Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید نظام الدین موسوی عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: حل مسئله حقوق کارگران و پرداخت معوقات این کارگران عزیز دغدغه و کارویژه ما در مجلس است و چرا باید کارگران نیشکر که یکی از اقشار عزیز و زحمتکش کشور هستند، این‌گونه ۴۹ روز در این گرما برای حق خود تجمع کنند؟

او با بیان اینکه مجلس مسئله واگذاری نیشکر هفت تپه و حقوق معوقه کارگران آن را در کمیسون اصل ۹۰ بررسی می‌کند افزود: هیچ‌کس حق ندارد کارگرانی را که به حق تجمع پیدا کردند، مورد مواخذه قرار دهد و اگر قرار است کسی برای یک اعتراض به حقی دستگیر و یا مواخذه شود، منِ نماینده هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی بیان داشت: برای حل ریشه‌ای مسائل کارگری در کشور باید چاره‌اندیشی کنیم؛ ابتدا باید با کسانی که به اسم خصوصی‌سازی شرکت‌ها را تاراج کردند برخورد شود. این افراد شرکت‌هایی هفت‌تپه که روزگاری یکی از صنایع پردرآمد بود را چوب حراج زدند. مسئله خصوصی‌سازی نیشکر هفت تپه را در مجلس پیگیری می‌کنیم.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید با واردکنندگان شکر به کشور برخورد شود. خوزستانی قطب شکر است و نباید شکر وارد شود تصریح کرد: هفته پیش رو نمایندگان کارگران معترض را به کمیسیون اصل ۹۰ دعوت می‌کنیم تا کارگران در کمیسیون حرف‌های خود را بیان کنند.

بیشتر بخوانید

واریز کمک‌های نقدی در قالب طرح مواسات برای کارگران هفت تپه پیگیری مطالبات کارگران نیشکر هفت تپه از سوی نمایندگان مجلسابراهیم عباسی نماینده کارگران نیشکر هفت تپه نیز گفت: ما بیش از ۴۹ روز در شرجی و گرما و در این شرابط کرونا تجمع کردیم، ولی مسئولان بین ما نیامدند و در سال ۹۷ که ۲۸ روز تحصن کردیم، مسئولان گفتند برای حل مسئله شورای کارگری تشکیل دهید که این شورا را تشکیل دادیم.

او افزود: مسئولان وزارت تعاون همراهی نکردند و این شورا را به تعطیلی کشاندند و همراهی خوبی با شورای کارگری نکردند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حقوق کارگران کمیسیون مجلس نیشکر هفت تپه اصل ۹۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۰۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم بررسی شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم؛ محمد ستایش پور، دبیر علمی این نشست با بیان اینکه مبانی و اصول حقوق بشر در دنیا آمریکایی سازی شده است گفت: حتی آمریکا حقوق بشری را که توسط خودش تدوین شده و به دنیا ارائه می‌شود را هم در مواجهه با مسئله فلسطین و حقوق معترضان دانشگاهی خود نقض می‌کند و در رویارویی با مسئله حقوق بشر با سیاست‌های دوگانه رفتار می‌کند.

همچنین غلامعلی قاسمی، دانشیار گروه حقوق بین‌الملل دانشگاه قم با بیان اینکه فشار افکار عمومی می‌تواند بر سیاست‌های سران کشور‌های اروپایی و آمریکا در خصوص پایان جنگ غزه تاثیرگذار باشد، گفت: تجمعاتی از این دست می‌تواند به کاهش حمایت‌های همه جانبه سران کشور‌های غربی و آمریکایی از رژیم صهیونیستی منجر شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت
  • لازم است دغدغه مسکن برای کارگران رفع شود/ هیچ کارخانه‌ای نباید تعطیل شود
  • حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ۴۰ درصد افزایش خواهد یافت
  • دغدغه رهبر انقلاب پیرامون فرزندآوری و ازدواج مجرّدان
  • امنیت شغلی و تامین مسکن کارگران دغدغه دولت است
  • بررسی ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم
  • ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم بررسی شد
  • آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله نخست کشور است
  • آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است
  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان قزوین