Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، حمزه روغنیان شنبه ۱۱ مرداد در جمع خبرنگاران افزود: اقدامات اساسی و فنی مختلف، نظیر تعمیرات اساسی توربین گازی، تغییر سامانه حفاظت ژنراتور، سرویس دوره‌ای مولدهای دیزلی و رله‌های حفاظتی در راستای تأمین برق خارگ انجام‌شده است.

بهینه‌سازی نیروگاه خارک و تأمین برق پایدار در آن جزیره مورد تأکید مقامات وزارت نیرو، وزارت نفت و مسئولان استان بوشهر است، تعمیرات اساسی توربین گازی طبق استانداردهای موجود به نحوی انجام‌شده که اکثر تجهیزات مکانیکی، الکتریکی و ابزار دقیق آن تعویض شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرویس‌های دوره‌ای همه مولدهای دیزلی و انجام تعمیرات اساسی مولدها و رله‌های حفاظتی در جزیره خارک با استفاده از توان متخصصین داخلی و بدون نیاز به خدمات خارجی با موفقیت انجام‌شده و شرایط را برای تأمین برق مطمئن و پایدار در این جزیره فراهم کرده است.

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر گفت: برخی از این اقدامات در زمان بیماری کرونا و با سختی فراوان ازنظر تردد افراد و ارسال تجهیزات به جزیره خارک انجام‌شده است، انجام به‌موقع این اقدامات و قبل از بالا رفتن اوج بار مصرف برق با موفقیت به اتمام رسید و شرایط برای عبور از تابستان گرم و پرمصرف برق در جزیره خارک فراهم شد، ضمن آنکه همچنان توصیه و تأکید کارشناسان بر رعایت الگوی مصرف، صرفه‌جویی و موکول کردن مصارف غیرضروری به ساعت‌های غیر از ساعت اوج مصرف است.

با توجه به اهمیت تأمین برق مطمئن جزیره خارگ و ظرفیت‌های مهمی که در منطقه وجود دارد، ایجاد و توسعه زیرساخت‌های تأمین برق یکی از نیازهای مهم و اساسی این جزیره است از این موضوع همیشه با حساسیت و اهمیت از سوی مسئولان و کارشناسان و متخصصان برق منطقه‌ای دنبال می‌شود.

روغنیان همچنین بر لزوم توسعه فرهنگ صرفه‌جویی و مصرف بهینه برق در بین ساکنان نیز تأکید کرد و گفت: تأمین و تولید و توزیع برق در این جزیره با محدودیت‌هایی مواجه است، ازاین‌رو ساکنان و شهروندان این جزیره باید بیش‌ازپیش الگوهای مصرف بهینه را سرلوحه کار و زندگی خود قرار دهند، مسئولان و دستگاه‌های فرهنگی محلی نیز باید با تعامل و هم‌اندیشی برنامه‌های فرهنگی مصرف بهینه برق را بیشتر و بهتر مورد آموزش و تأکید قرار دهند.

متأمین و توزیع برق در جزیره خارگ به‌عنوان مهم‌ترین پایانه صدور نفت کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است و تلاش می‌شود تا سامانه‌های تأمین برق در این جزیره ضریب اطمینان بالاتر از استانداردهای معمولی داشته باشد و احتمال قطع برق در جزیره به حداقل ممکن برسد.

کد خبر 536249 برچسب‌ها استان بوشهر برق

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان بوشهر برق انجام شده تأمین برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۰۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارق ۲۰ میلیاردی منازل در اصفهان دستگیر شد

سرهنگ حسین ترکیان در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل و ساختمان‌های نیمه ساز در شهر اصفهان، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پس از حضور در محل‌های وقوع سرقت و انجام اقدامات هوشمندانه یک سارق را در ارتباط با این سرقت‌ها شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی ضربتی وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی استان اصفهان با اشاره به اعتراف متهم به ۵ فقره سرقت از منازل و ساختمان‌های نیمه ساز در شهر اصفهان، ارزش اموال سرقت شده توسط این سارق را ۲۰ میلیارد ریال اعلام و گفت: در این رابطه پرونده تشکیل و متهم برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

کد خبر 6091029

دیگر خبرها

  • ۲ عملیات موفق امدادرسانی در آب های بوشهر و خارگ انجام شد
  • کشف انبار احتکار ۳۳ میلیاردی کالاهای اساسی در بندرعباس
  • کار وزارت نیرو برای فرهنگ‌سازی مصرف برق به جایزه‌دادن کشید!
  • زنجیره ارزش گردشگری درآمد پایدار همدان را تضمین‌ می‌کند
  • سارق ۲۰ میلیاردی منازل در اصفهان دستگیر شد
  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آب‌رسانی شهری نیست
  • تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آبرسانی شهری نیست
  • زمین‌های چمن ورزشگاه‌های جزیره خارگ نوسازی می‌شود