Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@15:31:40 GMT

کاهش حدود ۳ متری تراز آب‌های زیرزمینی عمیق گلستان

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۲۰۹۰۴

کاهش حدود ۳ متری تراز آب‌های زیرزمینی عمیق گلستان

ایسنا/گلستان سرپرست دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: تراز آب زیرزمینی تیرماه امسال نسبت به ماه مشابه درازمدت در آبخوان عمیق استان بیش از ۲ متر و ۹۰ سانتیمتر کاهش یافته است.

حسن فرازجو اظهار کرد: حجم ذخیره آبخوان کم‌عمق استان در پایان تیرماه نسبت به میانگین این ماه در دوره آماری موجود، حدود ۱۰ میلیون مترمکعب افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با این حال، ذخیره آبخوان عمیق استان نسبت به متوسط این ماه در دوره آماری موجود، حدود ۳۳ میلیون مترمکعب کاهش دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از آب منطقه‌ای گلستان، فرازجو اظهار کرد: شواهد نشان می‌دهد که در سال‌های اخیر به علت تغییرات اقلیمی، برداشت منابع آب زیرزمینی، تغییر رابطه بارش رواناب و تداوم اثر خشکسالی سال‌های گذشته، حتی وقوع بارش‌های نرمال و بیش از نرمال به معنی تکمیل ظرفیت سفره‌های آب زیرزمینی نیست لذا با توجه به محدودیت منابع آب، مدیریت صحیح مصرف در ماه‌های آتی، بسیار مهم و ضروری است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سفره آب زیرزمینی گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۰۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور برخلاف بارندگی‌های اخیر

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اطلاعات بارشی سازمان هواشناسی کشور از ابتدای سال جاری آبی تا پایان روز گذشته (۷ اردیبهشت) بیشترین کاهش بارش با منفی ۴۰.۸ درصد مربوط به استان قزوین است. همچنین بارش‌ها در استان سمنان ۴۰.۵ درصد و در تهران ۳۸ درصد کاهش یافته است. در ۲۵ استان کشور بارش‌ها نیز با کاهش بوده که می‌توان به هرمزگان با کاهش ۲۵.۵ درصدی، گیلان با رشد منفی ۲۶.۳ درصد، فارس کاهش ۲۸.۳ درصد، بوشهر با ۲۷.۲ درصد و البرز با کاهش ۲۵.۲ درصد اشاره کرد.

در ۶ استان خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، گلستان، همدان و یزد بارش‌ها مثبت شده است. میزان کاهش بارندگی‌ها در استان تهران ۸۶.۴ میلیمتر در مقایسه با دوره بلندمدت است. در استان قزوین کاهش بارش‌ها ۱۰۲.۵ میلیمتر بوده است. در مجموع براساس اطلاعات سازمان هواشناسی، از ابتدای سال جاری تا (۷ اردیبهشت) بارندگی در کشور ۱۲.۷ درصد یا به عبارت دیگر ۲۵.۹ میلیمتر کاهش داشته است.

کد خبر 5999568 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • وضعیت دریاچه ارومیه برخلاف خوش‌بینی‌ها بحرانی است!
  • تراز تجاری منفی ۱۶ میلیارد دلار واقعی نیست
  • کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور برخلاف بارندگی‌های اخیر
  • جذب نخبگان در ۳۳ دستگاه اجرایی در دستور کار بنیاد ملی نخبگان
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • مثبت شدن تراز درآمد و هزینه تأمین اجتماعی
  • تراز منابع و مصارف مشمول بودجه استان زنجان مثبت شد
  • افزایش ۲۶ درصدی بارش در اردستان نسبت به سال آبی جاری
  • کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان