Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، ناصر محمودی روز شنبه اظهارداشت: رونق تولید و فروش تولیدات صنعتگران و هنرمندان صنایع‌دستی از جمله برنامه‌های اولویت‌دار سال ۹۹ با توجه به شعال سال است.

وی افزود: با مکان‌یابی مناسب و راه‌اندازی بازارچه‌ها و نمایشگاه‌ها زمینه مناسبی برای عرضه محصولات تولیدی صنعتگران بخش صنایع دستی استان فراهم خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در نامگذاری امسال به عنوان سال جهش تولید ظرفیت‌های اداره کل در حوزه صنایع‌دستی از جمله مربی، کارگاه و مواد اولیه برای افزایش تولیدات صنایع دستی در محلات حاشیه در اختیار قرارگاه حضرت زهرا استان قرار خواهد گرفت.

او افزود: با توجه به اینکه صنایع‌دستی جزو حرفه‌هایی است که به راحتی می‌توان در این حوزه ایجاد اشتغال کرد بهترین فرصت برای ایجاد اشتغال در محلات کم درآمد است.

وی گفت: در این راستا از محل تسهیلات مشاغل خانگی نیز با نرخ چهار درصد تسهیلات لازم در اختیار فعالان این حوزه قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به تجربه موفق این اداره کل در همکاری با کانون‌های مساجد استان برای ایجاد اشتغال در حوزه صنایع‌دستی با تکیه بر ظرفیت مساجد اردبیل، بیان کرد: قرار شد قرارگاه فرهنگی حضرت زهرا نیز در راستای فروش الکترونیک محصولات صنایع‌دستی و نیز ایجاد بازارچه‌های دایمی فعالیت‌های موثری انجام دهد.

اردبیل از استان‌های برجسته در زمینه صنایع دستی در ایران محسوب می‌شود و دستان هنرمندان در هر منطقه از این استان از گذشته‌های دور کالاها و آثار ارزشمند در این زمینه خلق می‌کنند.

بیش از ۱۲۰ هزار نفر در استان اردبیل در ۶۲ رشته متنوع صنایع دستی اشتغال دارند.

چرم و ملیله اردبیل، معرق نمین، مرصع و معرق سنگ خلخال، گلیم عنبران، جاجیم بافی، قالی بافی، پالاز بافی، ورنی بافی، تراش شیشه، مسند بافی، سفالگری، چاقو سازی، قلم زنی و کاشی معرق از جمله صنایع دستی معروف استان اردبیل است.

برچسب‌ها ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بازار محصولات اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بازار محصولات اردبیل ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بازار محصولات اردبیل صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۹۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوم‌گردی عشایری در لرستان راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل میرا‌ث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان از ارائه مجوز برای راه‌اندازی بوم‌گردی گردشگری عشایری در این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، عطا حسن‌پور، ظهر امروز، در جلسه شورای عشایری بروجرد گفت: مناطق عشایری این شهرستان در توسعۀ گردشگری، درآمدزایی و گیاهان دارویی و صنایع دستی نقش مهمی دارند.

او بیان کرد: منطقۀ عشایری کولیدر در بروجرد منطقه‌ای بکر برای توجه به گردشگری عشایر است و چنین مناطقی قابلیت توسعه صنعت گردشگری را دارد.

116هزار روستایی و کشاورز در لرستان بیمه شدند

مدیرکل میرا‌ث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان عنوان کرد: مناطقی که محل زندگی عشایر کوچ‌رو است به‌دلیل روحیۀ مهمان‌نوازی این افراد می‌تواند از جاذبه‌های زیادی برای گردشگران باشد.

حسن‌پور بیان کرد: توسعه گردشگری عشایری می‌تواند ضمن توسعه اقتصادی به رفع مشکل بیکاری در جامعه عشایری کمک کند و جوانان عشایری می‌توانند برای فعالیت در حوزه‌های گردشگری، کشاورزی، گیاهان دارویی و سایر حوزه‌های مرتبط درخواست مجوز کنند.

او خاطرنشان کرد: ما مجوز راه‌اندازی خانۀ مسافر و بوم‌گردی گردشگری عشایری را در صورت تقاضا از سوی افراد علاقه‌مند ارائه می‌دهیم.

انتهای پیام/ 645

دیگر خبرها

  • جلوی مازوت‌سوزی باید گرفته شود
  • آغاز احیای رشته چادر شب‌بافی در چهارمحال و بختیاری
  • ایجاد بازارچه دائمی برای مشاغل خرد خانگی در لرستان لازم است
  • اهتمام بیشتری برای ایجاد فرصت عرضه تولیدات داخلی به کار گرفته شود
  • بوم‌گردی عشایری در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • برگزاری آزمون مهارت سنجی گلیم بافی در البرز
  • شورای راهبردی توسعه گردشگری در ساری شکل گرفت
  • هنرنمایی زنان عشایر در ۳۰ رشته صنایع دستی
  • مرزهای جغرافیایی صادرات فرش باید توسعه پیدا کند
  • فرش دستباف هنر مادر است