان مرتبط می کند، تا حد زیادی ناشناخته مانده بود.

در این تحقیق جدید که نتایج آن در مجله Cell منتشر شده، محققان دریافتند که ماده ای به نام متیل گلیوکسال، که از تجزیه گلوکز برای آزادسازی انرژی تولید می شود، می تواند ژن هایی را که از سرطان محافظت می کنند، مهار کند.

آنها می گویند که یک رژیم غذایی نامناسب منجر به تولید سطوح بالاتری از متیل گلیوکسال می شود که این امر احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.

متیل گلیوکسال یک مولکول کوچک واکنش پذیر است که می تواند عملکرد سلولی را مختل کند. این مطالعه نشان می دهد که اگر بیش از حد تولید شود، می تواند به DNA آسیب برساند.

رژیم های غذایی سرشار از مواد غذایی ناسالم فرآوری شده، گوشت قرمز، قندهای اضافه شده و غلات تصفیه شده، ممکن است به دلیل اختلال متابولیسم در بدن منجر به افزایش سطح متیل گلیوکسال شود. این امر خطر ابتلا به چاقی، بیماری های قلبی عروقی، دیابت و سرطان را افزایش می دهد.

از طرف دیگر، یک رژیم غذایی متعادل و سرشار از فیبر و سبزیجات تولید متیل گلیوکسال را کاهش می دهد و به سلامت متابولیسم، میکروبیوم و سلامت کلی بدن کمک می کند.

محققان می گویند رژیم مدیترانه‌ای می‌تواند سطوح متیل گلیوکسال را پایین نگه دارد.

این یافته ها حاکی از آن است که انتخاب‌های غذایی سالم و اجتناب از مصرف بیش از حد مواد غذایی فرآوری‌شده، گوشت قرمز و شکر می تواند از طریق کاهش تولید متیل گلیوکسال، خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

محققان امیدوارند این کشف بتواند به درک بهتر ارتباط بین رژیم غذایی و سرطان کمک کند و زمینه را برای راهکارهای پیشگیرانه جدید در آینده فراهم آورد.

دیگر خبرها

  • چرا رژیم غذایی ناسالم باعث سرطان می‌شود؟
  • هشدار دامپزشکی زرند درباره بیماری تب کنگو
  • درمان جدید بیماری آلزایمر
  • سیل در 2 محور روستایی تربت جام
  • سیلاب در محور قدیم رباط سنگ -رباط سفید -مشهد
  • فیلمی از هوای بارانی و دلنشین انابد
  • رژیم غذایی سالم برای جلوگیری از انواع سرطان
  • برگزاری همایش کنشگران مقابله با سقط عمد جنین در مشهد
  • بارش باران از ظهر امروز در خراسان رضوی آغاز می‌شود
  • باران خراسان رضوی را فرا می‌گیرد