Web Analytics Made Easy - Statcounter

 "محمد بن راشد آل مکتوم " حاکم دبی و نخست وزیر امارات از راه اندازی اولین راکتور هسته ای در خاک این امارت شیخ نشین حاشیه خلیج فارس (با کمک های فراوان شرکت کره ای) خبر داد. 

به گزارش ایرنا، راشد آل مکتوم امروز (شنبه) در توئیتی نوشت که امارات عربی متحده توانسته اولین راکتور صلح آمیز انرژی هسته‌ای را در جهان عرب به بهره برداری برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نخست وزیر امارات نوشت: امروز ما بهره برداری از اولین راکتور صلح آمیز انرژی هسته‌ای در جهان عرب در نیروگاه " براکه " در ابوظبی را اعلام می‌کنیم. 

وی افزود: تیم‌های کاری موفق شدند میله‌های سوخت هسته‌ای را در راکتور بارگیری کنند و با انجام آزمایش‌های گسترده، عملیات راه‌اندازی را با موفقیت به انجام برسانند و من این موفقیت را به " محمد بن زاید " ( ولیعهد ابوظبی ) تبریک می‌گویم.  

حاکم دبی با اشاره به اینکه راه‌اندازی چهار نیروگاه هسته‌ای برای تامین یک چهارم نیاز کشور (امارات عربی متحده) به برق ایمن، قابل اعتماد و بدون آلودگی هدف گذاری شده، مدعی شد: امارات متحده عربی اتم را شکافته و می‌خواهد کهکشان را کشف کند و پیامی به جهانیان ارسال کند که اعراب قادرند راه علمی خود را از سر بگیرند و با سایر ملل بزرگ رقابت کنند!. 

وی در پایان تاکید کرد که هیچ چیز غیر ممکن نیست.  

 رآکتور براکه در نزدیکی ابوظبی قرار دارد و ظرفیت تولید یکهزار و ۴۰۰ مگاوات برق را داراست و قرار بود سال ۲۰۱۷ میلادی راه‌اندازی شود، اما آغاز به کار آن بارها به تأخیر افتاده بود. 

براکه یکی از چهار رآکتور هسته‌ای امارات است که با بهره ‌برداری از آن، نام این کشور به عنوان نخستین کشور عربی دارای انرژی هسته‌ای ثبت شد. 

چهار رأکتور هسته‌ای امارات در مجموع  پنج هزار و ۶۰۰ مگاوات برق تولید خواهند کرد. 

پیشتر "سهیل المزروعی" وزیر انرژی امارات ژانویه ۲۰۱۹ (دی ۹۷) بدون ذکر جزئیات اعلام کرد که موعد بهره‌ برداری از رآکتور براکه به عنوان نخستین رآکتور هسته‌ای امارات که قرار بود اواخر سال ۲۰۱۹ به بهره‌برداری برسد تا ابتدای سال جدید به تأخیر افتاده است. 

آژانس انرژی اتمی نیز ماه ژوئیه ۲۰۱۹ (تیر/مرداد) اعلام کرد که گروه بررسی زیرساخت‌های هسته‌ای مرحله سوم بررسی پروژه هسته‌ای امارات را به پایان رساند و پیش از شروع به کار این رآکتور مناطقی را که نیاز به کار بیشتری دارد، مشخص کرد. 

عملیات ساخت نیروگاه‌ هسته‌ای براکه از سال ۲۰۱۲ در کنسرسیومی به مدیریت شرکت "کپکو" کره جنوبی آغاز شده بود. امارات برای ساخت این چهار رآکتور هسته‌ای و خدمات پس از راه‌اندازی آن‌ها مجموعا ۴۰ میلیارد دلار هزینه خواهد کرد. 

برچسب‌ها آسیای غربی انرژی هسته ای ابوظبی امارات‌ متحده ‌عربی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آسیای غربی انرژی هسته ای ابوظبی امارات متحده عربی آسیای غربی انرژی هسته ای ابوظبی امارات متحده عربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۱۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد

جلال علمدار مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد در بازدید از پروژه بزرگ آبرسانی شهر میبد در جلسه‌ای با حضور پیمانکار موانع و مشکلات پروژه را بررسی و بر تسریع در روند اجرای این پروژه تاکید کرد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده مقرر شد قبل از شروع فصل گرم سال و پیک مصرف آب این پروژه را به بهره برداری برساند.

او با بیان اینکه با بهره برداری از این پروژه بیش از ۲۰۰ لیتر بر ثانیه به توان تولید آب شهر میبد اضافه می‌شود افزود که این موضوع سبب بهبود کمی و کیفی آب شرب و عدالت در توزیع آب در شهر میبد و همچنین شهر بفروئیه و روستا‌های بخش مرکزی میبد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد ادامه داد: با بهره برداری از پروژه آبرسانی شهر میبد بیش از هشتاد هزار نفر از آب شرب پایدار و باکیفیت بهره مند می‌شوند.

علمدار تصریح کرد: این پروژه شامل بیش از ۱۷ کیلومتر خط انتقال آب، تجهیز ۸ حلقه چاه، ساخت یک باب مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی و اجرای خطوط برقرسانی است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌
  • سد شهید لشگری نهب آماده بهره برداری
  • هوش مصنوعی چگونه به بهینه سازی انرژی کمک می‌کند؟
  • هوش مصنوعی چگونه به بهینه سازی انرژی به کمک می‌کند؟
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • افزایش شمار پروژه‌های خدماتی در نفت و گاز آغاجاری
  • بهره برداری از ۱۰ پروژه حیاتی برق گیلان برای عبور موفق از تابستان
  • ۱۴ جایگاه عرضه سوخت مایع در منطقه فارس به بهره‌برداری رسید
  • پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است