Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@12:32:15 GMT

برنامه های دهه امامت و ولایت در استان کرمان اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۲۰۹۶۸

برنامه های دهه امامت و ولایت در استان کرمان اعلام شد

مدیر اجرایی ستاد بین المللی غدیر استان کرمان با اشاره به اهمیت مسئله غدیر؛ برنامه های دهه امامت و ولایت را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام مهدی عرب پور شنبه (11 مرداد) در تشریح برنامه های دهه ولایت و امامت گفت: مسئله غدیر یکی از مسائل بسیار مهم و اساسی جهان اسلام است زیرا در بحث غدیر رسالت و نبوت پیامبر پایان نپذیرفت گرچه که پیغمبر اسلام، خاتم انبیا بود اما هیچگاه هدایت انسان ها و بشریت نباید فراموش و از آن غفلت می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

مدیر اجرایی ستاد بین المللی غدیر استان کرمان بیان کرد: بر همین اساس در غدیر پیامبر که از جانب خدا مأمور بودند، حضرت علی(ع) را به جانشینی خود منصوب کردند و این موضوع در ملا عام انجام شد و مردم بیعت کردند و مسئله غدیر که هدایت بعد از پیامبر بود تا امروز ساری و جاری است.

 

 

وی با بیان اینکه مسئله امامت جامعه اسلامی، مسئله ای نیست که بشود از آن گذشت و عبور کرد، اظهار داشت: مردم امروز نیز به امام، هادی و رهبر نیازمند هستند، آنگونه که آن روز نیازمند بودند و این اسلام است که این مسئله را حتی بعد از پیامبر با تعیین 12 امام و در دوران غیبت کبری با تعیین ولایتی که برای فقهای جامع الشرایط مطرح شده، تا لحظه ظهور حضرت ولی عصر(عج) استمرار دارد.

 

 

حجت الاسلام عرب پور ادامه داد: بین جریان غدیر و آن ها که به دنبال حق بودند با جریان نفاقی که با غدیر روبرو بودند و با انتصاب امیرالمومنین(ع) در غدیرخم مایوس شده بودند، بین این دو جریان در طول تاریخ گفتگوها و مبارزات وجود داشته که جماعت نفاق به دنبال فراموشی غدیر خم بوده و جریان حق به دنبال احیای غدیر و تبیین جایگاه امامت و ولایت بودند؛ آن ها که موافق نبودند افرادی را از میان برداشتند و عده ای شهید غدیر هستند و عده ای را به زندان انداختند و عده ای را زبان بریدند تا از غدیر سخنی به میان نیاید.

 

 

وی خاطر نشان کرد: به جهت اینکه باطل زائل شدنی و حق ماندگار است، علیرغم همه سختی ها، مشکلات و مزاحمت ها، غدیر همچون گذشته درخشان است و ما باید همانطور درخشان ماجرای غدیر را حفظ کنیم؛ البته آن ها که به دنبال تفرقه بین جامعه اسلامی بودند تلاش کردند با فراموشی غدیر به اهداف خود برسند اما عموم مسلمین، بسیاری از یاران و تابعین پیامبر هم از شیعه و سنی به دنبال این بودند که مسئله غدیر حفظ بشود و با غدیر وحدت مسلمین تداوم پیدا کند.

 

 

مدیر اجرایی ستاد بین المللی غدیر استان کرمان گفت: امروز که بعد از قرن ها ما میراث دار این سرمایه بزرگ هستیم وظیفه ما این است که این سرمایه راحفظ کنیم؛ همانطور که سینه به سینه حفظ شد و تا امروز نیز حفظ شده و ما آن را به نسل آینده انتقال دهیم که انتقال این سند و میراث بزرگ تلاش، مجاهدت و فعالیت می خواهد و امروز باید از پدران و مادران داخل خانه تا معلمان مدرسه، اساتید، نویسندگان و همه دست به دست هم دهیم تا این میراث را به نسل های بعد منتقل کنیم و آن ها نیز باید مانند امروز تلاش کنند که این جریان منتقل شود تا اینکه به روز ظهور ولی عصر(عج) برسد و امام غائب در امامت خود جهان را پر از عدل و داد کند.

 

 

وی با بیان اینکه با هماهنگی بنیاد بین المللی غدیر، اصل مسئله غدیر در طول سال برنامه ریزی می شود و برای دهه امامت و ولایت که از عید قربان تا عید غدیر است برنامه های خاص و ویژه ای مدون و ابلاغ شده است که شاهد اجرای آن خواهیم بود، ادامه داد: در تدوین برنامه ها چند سیاست را پیگیری و براساس این سیاست ها برنامه ریزی کردیم.

