Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-26@22:34:56 GMT

سرنوشت بازار ارز پس از بازگشت ارز حاصل از صادرات+فیلم

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۱۹۹۴۸

‍‍‍‍‍‍

به نظر می رسد همه فعالان عرصه ارز، معتقدند با تزریق اصولی ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی و کنترل تقاضا، می توان بخش عمده ای از تلاطم های ایجاد شده در بازار را مهار کرد و قیمت ارز را کاهش داد.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز: با توجه به فشار ناشی از تحریم‌ها و کاهش شدید درآمدهای نفتی، لزوم بازگشت ارز حاصل از صادرات بیش از پیش برای دولتمردان حائز اهمیت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طوری که معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه شورای عالی توسعه صادرات غیرنفتی از بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور به عنوان دغدغه ملی یاد کرد و گفت: حمایت از صادر کنندگان یک اولویت مهم است اما ارز حاصل از صادرات باید به چرخه اقتصادی کشور برگردد و مشخص باشد مابه ازای صادرات، کالا به کشور وارد شده است.

به همین منظور بانک مرکزی به صادرکنندگان تا پایان تیرماه سال جاری برای بازگردانی ارز مهلت داد که بعدها تا هفتم مرداد تمدید شد.

در این بین، برخی از کارشناسان، علل دیگری را برای تلاطم ارزی هفته های اخیر عنوان می کنند. کامران ندری کارشناس اقتصادی در این باره در مصاحبه با خبرنگار بازارنیوز، گفت: مشکل بازار ارز فقط و فقط عرضه نیست، مسئله تقاضا برای ارز هم مطرح است که گرچه بانک مرکزی تلاش‌های خوبی کرده که تقاضا‌های غیرضروری را حذف و کم کند، اما عواملی در اقتصاد هست که تقاضا را تحریک می‌کند.

وی افزود: تلاش‌ها برای افزایش نرخ سود یا انتشار ۵۰ هزار میلیارد اوراق قرضه خوب است و تقاضا باید در کل اقتصاد پخش شود و الان حتی تقاضا‌های ضروری ما هم به کف خودش رسیده است و باقی تقاضا‌ها اضافی است.

همچنین مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، در گفتگو با بازارنیوز اظهار داشت: فکر می‌کنم در صورتی که بتوانند استمرار ورودی ارز را تامین کنند، قیمت دلار به نرخ‌هایی نزدیک ۱۹ هزارتومان که هفته گذشته نیز دیده بود، بازگردد و باقی بماند.   اختلاف نظر بین کارشناسان و مسئولین این حوزه را می توان سطحی عنوان کرد و به نظر می رسد همه فعالان این عرصه، معتقدند با تزریق اصولی ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی و کنترل تقاضا، می توان بخش عمده ای از تلاطم های ایجاد شده در بازار را مهار کرد و قیمت ارز را کاهش داد. بسیاری از مسئولین نیز بر این باور اند که کاهش نرخ ارز، در پی بازگشت ارز حاصل از صادرات است.   سید مهدی فرشادان عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اثر بازگردانی ارز حاصل از صادرات بر کاهش نرخ ارز، گفت: با توجه به اقدامات و برنامه های بانک مرکزی برای بازگرداندن ارز حاصل از صادرات، کاهش نرخ و ساماندهی وضعیت بازار بزودی رخ خواهد داد. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: دلار ، قیمت دلار ، ارز ، بانک مرکزی ، ارز حاصل از صادرات لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000JIu

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: دلار قیمت دلار ارز بانک مرکزی ارز حاصل از صادرات بازگشت ارز حاصل از صادرات چرخه اقتصاد بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۹۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرنوشت قایدی در فصل آتی | بازگشت ستاره در گروی تصمیم یک نفر

به گزارش همشهری آنلاین مهدی قایدی در فصل جاری با پیراهن اتحاد کلباء عملکرد بسیار خوبی داشته و از بهترین بازیکنان این تیم و لیگ امارات بوده است. او بازیکن الاهلی است و در این فصل به صورت قرضی در اتحاد کلباء بازی می‌کند.

درخشش این بازیکن ریزنقش ایرانی باعث شده است تا گمانه‌زنی‌ها درباره بازگشتش به الاهلی برای فصل بعد زیاد باشد. روزنامه اسپورت ۳۶۵ امارات درباره وضعیت قایدی برای فصل بعد نوشت: قایدی در اتحاد کلباء عملکرد بسیار خوبی داشته است اما هنوز تکلیفش برای فصل بعد مشخص نیست و باشگاه در این زمینه تصمیمی نگرفته است. سرمربی الاهلی باید درباره بازگشت قایدی نظر بدهد که هنوز رای نهایی‌اش را اعلام نکرده است.

این روزنامه اماراتی درباره پیشنهادهایی که برای مهدی قایدی ارائه شده است، نوشت: تاکنون هیچ پیشنهاد رسمی به الاهلی برای جذب مهدی قایدی داده نشده است و همه آنچه در رسانه‌ها آمده، گمانه‌زنی‌ است و صحت ندارد.

پیش از این رسانه‌های عربی اعلام کرده بودند مهدی قایدی پیشنهادهای خارجی بسیار خوبی دارد و حتی بحث حضورش در پورتو و جایگزینی‌اش با مهدی طارمی مطرح شد که اسپورت ۳۶۵ امارات چنین خبرهایی را رد کرد.

کد خبر 846890 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد
  • «قرارداد سلف ارزی» چگونه به ثبات بازار ارز کمک می‌کند؟
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان؛ ریزش ادامه دارد | دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی برمی‌گردد؟
  • بازاری‌ها فروشنده شدند/ بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان
  • اختلال محسوس قیمت مسکن در تبریز و تهران؛ آپارتمان ۹۰ تا ۱۵۰ متری چند؟
  • سرنوشت قایدی در فصل آتی | بازگشت ستاره در گروی تصمیم یک نفر
  • نیم سکه همچنان در صدر تقاضا