Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- وزارت خارجه مصر بر روابط "مستحکم" میان دولت و ملت این کشور و کویت به ویژه در سایه اشتراک حوزه مبارزات ملت‌های دو کشور تاکید و اعلام کرد، مغرضانی هستند که می‌خواهند به روابط دو کشور آسیب وارد کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روسیا الیوم، در پی ضرب و شتم یک جوان مصری مقیم کویت به دست یک شهروند این کشور که دوربین‌های محل کار جوان مصری آن را ضبط کردند، فیلم ویدئویی دیگری منتشر شد که در آن از مصری‌ها خواسته شد پرچم کویت را به آتش بکشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در پی این وقایع وزارت خارجه مصر با انتشار بیانیه‌ای در صفحه فیس بوک خود اعلام کرد، دو طرف بر روابط مستحکم خود توجه کامل دارند و خواستار توسعه آن در راستای منافع مشترک دو ملت هستند.
در این بیانیه آمده است: وزارت خارجه مصر برخی تلاشها در رسانه‌های اجتماعی را که به دنبال ضربه زدن به دو ملت از طریق آسیب رساندن به سران یا رهبران دو کشور است، پیگیری و محکوم می‌کند. پشت این اهانت‌ها مغرضانی قرار دارند که می‌خواهند به روابط حسنه میان دو کشور لطمه بزنند.
وزارت خارجه مصر تاکید کرد، قاهره و کویت بر ملت‌های خود افتخار می‌کنند و مردم این دو کشور قابل تقدیر و احترام هستند و حقوقشان محفوظ است. آنها نقش مثبتی در توسعه جوامع خود و روابط دو جانبه میان مصر و کویت ایفا می‌کنند.
سفارت کویت در مصر هم با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، فیلم ویدئویی را که روز پنجشنبه منتشر شد و در آن خواسته شده پرچم کویت به آتش کشیده شود، دنبال و به شدت این اقدام را محکوم می‌کند: این اقدام که توهینی بزرگ بوده و برای کویت غیر قابل قبول است، می‌تواند تاثیری سوء بر روابط میان دو کشور بگذارد.
در ادامه این بیانیه آمده است، این اقدام شرم آور باعث نارضایتی شدید محافل رسمی و مردمی کویت شده است. سفارت کویت با مسوولان مصر تماس گرفته و مراتب نارضایتی خود را ابراز و این اقدامات مردود را محکوم کرد. این سفارتخانه از مقامات مصر خواست، برای ممانعت از انجام چنین اقداماتی، تدابیر لازم را اتخاذ و تمامی کسانی را که در این اقدامات دست دارند، مجازات کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: طرف مغرض وزارت خارجه مصر دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۹۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم

وزیر امور خارجه مالی در دیدار با امیرعبداللهیان با اشاره به موضع کشورش در ابراز همبستگی با کشورمان در پی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق تاکید کرد: مالی این اقدام تروریستی علیه کشور برادر و دوست ایران را محکوم می‌کند و واکنش خوب و به جا و روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان در ادامه ملاقات‌های خود در حاشیه اجلاس سران همکاری اسلامی، در دیدار با «عبدالله جوپ» وزیر امور خارجه کشور ‎مالی در خصوص آخرین وضعیت روند توسعه و گسترش روابط بین تهران و باماکو گفتگو و تبادل نظر کرد.

وی با ابراز خرسندی از سفرش به مالی و مذاکرات و توافق‌های صورت گرفته تأکید کرد ما از پیشرفت روابط مثبت بین دو کشور خرسندیم.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به نگاه ویژه مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران به توسعه همکاری با آفریقا و کمک به خودکفایی کشورهای آفریقایی در برخی عرصه‌ها، بر آمادگی کشورمان برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک همکاری‌ها و توسعه روابط دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه مالی نیز با اشاره به موضع کشورش در ابراز همبستگی با کشورمان در پی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق تاکید کرد: مالی این اقدام تروریستی علیه کشور برادر و دوست ایران را محکوم می‌کند و واکنش خوب و به جا و روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم.

وی بر تعهد، جدیت و اقدامات عملی مالی برای توسعه و تقویت روابط دو کشور تاکید کرد.

عبدالله جوپ برگزاری موفقیت آمیز نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران و دومین نشست ایران و آفریقا را تبریک گفت.

کد خبر 750585

دیگر خبرها

  • خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد
  • استوری تند و تیز مدیر روابط عمومی سپاهان علیه رسانه فارسی‌زبان خارج از کشور + عکس
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • واکنش روسیه به اقدام خصمانه کشورهای بالتیک برای قطع روابط
  • ناگفته‌هایی درباره سهم کشورمان از یک میدان گازی در شمال خلیج‌فارس
  • تقدیر رئیس‌جمهور چین از روابط پکن و پاریس
  • روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم
  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان
  • تاکید وزیر خارجه مصر بر تقویت روابط مردمی و گردشگری با ایران