Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس جمهور لبنان گفته است: اسرائیل به شکل روزافزون قطعنامه 1701 را نقض و به حاکمیت لبنان تجاوز می‌کند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین‏‏، میشل عون رئیس جمهور لبنان در سخنانی به مناسبت روز ارتش در این کشور یکی از مهمترین وظایف ارتش این کشور را ایستادگی در برابر طمع ورزی‌های رژیم صهیونیستی دانست و از آن‌ها خواست با چشمانی باز مراقب حاکمیت لبنان باشند و اجازه ندهند تروریست‌ها بار دیگر وارد مرز‌های کشور شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


میشل عون رئیس جمهور لبنان گفت 75 سال از تأسیس ارتش کشور ما می‌گذرد. ارتش ما با امکانات محدود، پیروزی‌های بزرگی کسب کرد. اما با شرایط دشواری هم مواجه بوده است. جنگ‌های دیگران در خاک ما، ارتش را فرسوده است. جنگ‌های داخلی آن را پاره پاره و قدرت شبه نظامیان، آن را ضعیف کرد و اقدامات مختلفی برای باج خواهی از آن صورت گرفت؛ اما وفاداری ارتش به وطن همواره به منزله عاملی بود که همبستگی آن را احیا و همچون زرهی بود که آن را از لغزش دور کرد.
وی افزود در پی تجارب سخت آموختیم که ارتش به منزله قلب کشور است و در صورت آسیب وارد شدن به قلب، بدن باقی نخواهد ماند.
رئیس جمهور لبنان همچنین گفت: پیروزی در جنگ اقتصادی که لبنان به آن وارد شده است، به همت کشور و شهروندان بستگی دارد. اگر همگان نقش خود را به خوبی ایفا کنند، رهایی از آن امکان پذیر است. اما کنار ایستادن و هدف قرار دادن همه تلاش‌ها برای نجات کشور هیچ فایده‌ای نخواهد داشت.
وی افزود با تصویب طرح اولیه برای بازگشت آوارگان سوری به کشور خود که بیشتر مناطق آن امن شده است و می‌توانند در آن جا ساکن شوند، حکومت تصویر یکپارچه‌ای برای حل این بحران تعیین کرده است. امیدواریم کشور‌های ذیربط برای تأمین امنیت در بازگشت باعزت شهروندان سوری، با ما همکاری کنند.
رئیس جمهور لبنان همچنین گفت اسرائیل به شکل روزافزون قطعنامه 1701 را نقض و به حاکمیت لبنان تجاوز می‌کند. ضمن تاکید بر تمایل بیروت به پایبندی به این قطعنامه و حل مسائل مورد نزاع با نظارت سازمان ملل، می‌گوییم ما همچنین به اصل دفاع از خود، کشور، مناطق دریایی و حاکمیت لبنان پایبند هستیم و در این زمینه هیچ نوع کوتاهی نشان نمی‌دهیم.
میشل عون تاکید کرد وظیفه شما این است که در برابر طمع ورزی‌های اسرائیل، با چشمانی باز مراقب حاکمیت لبنان باشید و از سوی دیگر، اجازه ندهید تروریست‌ها بار دیگر وارد مرز‌های کشور شوند.
وی گفت من آموخته ام که برای نجات دادن یک زخمی، باید از میان مین‌ها عبور کنیم. اکنون کشور ما به منزله یک زخمی است. من در برابر شما متعهد می‌شوم که از میان میان‌ها عبور کنم و برای بازگشایی راه نجات، به تلاش ادامه دهم. بدون تردید، در مسیر من تسلیم شدن هیچ جایی ندارد.
میشل عون افزود: وارد جنگی سخت‌تر از جنگ‌های نظامی شده ایم، زیرا این جنگ معیشت همه مردم لبنان را هدف قرار می‌دهد. دشمن مخفی به شکل ویروس وجود دارد که به همه بشریت حمله کرده است و همچنان قربانیانی بر جای می‌گذارد و به اقتصاد جهان آسیب وارد می‌کند. لبنان نیز در این عرصه آسیب دیده و قربانیانی داشته است. این ویروس به وخامت اوضاع اقتصادی ما منجر شده است. این دشمن اکنون مانع از آن شده است که با یکدیگر دیدار داشته باشیم.  
رئیس جمهور لبنان در همین حال گفت: نخستین دشمن لبنان فساد در موسسات و برخی از مسئولان است. برای ریشه کن کردن این فساد با مسائل دشواری مواجه بودیم؛ هرچند اقدامات برای ریشه کن کردن این فساد هرچند به شکل کُند، با ثبات انجام می‌شود.
وی افزود: دومین دشمن ما کسانی هستند که برای به دست آودن سود‌های انباشته، معیشت مردم لبنان را به بازیچه می‌گیرند.
میشل عون گفت: سومین دشمن لبنان کسانی هستند که برای جمع کردن پول، در آسیب وارد آوردن به پول کشور سهیم بوده اند.
رئیس جمهور لبنان تاکید کرد: چهارمین دشمن لبنان کسانی هستند که برای ایجاد ناامیدی و روحیه تسلیم، شایعه پراکنی می‌کنند و همچنین کسانی هستند که کشور‌های جهان را علیه کشور و مردم خود تحریک و برای جلوگیری از کمک‌های آن‌ها به کشور خود تلاش می‌کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: لزوم ایستادگی رئیس جمهور لبنان کسانی هستند حاکمیت لبنان میشل عون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۱۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی حزب الله لبنان به پایگاه «المطله»


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، مقاومت اسلامی لبنان امروز دوشنبه در دومین بیانیه خود درباره عملیات‌ها علیه رژیم صهیونیستی از هدف قرار دادن مواضع نظامیان ارتش اسرائیل و خودروهای زرهی آن‌ها در پایگاه المطله خبر داد.

در بیانیه حزب‌الله به این منظور آمده است: در حمایت از مردم استوار فلسطین و نیز مقاومت شجاع و شریف آن، رزمندگان مقاومت اسلامی امروز دوشنبه مواضع و محل استقرار نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی و خودروهای زرهی آن‌ها را در پایگاه المطله با پهپاد انتحاری هدف قرار داده است و در این عملیات تعدادی از نظامیان اسرائیلی کشته و زخمی شدند.

رسانه‌های خبری امروز اذعان کردند، در حمله پهپادی امروز حزب الله لبنان به پایگاه المطله رژیم صهیونیستی دو نظامی این رژیم زخمی شده است.

حزب‌الله لبنان امروز همچنین  مقر فرماندهی لشکر جولان (210) ارتش رژیم اسرائیل را با ده‌ها موشک کاتیوشا هدف قرار داد.

شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل جنبش حزب الله پیش‌تر تصریح کرده بود که به هر تجاوز رژیم اسرائیل قطعا پاسخ خواهند داد و با هرگونه اقدام تنش آمیز مقابله خواهند کرد.

وی تاکید کرد: هرگز از رویارویی با دشمن عقب نشینی نمی‌کنیم، و حمایت از مقاومت فلسطین را پایان نمی‌دهیم و هرگز بسته شدن این پرونده (نبرد با اشغالگران) را نخواهیم پذیرفت، مگر اینکه پرونده غزه و آتش‌بس بسته شود.

شیخ نعیم قاسم گفت که پشتیبانی از غزه، در حقیقت پشتیبانی از لبنان است، زیرا آنچه را در غزه جریان دارد، در برابر خود می‌بیند و اگر سکوت کند، قربانی بعدی خواهد بود.

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی حزب الله لبنان به پایگاه «المطله»
  • ارتش اسرائیل باید امروز وارد رفح شود
  • اسموتریچ: ارتش باید امروز وارد رفح شود
  • حزب الله هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است
  • رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم
  • تاکید کلمبیا به اسرائیل برای برقراری آتش‌بس در غزه
  • رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی: ما شکست خوردیم
  • رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه رفت
  • شلیک ۴ موشک به مرکز نظامی اشغالگران در مزارع اشغالی شبعا
  • دفاع رئیس جمهور کلمبیا از قطع روابط با رژیم صهیونیستی