Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهره‌برداری فرودگاهی شرکت شهر فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: از چهارشنبه هفته جاری، پانزدهم مردادماه مطابق با ۵ آگوست کلیه مسافرانی که از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) قصد ورود به کشور را دارند باید تست منفی کرونا را از آزمایشگاه‌های معتبر با اعتبار زمانی کمتر از ۹۶ ساعت همراه‌شان داشته باشند.

قدس آنلاین: محمدرضا کریمیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: براساس مصوبه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا که به فرودگاه امام خمینی (ره) اعلام شده از پانزدهم مردادماه کلیه مسافرانی که بخواهند از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) وارد کشور شوند، باید تست منفی کرونا را از آزمایشگاه‌های معتبر همراه‌شان داشته باشند و از این تست کمتر از ۹۶ ساعت گذشته باشد، در غیر این صورت به مسافران غیرایرانی اجازه ورود داده نشده و بازگردانده می‌شوند و از مسافران ایرانی نیز تحت شرایط خاصی با هزینه خودشان تست کرونا گرفته شده و قرنطینه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مسافرانی که به فرودگاه امام خمینی (ره) وارد می‌شوند برگه تست منفی کرونا را از آزمایشگاه معتبر همراه نداشته باشند شرایط خاصی برای آنها پیش‌بینی شده است. اگر این مسافران ایرانی نباشند براساس اطلاعی که از قبل به فرودگاه‌های دیگر کشورها اعلام کرده‌ایم اجازه ورود به آنها را نمی‌دهیم و آنها را باز می‌گردانیم. البته اگر مسافران خارجی تست منفی کرونا را همراه داشته باشند نیز غربالگری شده و در صورت داشتن علائم با هزینه ایران مجددا تست کرونا از آنها گرفته می‌شود و ۱۴ روز در قرنطینه می‌مانند.

معاون بهره‌برداری فرودگاهی شرکت شهر فرودگاه امام خمینی (ره) ادامه داد: برای مسافران ایرانی قدری شرایط متفاوت است یعنی اگر مسافر ایرانی با همراه داشتن تست منفی کرونا در غربالگری‌های صورت گرفته در فرودگاه امام خمینی (ره) علائم کرونا را داشته باشد با هزینه ایران مجددا از او تست می‌گیریم و او را به مراکز مشخص شده برای قرنطینه می‌فرستم تا ۱۴ روز در قرنطینه بماند که البته دستگاه‌های نظارتی و بهداشتی در قرنطینه ماندن این مسافر را دائما رصد کند.

وی ادامه داد: اگر مسافر ایرانی که قصد ورود به فرودگاه امام خمینی (ره) را دارد همراه خود تست منفی کرونا را با شرایط مذکور نداشته باشد او را بازنمی‌گردانیم، اما با هزینه مسافر مراحل انجام تست و قرنطینه ۱۴ روزه را برای او اعمال می‌کنیم همچنین اگر زمان تست برای این مسافران از ۹۶ ساعت گذشته باشد نیز مشمول انجام تست و قرنطینه ۱۴ روزه با هزینه خودشان می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: فرودگاه امام خمینی ره کرونا فرودگاه امام خمینی تست منفی کرونا داشته باشند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۱۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران

ورود موقت وسایل نقلیه موتوری مسافران و گردشگران خارجی با پلاک بین المللی به ایران و تردد داخل مرزهای کشورمان، با همکاری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و پلیس راهور فراجا، بلامانع اعلام و ابلاغ شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، امید شریفی؛ مدیر روابط عمومی و امور رسانه کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و سخنگوی کمیته تسهیل تردد زمینی ایران با کشورهای همسایه اظهار کرد: این طرح در راستای تحقق اهداف «سند انتظار» دولت سیزدهم در خصوص «اولویت‌های تحولی حوزه گردشگری» و تأکید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مبنی بر تسهیل ورود مسافران و ‏گردشگران دیگر کشورها با وسایل نقلیه شخصی به ایران، انجام شد و برای به نتیجه رسیدن آن، طی دو سال اخیر اقدامات مؤثری از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با همکاری سایر سازمان‌های مسئول انجام شده است.

او افزود: از آنجایی که گردشگری و سفر با استفاده از وسایل نقلیه شخصی موجب کاهش هزینه‌های سفر، افزایش سرعت تردد، افزایش تعداد گردشگران و همچنین رونق کسب و کار تمامی صنوف و اقشاری که در مسیرهای گردشگری فعالیت دارند می‌شود، طرح روان‌سازی و تسهیل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه شخصی مسافران و گردشگران خارجی به کشور از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ارائه و پیگیری شده است.

شریفی، سفر زمینی با وسایل نقلیه شخصی را به عنوان یکی از عناصر مورد علاقه و انگیزه‌های گردشگران دنیا برشمرد و اظهار کرد: این نوع سفر در سال‌های اخیر طرفداران بیشتری در جهان پیدا کرده است. از این رو، تسهیل تردد بین‌المللی وسایل نقلیه مسافران و گردشگران خارجی می‌تواند به رشد گردشگری ورودی و افزایش سهم آن در شاخص‌های اشتغال زایی و اقتصادی به ویژه تولید ناخالص داخلی کشور موثر عمل کند.

صدور 29 مجوز تأسیس موزه خصوصی طی 2 سال گذشته

سخنگوی کمیته تسهیل تردد زمینی ایران با کشورهای همسایه، از منع تردد خودروهای خارجی با پلاک بین‌المللی در ایران و الزام دریافت و نصب پلاک گذر موقت به عنوان یکی از عوامل معطلی و سرگردانی مسافران و گردشگران در مرزهای ورودی کشورمان یاد و تصریح کرد: این مشکل، سالیان متمادی موجب نارضایتی گردشگران شده بود که خوشبختانه پس از پیگیری‌ها و هماهنگی‌های کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با مقامات و مدیران دستگاه‌های ذیربط در کشور با تأیید معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، موضوع بلامانع بودن ورود وسایل نقلیه با پلاک بین‌المللی به کشور، در فروردین ماه 1403 توسط رئیس پلیس راهور فراجا به تمامی واحدهای ذیربط ابلاغ و به اجرا گذاشته شد.

وی تصریح کرد: در پی اجرای این طرح، زین پس بر اساس کنوانسیون‌های بین‌‏المللی و قانون الحاق ایران به‏ کنوانسیون عبور و مرور جاده‏ای (1968 وین)، ورود موقت وسایل نقلیه موتوری مسافران و گردشگران خارجی با پلاک بین‌المللی به ایران و تردد داخل مرزهای کشورمان، بلامانع است و فقط خودروهایی‏ که بدون پلاک بین‌المللی قصد ورود به‏ کشور را دارند ملزم به نصب فوری پلاک گذر موقت در تمامی مبادی ورودی به کشور، خواهند بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای ترمیم روکش آسفالت محور اسپاین به سمت برج مراقبت فرودگاه امام
  • افزایش ۹۰ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار
  • امام (ره) به ایران و ایرانی و اسلام هویت داد
  • ورود مسافران خارجی از مرز بیله‌سوار ۱۰۳ درصد افزایش یافت
  • فریاد افغانستان افغانستان در فرودگاه امام خمینی!
  • حل مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • شرایط جدید ورود وسایل نقلیه اتباع خارجی به ایران
  • ارائه خدمات به اتباع خارجی با مدارک معتبر انجام می‌شود
  • خدمات به اتباع خارجی صرفا با کارت شناسایی جدید و مدارک معتبر انجام می‌شود
  • بلیط لحظه آخری، برگه شانس مسافران همیشه آماده ! +توضیحات کامل