 

 

 

حجت الاسلام عربپور اظهارداشت: این برنامه ها با رویکرد جذب جوانان و تعامل با تشکل های جوان، تاکید بر وحدت امت اسلامی و برگزاری جلسات حتی در مناطق سنی نشین، جذب کمک های مردمی و خیرین به جهت اینکه همه در مسئله غدیر خود را شریک می دانند، تعامل با تشکل ها و سمن ها و هیئت های مردمی، فعال سازی دستگاه های اجرایی و نهاد های انقلابی، فعالیت در راستای تبیین غدیر با آموزش های عمومی، ارتباط غدیر با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، توجه به بعد حکومتی غدیر، ترویج نهج البلاغه و ترویج فضائل امیرالمومنان(ع) است.

 

 

وی در ادامه با بیان اینکه بر اساس این سیاست ها، در بنیاد غدیر 5 کمیته را تشکیل دادیم که قطعاً این کمیته ها فعالیت هایی را برنامه ریزی و اجرا خواهند کرد، تاکید کرد: با توجه به اینکه در شرایط خاص کرونا هستیم و وضعیت استان ما وضعیت خاصی است لذا مجلس و جشن با حضور جمعیت های زیاد نخواهیم داشت زیرا مصوبه ستاد کرونا است و ما هم رعایت می کنیم اما جشن های محدود با رعایت پروتکل های بهداشتی در ادارات و بعضی از مساجد برگزار می شود اما جشن های محوری به صورت همه ساله نداریم.

 

 

وی خاطر نشان کرد: کمیته هایی که با ستاد همکاری دارند از جمله کمیته تبلیغات، احسان و مواسات و کمک های مومنانه، فضای مجازی، هیئت های مردمی و کمیته بانوان است.

 

 

مدیر اجرایی ستاد بین المللی غدیر استان کرمان بیان کرد: امسال جای سردار سلیمانی را خالی می دانیم و برای همین برنامه هایی حول محور ایشان به مناسبت غدیر است؛ اول اینکه با پشتیبانی اداره اوقاف استان و همکاری بنیاد غدیر کتابی با عنوان «شهید سلیمانی شهید ولایت» در حال تهیه است که چاپ می شود.

 

وی ادامه داد: شب عید غدیر قرار است با جمعیت محدود و رعایت اصول بهداشتی کنار گلزار شهدا در فضای باز با همکاری مهدیه صاحب الزمان و صدا و سیما یک مراسم برگزار شود و پخش مستقیم داشته باشد و همچنین در ارتباط با برنامه های دیگر به لحاظ اینکه بحث کرونا است یکی از برنامه ها، تبلیغات گسترده میدانی است که با همکاری شهرداری و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان انجام می شود.

 

 

حجت الاسلام عرب پور گفت: یکی دیگر از برنامه ها اجرای گروه های شادی در بعضی از خیابان ها و بعضی از شهرک های اطراف است و همچنین انجام رژه موتوری داریم که روز عید غدیر خم همین جوان هایی که در بحث کرونا همکاری داشتند و با موتورهای خود بعضی معابر عمومی را ضدعفونی می کردند، با شکل خاصی از جلوی منزل سردار تا گلزار شهدا رژه موتوری انجام می دهند و همچنین در فضای مجازی از گروه ها و کانال های موجود استفاده می کنیم و مطالبی مربوط به غدیر منعکس خواهیم کرد که این مطالب عمدتاً در قالب صحبت های کوتاه، کلیپ، موشن گرافیک و پاسخ به شبهات است.

 

 

وی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه ها اطعام در روز عید غدیر است و همچنین افطاری برای کسانی که در روز عید غدیر روزه دارند که سال گذشته حدود 50 هزار غذای گرم در سطح شهر و بخش ها توزیع کردیم و امسال نیز تاکید داریم با رعایت اصول بهداشتی این کار صورت گیرد.

 

 

مدیر اجرایی ستاد بین المللی غدیر استان کرمان اظهار داشت: همچنین ما بحث کمک های مومنانه را داریم که هم مورد تاکید مقام معظم رهبری است و در روز غدیر این خدمت انجام شود و آزادسازی تعدادی از زندانیان جرایم غیر عمد را در دستور کار داریم و تاکید شده که به خصوص از برادران اهل سنت باشد.

