Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-27@03:55:49 GMT

شفای یک جانباز در مراسم دعای کمیل

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۱۸۹۵۸

شفای یک جانباز در مراسم دعای کمیل

پرستار دوران دفاع مقدس در بیان خاطراتش از دوران دفاع مقدس به ماجرای شفای یک جوان ۲۷ ساله در مراسم پر فیض دعای کمیل در جبهه پرداخت.

به گزارش شریان نیوز،«اشرف صالحیان» از پرستاران هشت سال دفاع مقدس است که در سال ۱۳۶۲ به عنوان پرستار به جبهه‌های غرب رفت. او در خاطره‌ای از آن دوران روایت کرد: «سال ۱۳۶۲ اعلام کردند که برای جبهه نیرو می‌خواهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به پدر و مادرم گفتم و با رضایت آن‌ها ثبت نام کردم. در همان سال با نیرو‌های سمنانی، شاهرودی و دامغانی به کردستان رفتیم. از شاهرود و دامغان مرد‌ها آمده بودند. من و زینب صیادجو نیز از سمنان آمده بودیم. از تهران با هلیکوپتر به فرودگاه سنندج و از آنجا به بیمارستان آنجا رفتیم و پس از ۲۴ ساعت به بیمارستان صحرایی سرو آباد رسیدیم.

 

در عملیات والفجر ۴ برادران حمیدرضا شحنه و آقای برزویی شهید شدند و خودشان هم مجروح شده بودند. خواستیم تا آن‌ها را به سمنان منتقل کنیم برای مداوا و تشییع پیکر برادرانشان. هرچه اصرار کردیم قبول نکردند تا برگردند اما پزشکان بیمارستان تشخیص دادند آقای برزویی که جراحت بیشتری داشت به سمنان منتقل شود و حمیدرضا شحنه در جبهه بماند.

مجروح ۲۷ ساله‌ای را به بیمارستان منتقل کردند که در اثر انفجار مین شنوایی خود را از دست داده بود و نمی‌توانست صحبت کند. از ناحیه دست هم مجروح شده بود. پنجشنبه شب آقای آهنگران برای برگزاری مراسم دعای کمیل آمده بود. این جوان ۲۷ ساله تا متوجه این موضوع شد اصرار داشت که باید برای دعای کمیل برود. دکتر گفت امکان ندارد و ممکن است حالت تشنج به ایشان دست بدهد، اما با اصرار، یکی از رزمندگان حضار شد از او مراقبت کند و با هم به مراسم دعا بروند. در بین مراسم به شدت گریه و زاری می‌کرد. ناگهان متوجه شد شنوایی و تکلمش بازگشته و خوب شده. بعد از این به ما گفت که پزشک‌یار است و اگر کاری داریم به او بگوییم تا انجام دهد. صبح بیدار می‌شد و یکسری از کار‌ها را انجام می‌داد تا اینکه بعد از دو تا سه روز به تهران بازگشت.

من ۲۳ روز در بیمارستان صحرایی بودم و به سمنان برگشتم. ۱۵ روز از آمدنم نمی‌گذشت که اعلام کردند نیرو می‌خواهند. این‌بار ما را به بیمارستان الله اکبر مریوان بردند. در آنجا خانمی حدود ۶۰ ساله بود که به مادر احمدی معروف بود. هر ۱۵ روز یک بار از تهران نیرو می‌آورد تا کار‌های رزمندگان از جمله شست و شوی لباس، پتو، خیاطی، بافت شال و کلاه را انجام دهند. ما هم هر زمان فرصت می‌کردیم پیش او می‌‎رفتیم و خیاطی و... انجام می‌دادیم.»

منبع: شریان

کلیدواژه: دعای کمیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۸۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرزبانی ایران: ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور بازگشتند

به گزارش صدای ایران از ایسنا،بعدازظهر ۶ اردیبهشت تعداد ۶ نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی استان خراسان جنوبی که برای رصد و پایش نوار مرز در نقطه صفر مرزی حضور یافتند، با نیرو‌های طالبان مواجه می‌شوند.

این افراد به دلیل جلوگیری از بروز هرگونه تنش مرزی و انجام درخواست نیرو‌های طالبان مبنی بر رفع سوتفاهم پیش آمده، به مذاکره می‌پردازند.

پس از چند ساعت با ورود مرزبان درجه ۲ و انجام ملاقات مرزی با همتای کشور مقابل موضوع خاتمه یافت و کارکنان مرزبانی با کمال احترام و در صحت و سلامت کامل به خاک مقدس کشور عزیزمان بازگردانده شدند.

دیگر خبرها

  • زایمان در منزل با کمک نیرو‌های عملیاتی اورژانس دامغان
  • مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد
  • مرزبانی ایران: ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور بازگشتند
  • ماجرای بازداشت مرزبانان ایرانی توسط طالبان چه بود؟
  • بازگشت ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور
  • ماجرای طعم شیرین آخرین دعای کمیل شهید زین الدین
  • پخش زنده دعای ندبه و کمیل خارج از ایران ادامه خواهد داشت
  • اطلاعیه قطع برق در برخی مناطق استان سمنان
  • خبر‌هایی از برگزاری جشنواره خیریه غذا در بیمارستان کوثر سمنان
  • باورهای توحیدی امیرمؤمنان(ع) در دعای کمیل