Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح «آجر به آجر» با هدف توسعه فرهنگ مدرسه سازی و گسترش این تفکر در میان آحاد جامعه شکل گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، طرح «آجر به آجر» با هدف گسترش و توسعه مدرسه‌سازی و با دستور وزیر آموزش و پرورش، به ‌منظور حضور خیرینی با توان مالی اندک برای سهیم شدن در مدرسه سازی از هفته منتهی به امروز جمعه در کشور آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

طرح تحولی «آجر به آجر» که در استان سمنان استارت آن زده شده، اقدامی برای جلب مشارکت مردم در ساخت‌وساز فضاهای آموزشی است.

 

خیران و نیکوکاران استان سمنان امروز «آجر به آجر» با مسئولان آموزشی همراه می‌شوند و دستان توانای مردم، آغازی برای جهش مدرسه‌سازی در استان سمنان شده است.

 

آحاد جامعه با هر میزان درآمد و در هر سطح و طبقه‌ای می‌توانند با مشارکت در طرح «آجر به آجر» و تنها با خرید و اهدای یک آجر در مدرسه‌سازی سهیم شوند تا هیچ دانش‌آموزی از تحصیل جانماند و بتواند در مدارس باکیفیت و امکانات تحصیل کند.

 

آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق مختلف استان سمنان این روزها با تلاش انجمن‌های خیران مدرسه‌ساز و گروه‌های مردمی به میدان آمده‌اند تا با جذب متمکنان و خیران خرد و جمع سپاری ساخت‌وساز فضاهای آموزشی در این راه تلاش کنند.

 

طرح «آجر به آجر» اقدامی عملی برای تکمیل کردن پروژه‌های آموزشی و ساخت مدارس است

در واقع می‌توان گفت که طرح «آجر به آجر» اقدامی عملی برای تکمیل کردن پروژه‌های آموزشی و ساخت مدارس است تا امکان حضور افراد بیشتری را در اقدام نیکوی مدرسه سازی با یاری افرادی که توان مالی تامین هزینه کامل برای احداث یک مدرسه را ندارند اما با کمک‌های اندک می‌خواهند در این کار خیر سهیم شوند، فراهم کند.

 

اجرای طرح«آجر به آجر» می‌تواند نقش مهمی در جذب بیشتر کمک‌های مردمی در امر ساخت و ساز مدارس داشته باشد.

 

آموزش و پرورش در استان سمنان نیاز مبرمی به فضاهای آموزشی جدید دارد و مسؤولیت عمده تأمین این فضاها بر عهده اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان بوده و در سال‌های اخیر، تلاش‌های خوبی با همراهی خیران و نیکوکاران این استان اندیشیده شده است.

 

ظرفیت تمام مشتاقان در ساخت‌وساز مدرسه به‌صورت خرد و کلان 

«سعید هژبری» در خصوص اجرای طرح«آجر به آجر» درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان درسمنان گفت: شیوه‌نامه اجرایی جذب خیران در طرح آجر به آجر به‌گونه‌ای است که از ظرفیت تمام مشتاقان در ساخت‌وساز مدرسه به‌صورت خرد و کلان استفاده شود.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان با تأکید براینکه دراین طرح، می‌توان از ظرفیت تمام اقشار جامعه به‌خصوص جامعه علمی، ورزشی، هنری، اجتماعی، فرهنگی و... برای ساخت مدرسه با حداقل اهدای وجه می‌توان استفاده کرد گفت: به‌عنوان نمونه، افزون بر ۱۳۱ هزار دانش‌آموز در استان سمنان وجود دارد که اگر این دانش‌آموزان مبالغ بسیار اندکی را برای اجرای طرح آجر به آجر اهدا کنند، در کلان رقم قابل‌توجهی برای ساخت مدرسه به دست می‌آید.

 

وی استفاده از ظرفیت صاحبان واحدهای معدنی و صنعتی در اجرای طرح«آجر به آجر» در ساخت و نوسازی مدارس در استان سمنان را بسیار تأثیرگذاردانست وافزود: در این طرح، پیش‌بینی شده است که به هر میزانی که خیران در امر مدرسه‌سازی کمک کنند، دولت سه برابر آن را به اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در استان‌ها پرداخت خواهد کرد.

 

هژبری با بیان اینکه رویکرد طرح« آجر به آجر»جلب مشارکت عمومی جامعه در امر خیر مدرسه سازی است که از نیازهای کنونی جامعه محسوب می شود افزود:جلب مشارکت شرکت‌ها و سازمان‌های خصوصی و دولتی و ایجاد شبکه داوطلبان مدرسه ساز از دیگر اهداف این طرح است که باید با جدیت دنبال شود.

 

طرح«آجر به آجر» فرصتی برای فراگیرکردن امر مدرسه سازی

وی طرح«آجر به آجر» را فرصتی برای فراگیرکردن امر مدرسه سازی دانست و از همه مردم استان سمنان برای مشارکت دراین طرح دعوت کرد.

 

هژبری با اشاره به فضای معنوی و دینداربودن مردم استان سمنان افزود: از این زمینه باید برای مشارکت همگانی در اجرای طرح« آجر به آجر» به سود مدرسه‌سازی در استان سمنان بهره گیری شود.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان با بیان اینکه سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، میزان اعتباری را که باید برای اجرای طرح«آجر به آجر» با کمک خیران در استان سمنان جمع‌آوری شود، ۳۰۰ میلیارد ریال ذکرکرده است اضافه کرد:  اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس این استان بالاتر از رقم مذکور و رقم ۵۰۰ میلیارد ریال را در نظر گرفته است.

 

وی  تصریح کرد:  با جذب ۵۰۰ میلیارد ریال، یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال دولت به اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان پرداخت خواهد کرد که در مجموع دو هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح«آجر به آجر» برای ساخت، نوسازی و تجهیز مدارس استان اقدام خواهد شد.

 

هژبری با اشاره به اینکه ۲۲۵ میلیارد ریال طرح مختلف مدرسه‌سازی با مشارکت خیرین در استان سمنان در حال ساخت است اظهارداشت: اکنون ۳۷ مدرسه با ۲۴۱ کلاس درس به صورت مشارکتی با خیرین دراین استان در حال ساخت است.

 

۲۷ درصد مدارس استان سمنان تخریبی است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان تهعد همکاری خیرین با اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس این استان را در سال گذشته ۲۱۰ میلیارد ریال ذکر کرد .افزود: ۱۱۰ میلیارد ریال از آن محقق شد.

 

وی با بیان اینکه ۲۷ درصد مدارس استان سمنان تخریبی و ۳۰ درصد از آن نیازمند مقاوم سازی است اضافه کرد: با جلب نظر خیران می‌توان برای ساخت و بازسازی این مدارس اقدام کرد.

 

با پیوستن به طرح «آجر به آجر» با هر میزان کمک مالی در مسیر خیر مدرسه سازی گام بردارید

اگر شما هم به دنبال مشارکت در عرصه مدرسه سازی هستید اما تصور می کنید سرمایه کافی را ندارید با پیوستن به طرح «آجر به آجر» با هر میزان کمک مالی در مسیر خیر مدرسه سازی گام بردارید.

 

طرح «آجر به آجر» که حالا چند وقتی است توسط سازمان نوسازی مدارس کشور کلید خورده است تلاش می‌کند شرایطی را رقم بزند تا افراد علاقه‌مند به مدرسه سازی با هر توان مالی بتوانند به نیت خیر خود رنگ تحقق ببخشند.

 

در این طرح هر فردی با هر نیتی که دارد حتی یک بازنشسته ماهانه با هر میزان توانایی مالی می‌تواند برای ساخت مدارس همراهی کند و با کنار هم قرار گرفتن افراد مختلفی که به تنهایی توانایی ساخت یک مدرسه را ندارند و تجمیع مبالغ اهدایی آنها، می‌توان یک یا حتی چند مدرسه برای کودکان این سرزمین در نقاط مختلف کشور ساخت.

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح آجر به آجر توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان اجرای طرح آجر به آجر اداره کل نوسازی استان سمنان میلیارد ریال مدرسه سازی برای ساخت ساخت وساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۰۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)

 طرح حافظان نور با حضور یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز دختر از ۳۰۰ مدرسه از نواحی شهر قم، خلجستان و شهرستان‌های کهک و جعفرآباد امروز در شبستان حضرت زهرا (س) برگزار شد.

این برنامه دختران دانش آموز نظرات و پیشنهادات خود را در حوزه عفاف و حجاب مدارس مطرح کردند.

در این طرح از هر مدرسه ۶ دانش آموز منتخب به‌عنوان گروه حافظان نور با هدف کنشگری این گروه‌ها در مدارس خود فعالیت می‌کنند.

در پایان این برنامه به قید قرعه به طرح‌های دانش آموزان جوایزی اهدا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)
  • ساخت ۵۰ مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی
  • افتتاح همزمان ۱۶ نیروگاه خورشیدی در ۶ استان کشور
  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت
  • مدرسه‌سازی یکی از صدقه‌های جاریه است
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