 

 

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت صدا و سیما برای گفتگوهای علمی راجع به غدیر، پخش سخنرانی با موضوع غدیر، پخش پیام های کوتاه از دیگر برنامه ها است و همچنین انجام مسابقات که در ستادهای غدیر شهرستان ها مسابقات متعدد از جمله حفظ خطبه غدیر و کتابخوانی غدیر را داریم و تجلیل از خادمان سلامت همراه با عیادت از بیماران غیرکرونایی را داریم که در این دهه انجام خواهد شد.

 

 

حجت الاسلام عرب پور بیان کرد: در بیت الزهرا و در حسینیه ثارالله مراسم دعا و نیایش به صورت محدود برگزار می شود و در قبل از نماز جمعه مراسمی برگزار خواهد شد و امسال به لحاظ کرونا در کرمان و شهرستان هایی که وضعیت قرمز دارند بازسازی جریان غدیر را نداریم و تنها این جریان توسط مردم در بعضی از مناطق سفید و در روستاها برگزار خواهد شد.

 

 

وی به عناوین ایام دهه امامت و ولایت اشاره کرد و گفت: روز عید قربان آغاز دهه امامت و ولایت عنوان روز توحید، بندگی و اطاعت؛ روز دوم ولایت، ضامن گام دوم انقلاب اسلامی؛ روز سوم ولایت و مردم سالاری دینی؛ روز چهارم ولایت محور وحدت امت اسلامی؛ روز پنجم ولایت، بصیرت، دشمن ستیزی؛ روز ششم ولایت، هدایت، عزت اسلامی؛ روز هفتم ولایت، ایثار و دفاع از حریم ولایت؛ روز هشتم ولایت، عدالت و انتظار؛ روز نهم روز عید غدیر خم نیز غدیر، امامت و ولایت و روز دهم که در آستانه ولادت امام کاظم (ع) روز ولایت، قرآن و عترت است که این عناوین روزهای دهه امامت و کرامت است.

 

 

مدیر اجرایی ستاد بین المللی غدیر استان کرمان گفت: ما دو مناسبت دیگر نیز بعد از عید غدیر داریم و سعی می کنیم که غدیر را به آن ها متصل کنیم؛ اول روز 24 ذی الحجه روز مباهله است که در قرآن نیز آیه آن آمده است و روز 25 ذی الحجه روز نزول سوره انسان است که مربوط به اهل بیت و فداکاری آن بزرگواران است که پیش بینی کردیم و با لطف خدا و مدد حضرت علی(ع) برنامه برگزار خواهیم کرد.

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: حجت الاسلام عرب پور عید غدیر خم دفتر امام جمعه دهه امامت و ولایت حجت الاسلام عرب روز عید غدیر مسئله غدیر عرب پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۰۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بسته کمک آموزشی به ۵ هزار دانش آموز در تخار

 یک جوان تخاری برای پنج هزار دانش آموز در چهار ولسوالی این ولایت مواد آموزشی توزیع کرده است.

حبیب الرحمن منصوری یکتن از جوانان ماوراء کوکچه در ولایت تخار که از سه سال پیش کمپاین توزیع مواد آموزشی را برای دانش آموزان ابتدایی از هزینه شخصی اش آغاز کرده است در سال جدید تعلیمی نیز برای بیشتر از پنج هزار دانش‌آموز در ولسوالی های درقد، خواجه بهاءالدین، ینگی قلعه و رستاق ولایت تخار مواد آموزشی به شمول امکانات دیگر درسی شامل فرش، تخته سفید و غیره توزیع کرده است تا وضعیت معارف در این مناطق حداقل بهبود یابد.

دانش آموزان افغانستانی‌ که در ماوراء کوکچه تخار مواد آموزشی دریافت کرده اند ضمن قدردانی از ابتکار این جوان تخاری می‌گویند، توان خرید کتاب و کتابچه را ندارند و از حکومت و تاجران دیگر می‌خواهند تا با استفاده از امکاناتی که دارند برای آنان زمینه آموزش بهتر را فراهم بسازند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • سیستم روشنایی بوستان ولایت قم تکمیل می‌شود
  • جریمه 350 میلیون تومانی باشگاه استقلال خوزستان
  • حکم کمیته انضباطی برای تکرار یک دیدار تعیین‌کننده
  • رای کمیته انضباطی به برگزاری دیدار استقلال ملاثانی - فجر
  • حکم کمیته انضباطی به لغو جنجالی بازی لیگ یک صادر شد
  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم
  • کشف روزانه ١٢ سلاح غیر مجاز در استان کرمان
  • ارائه ۸۲ تیم مشاوره به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان 
  • توزیع بسته کمک آموزشی به ۵ هزار دانش آموز در تخار
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان