Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@16:44:19 GMT

کنکور سراسری در موعد مقرر برگزار میشود

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۲۱۵۸۳

کنکور سراسری در موعد مقرر برگزار میشود

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس از تدوین بسته پیشنهادی الزام آور برای وزارت علوم در بحث برگزاری کنکور با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی خبر داد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، حجت الاسلام احمد حسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره برگزاری کنکور در شرایط کرونا، اظهار کرد: بحث برگزاری یا عدم برگزاری کنکور را کمیسیون به ستاد کرونا واگذار کرده، اما در هفته گذشته براساس دستور رئیس مجلس قرار است کمیسیون به این موضوع ورود پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه در بحث برگزاری کنکور خانواده‌ها و افراد دو دسته هستند، گفت: عده‌ای می‌گویند که کنکور را برگزار کنید که برخی از آن به واقع خانواده‌ها و دانشجویان هستند. همچنین، عده دیگری نیز معتقد هستند که به خاطر سلامتی دانشجویان این کنکور برگزار نشود.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: باتوجه به مسائلی که دیروز در بحث برگزاری کنکور دکتری صورت گرفت و عدم اجرای پروتکل‌ها در برخی حوزه‌ها اقداماتی باید از سوی وزارت علوم صورت گیرد تا خیال مردم راحت شود.

حجت الاسلام فلاحی بیان کرد: به نظر نمی‌آید که امسال کنکور لغو شود و بسیاری از خانواده‌ها موافق برگزاری هستند؛ همچنین، اگر بخواهیم این کار را به آینده و در فصل پائیز انجام دهیم براساس پیش بینی‌ها در فصل پائیز شرایط حادتر خواهد بود به صلاح است که کنکور در همین زمان با رعایت پروتکل‌ها برگزار شود.

وی با تاکید بر اینکه قطعا در زمینه برگزاری کنکور رعایت پروتکل‌ها الزامی است، گفت: اگر ما نخواهیم کنکور را به آینده و فصل پائیز منتقل کنیم بایستی بتوانیم از طریق رعایت پروتکل‌ها و مواد ضد عفونی این نگرانی‌ها را حل کرده و باید اقداماتی توسط وزارت علوم همچون برگزاری کنکور در فضا‌های باز صورت گیرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس خاطر نشان کرد: فردا در کمیسیون این موضوع را در دستور کار قرار خواهیم داد تا بسته پیشنهادی الزام آور برای وزارت علوم تدوین شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بدون کنکور برگزاری کنکور زمان کنکور سخنگوی کمیسیون آموزش برگزاری کنکور بحث برگزاری وزارت علوم پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۱۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۳ درصد داوطلبان کنکور در لرستان دختران هستند

‌به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت امروز جمعه در بازدید از کنکور سراسری در دانشگاه لرستان، اظهار داشت: ۶۳ درصد از داوطلبان کنکور استان امسال در گروه‌های آزمایشی ریاضی، علوم‌تجربی، علوم‌انسانی، هنر و زبان خارجی دختران هستند.

وی با اشاره به برگزاری دومین روز از برگزاری کنکور گفت: ۳۵ هزار و ۵۶۱ نفر در این استان برای کنکور سراسری امسال در حال رقابت هستند.

استاندار لرستان، افزود: ۶۳ درصد از این تعداد را در گروه‌های مختلف تحصیلی بانوان تشکیل می‌دهند.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه در دانشگاه‌های دولتی استان حدود سه هزار نفر پذیرفته می‌شوند، افزود: امیدواریم نخبگان و دانشجویان بااستعداد لرستانی پس از کسب تحصیلات عالیه جذب شوند.

کد خبر 6089010

دیگر خبرها

  • برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳گروه علوم تجربی در خراسان رضوی
  • ۶۳ درصد داوطلبان کنکور در لرستان دختران هستند
  • کنکور داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در حال برگزاری است
  • برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳ در نوبت اول
  • ۱۵ هزار دانش آموز ایلامی در مرحله‌ اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • رقابت بیش از ۴۵ هزار داوطلب کرمانی در کنکور
  • برگزاری کنکور سراسری با رقابت گروه  علوم ریاضی و انسانی در هرمزگان
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳
  • اعلام آمادگی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان شهرستان میاندوآب برای برگزاری امن کنکور سراسری
  • دانشگاه علامه‌طباطبایی میزبان ۱۵ هزار و ۳۰۵ داوطلب کنکور سراسری